Stevige telefoon gezocht....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Stevige telefoon gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:19

CAT B15Q

http://phonebucks.nl/index.php?dispatch ... t_id=30146

Mijn vriend is loonwerker en die telefoon kan werkelijk tegen (bijna) alles! Zijn ook filmpjes van te vinden op YouTube.
Kan 'm in beton leggen en daarna eruit bikken en doet 't nog gewoon. Kan tegen een val van 2 meter, kan een half uur in het water liggen etc.

Verder heb ik een HTC one en die is ook al heel vaak gevallen maar doet het nog steeds, geen barsten of andere gebreken. Maar die eerste telefoon die ik noemde kan echt heel veel hebben!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:22

Manlief heeft die dus ook, oersterk ding en nog fijn in gebruik ook.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:32

Ohja, was het helemaal vergeten!
Met iPhone heb je ook berenglas, een glaasje dat sterker is dan voor heen.

Heb mijn iPhone 5S (met berenglas) al paar keer laten vallen, van de koelkast, uit m'n handen, van het wasrek (op de stenen gevallen) , van bed.... Geen enkel krasje :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:34

Een CAT telefoon. Als ik zie waar dat ding tegenkan... Je kunt er alles mee dan met een andere smartphone, alleen hij is wat "lomper" qua design. Maar dat puntje vervalt compleet als je ziet dat water, mest, vallen etc hem niks doen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 13:49

Inmiddels een telefoon besteld, als het goed is komt die vanmiddag binnen.
Het is de Samsung Galaxy Core Plus geworden.
Heb veel telefoons gekeken en vergeleken.
Maar meer dan 200 euro uitgeven vind ik voor z'n ding echt te veel op het moment.
Mede omdat het nu niet gepland stond om er 1 te kopen.
Heb ook gelijk een beter hoesje voor de nieuwe telefoon besteld, 1 waar de telefoon helemaal in zit, en niet iets waar nog randjes / hoekjes uitsteken, of iets wat er alleen maar omheen zit.

Gekozen voor de Samsung omdat ik die al jaren heb, weet hoe het werkt, en ik er al zoveel onzin voor heb en geen zin heb alles weer nieuw te kopen.

Die CAT telefoon gaat op mijn lijst voor mijn volgende nieuwe telefoon.
Zie ook dat er 2 simkaarten in kunnen, en dat is ook handig.

Voor mijn nieuwe telefoon heb ik ook gelijk een verzekering afgesloten voor 3,50 euro per maand.
Nu is die verzekerd voor alles wat niet onder de garantie valt, en tegen diefstal.

Eigen risico is 10% van mijn aankoop bedrag, dus als die nu stuk gaat dan kost het een heel stukje minder dan nu.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:03

Ik weet niet in hoeverre de samsung galaxy core plus verschilt van de normale galaxy core, die ik heb, maar de normale galaxy core is bij lange na niet waterdicht. Ik had hem met hoesje en al in mijn broekzak zitten toen het ging regenen en toen ik hem aan deed thuis kreeg ik allemaal vage strepen. Ook vind ik hem persoonlijk niet erg stevig, ik vond mijn oude telefoon steviger.

Maar nogmaals ik weet niet of de galaxy core plus erg verschilt van de normale core!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:07

Weet ook niet hoeveel die verschilt, maar het verschil nu bij mij is is dat die verzekerd is ervoor.
Verder leek die veel op wat ik al had, en was op zich wel blij met mijn S3, en S2 hiervoor.
Ook heb ik een hoesje ervoor besteld waar die helemaal in zit, dus op zich moet dat ook al beter zijn dan wat ik nu had.

Ik ga het zien.
Ga wel sparen voor de CAT telefoon, die kan een half uur in het water liggen en doet het nog, maar die kwam voor mij op bijna 400 euro en dat had ik nu even niet liggen om een telefoon van te kopen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:09

Debbels schreef:
Die van mij is ook al heeeeul vaak gevallen, nog geen barsten in het scherm o.i.d. Wel is de rand helemaal beschadigd. Verder zou ik m sterk afraden want ik doe ondertussen niet langer dan een uur meer met de batterij, hij loopt vast en valt zomaar uit.. topding!!!!!

Ja de rand is ook helemaal kapot..
En de batterij klopt ook helemaal! Stom ding :P

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:12

VrolexLover schreef:
Je kunt ook kijken naar de samsung X cover. Dat is een telefoon met extra sterk glas tegen krassen en een water bestendige behuizing. Ik weet alleen niet of deze nog erg actueel is.'

Edit: Ik zie nu dat er ook een Xcover 2 is, die is van 2013 dus nog redelijk nieuw :)

Ik heb ze alle 2 gehad. Heb nu de xcover 2. Ben erg tevreden. Waterdicht zijn ze. De wasmachine hebben die van mij gewoon overleeft. .

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:25

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:34

Als je het over een bouwtelefoon hebt kun je ook naar de Sonim kijken,niet de mooiste foon maar oersterk en een accu die bij normaal gebruik zo'n 4 wkn. mee gaat.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:36

Ik heb een sony xperia. Vind ik heel goed. :)
Een hoesje errond en hij kan vallen uit een attractie. :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:20

Nou over de Sony Xperia (z) ben ik absoluut niet te spreken! Wat een rottelefoon was dat! Scherm 2x kapot gegaan, valt niet onder de garantie terwijl het scherm spontaan was gebarsten. Ook heel snel leeg.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:23

Een Nokia haha die krijg je niet kapot

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:28

Ik heb al redelijk wat klachten gehoord over de samsung galaxy 3 mini, juist over het scherm. Het schijnt dat de schermspanning regelmatig te hoog is waardoor hij zeer gemakkelijk barst. Dat is dus een type-probleem (vriendin was het al na 6 dagen mee. Gleed van haar schoot, in eerste instantie geen barst, na haar toets (in haar broekzak) wel opeens een barst. Mediamarkt vond het geen valschade en heeft het vergoed).

