Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(de kleine stadauto modellen dan) daarnaast is een auto ook gedeeltelijk zo zuinig als het rijgedrag van de bestuurder. Nessie schreef:De Ka heeft alleen start/stop als je hem in de vrije stand zet en de koppeling loslaat.
Nancy__ schreef:Toyota schijnt wel hele goede auto's te hebben, tenminste dat hoor ik altijd. Ik neig op dit moment heel erg naar de twingo. Iemand daar ervaring mee?
lissisanne schreef:ik heb slechtere ervaring met de Aygo. In de stad de beste auto die je kan hebben, zuinig, klein en er is nooit iets mis mee. Op de snelweg een heel ander verhaal, laat staan op vakantie. Harder dan 110 moet je eigenlijk niet willen gaan (gaat hij schudden). Op vakantie moesten we met max 50 km/h achter de vrachtwagens de berg op. Verder erg minimaal autotje en ik krijg met langere ritten last van het trillen van het stuur.
Kort samengevat: prima stadsauto maar verder niet.
Tieme schreef:lissisanne schreef:ik heb slechtere ervaring met de Aygo. In de stad de beste auto die je kan hebben, zuinig, klein en er is nooit iets mis mee. Op de snelweg een heel ander verhaal, laat staan op vakantie. Harder dan 110 moet je eigenlijk niet willen gaan (gaat hij schudden). Op vakantie moesten we met max 50 km/h achter de vrachtwagens de berg op. Verder erg minimaal autotje en ik krijg met langere ritten last van het trillen van het stuur.
Kort samengevat: prima stadsauto maar verder niet.
Dan was er iets niet goed met die auto want ik herken die problemen totaal niet. Ik heb van de week mn aygo verkocht. 7 jaar oud, 165000 km en heb die problemen nooit gehad. Ik rij praktisch alleen maar snelwegen. 120 , 130 geen probleem. Ja, bij 130 gaat hij iets trillen maar niet hinderlijk. Ben er ook diverse malen mee op vakantie geweest.
Tieme schreef:Ik ben van de daewoo matiz, over gegaan op de aygo. Superzuinig. Ik rijd 1 op 19, 1op 20.
Toyota staat erom bekend dat ze lang oo de weg blijven zonder al teveel problemen. Wegenbelasting is 19 euro per kwartaal. Je zou ook kunnen kijken voor een peugeot 107 of een citroen c1. Deze zijn exact hetzelfde als de aygo. Ze komen uit dezelfde fabriek en hebben dezelfde motor erin liggen. Alleen het uiterlijk verschilt.
Heb die van mij nu verkocht,