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:56

De winkel waar ik hem gekocht had heb ik gemaild, maar die gaan niks vergoeden.
Ook de technische dingen willen ze niks aan doen omdat ik hem tijdens regen in mijn zak heb gehad...
Waar moet ik hem anders stoppen 8)7

Maar heb nu de Core Plus, en tot nu toe (al bijna 24 uur) tevreden.
Toetsenbord is iets groter dan van de S3 mini, want ik wel fijn vind.
Sommige functies zijn ook beter, waaronder mijn mail.
Alleen is die nu de hele avond al bezig met al mijn oude niet verwijderde e-mail binnen halen dus dat duurt wel even voor die klaar is :o

Hoesje komt als het goed is morgen binnen, evenals een houder voor in de auto, en een oplader voor in de auto.

Aan de rand van de Core Plus zit nog een extra randje wat mijn S2 en S3 niet hadden, dus ik denk dat als die nu een keer valt dat die toch minder snel stuk is dan die 2.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:15

Samsung xcover 2 is helemaal niet zo stevig als beweerd wordt. We hebben vorig weekend voor mijn vriend eentje gekocht,hij heeft hem vandaag laten vallen en je raadt het al... scherm gebarsten. Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt hoe hij valt,op welke hoogte en op welke ondergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:27

Ik heb hem hier niet voorbij zien komen, maar ik heb een Sony Xperia Go. Tweedehands op de kop getikt van iemand waarvan zijn abonnement is verlopen, mocht hem voor €80 hebben. Mobieltje is klein dus makkelijk in je zak te steken, waterdicht, stofdicht, krasvast én ziet er niet zo lomp uit. Ik heb er een siliconehoesje eromheen en ik heb echt het idee dat ik hem hier uit het raam kan gooien (eerste verdieping en bestrating onder het raam) zonder dat er ook maar een krasje of barstje in komt. Als het goed is kan je er ook gewoon mee whatsappen, maar aangezien ik whatsapp via mijn Ipod Touch gebruik, heb ik er met de Go geen ervaring mee.

Edit: ik hoef hem ook maar 2x in de week op te laden. Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar heb hem gewoon bij me zodat ik bereikbaar ben zonder wifi. Als je hem echt intensief gaat gebruiken dan is de batterij na een dag wel leeg, zoals veel smartphones hebben.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:53

eefj33 schreef:
Ik heb hem hier niet voorbij zien komen, maar ik heb een Sony Xperia Go. Tweedehands op de kop getikt van iemand waarvan zijn abonnement is verlopen, mocht hem voor €80 hebben. Mobieltje is klein dus makkelijk in je zak te steken, waterdicht, stofdicht, krasvast én ziet er niet zo lomp uit. Ik heb er een siliconehoesje eromheen en ik heb echt het idee dat ik hem hier uit het raam kan gooien (eerste verdieping en bestrating onder het raam) zonder dat er ook maar een krasje of barstje in komt. Als het goed is kan je er ook gewoon mee whatsappen, maar aangezien ik whatsapp via mijn Ipod Touch gebruik, heb ik er met de Go geen ervaring mee.

Edit: ik hoef hem ook maar 2x in de week op te laden. Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar heb hem gewoon bij me zodat ik bereikbaar ben zonder wifi. Als je hem echt intensief gaat gebruiken dan is de batterij na een dag wel leeg, zoals veel smartphones hebben.

Ik heb de sony xperia ion. De baterij gaat bij mij een paar dagen mee als ik er veel mee doe. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:30

Nokia 3310. Als je die laat vallen gaat die iig niet kapot. Kans is alleen dat je een nieuwe vloer moet aanleggen.

Nee serieus TS, elke huidige telefoon met touchscreen is gevoelig voor val. Maakt niet uit welke telefoon je hebt. Gewoon niet laten vallen. dan houd jij je telefoon heel :D

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:35

Ik had eerst een samsung gelaxy txt ofzo. Heel vaak gevallen, zelfs 1 keer in een vijfer :+ maar dat heeft ie overleeft. Wel raad ik je aan om er een hoesje om te doen :)

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:54

lotlot2 schreef:
Dan raad ik je de Galaxy ace 2/3 aan.

Was mijn vorige telefoon en heb ik 100000x laten vallen en nog steeds doet hij het :) (word nu gebruikt door m'n vader)

IK ook zweer hier bij . is al duizend keer van de trap gevallen in de douche gevallen en hij doet het nog super. Mn tante heeft hem ook en die heeft hem al 6 jaar!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:59

Met een goed hoesje is elke telefoon stevig. Heb een dikke bumper (niet de mooiste) om mijn iPhone zitten. Hij is 'n aantal keer best hard gevallen, heeft in de regen gelegen en in 't zand en heeft er niks mee geleden :) Zelfs m'n bumper niet.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:02

Mijn zus heeft een iphone 5s, maar met een hoesje waarmee je de mobiel (veilig) door de muur kan gooien :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:04

lotlot2 schreef:
Dan raad ik je de Galaxy ace 2/3 aan.

Was mijn vorige telefoon en heb ik 100000x laten vallen en nog steeds doet hij het :) (word nu gebruikt door m'n vader)

Ik heb ook een ace 2 met hoesje (soort bumper). Ook al vaak laten vallen, op de fiets, bij buitenrit etc. doet het nog goed!