Camper opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Re: Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:03

oeh wat een leukie Rose!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:18

joyce2 schreef:
Zow, wat een grote wagen inderdaad! Als je die voorbij ziet komen zou je niet denken dat er een mini huisje in zit :D Mis je de ramen niet? Ik kan er zelf niet goed tegen om lang in een hele donkere ruimte te zitten, ik hou van licht en het kunnen zien van de buitenlucht! Of zitten er ramen aan de achterkant?

Ramen aan de zijkant mis ik niet, er komt een groot dakraam op 50 x 60 geloof ik. Dan heb ik erg veel licht binnen. Achter zitten dichte deuren, die "verbouw" ik tot veranda <3 Oftewel de deuren recht naar achteren open met dwarsbalk er tussen, tussen balk en camper vlonders en klaar veranda.
Maar eerst de binnen kant doen, de rest komt later.

En hij lijkt groter dan ie is :D Komt door zijn kleurtje. Mijn vader kan er niet rechtop in staan }> Dus die leent hem ook niet.

Die T1 T2 T3 busjes vind ik ook erg gaaf :j Maar helaas word het en beetje moeilijk met het trekken van een 2 paardstrailer. Dus heb ik voor deze jonge gekozen. :Y) Hij lust alleen wel een slok, 't is een turbo diesel :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:38

Oh, een dakraam scheelt inderdaad al een hoop en dat idee om aan de achterkant een veranda te maken klinkt ook goed!

Die T2 is ook super leuk zeg, gaaf dat jullie er deze zomer nog mee op pad gaan. Hopelijk vallen die ANWB bezoekjes mee ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:08

Oh gaaf Aikon! Wat is de afmeting van je bus?

RoseK, ik ben jaloers op je busje, zo leuk! :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:40

Binnen maat bak (dus de camper, en met de cabine erbij 5,25 m. lang) is 3,75 lang bij 2,05 breed en 1,85 hoog. Niet echt groot, maar met slim inbouwen hou je veel ruimte om te leven over.

Het mooiste vind ik nog dat als het truck de geest geeft ik de bak er af kan halen en op een andere truck kan plaatsen. Hoef ik niet weer alles in te bouwen. (al zorg ik er voor dat het ingebouwde er ook zo weer uit gehaald kan worden of verandert, lang leven multiplex vloeren en wanden :j )

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:22

Ik was er ff weer....dit weekeind nog hard gewerkt aan de camper, stroom doet het en de watertanks zijn vandaag schoongemaakt. Morgen ga ik erop uit om stof voor de gordijnen te kopen. :D tevens hebben we nog even over onze route zitten broeden. Wij vertrekken 10 augustus *\o/* . Leuke fotos zie ik voorbijkomen, gaaf! {:}

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:29

Da's al snel. Hoop dat jullie er mooi weer bij hebben.

Was gister bij karwij kijken voor behang met steentjes print. Mijn hemel wat duuuuuuuurrrrr :O Bijna € 30,- voor 1! rolletje van 55 cm breed. Zoek nog maar even verder :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:33

Online kan je ook veel vinden! Zou ff Googlen als ik jou was, wij hebben online heel mooi Mexicaans tafelzeil gevonden voor een goede prijs (dat gebruik ik om de planken in de kastjes te bekleden, is veel steviger dan plakfolie en is makkelijker schoonmaken).

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:28

Waar heb je dat tafelzeil gevonden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 22:19

Ik heb het gekocht bij TafelzeilOnline. Ik heb de goedkoopste sites met elkaar vergeleken en bij TafelzeilOnline was het zeil ietsje duurder dan op een andere site, maar hier werd het gratis verzonden, waardoor het eindtotaal toch een paar euro goedkoper uitkwam.

@BootsScoot: Wat heerlijk, je kan gewoon al aftellen tot jullie op pad gaan! Moeten jullie nog veel doen?

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:30

Gaaf joh. Ik heb een VW T3. met verhoogd dak. Zo'n omgekeerde boot noem ik het altijd. Ik heb hem niet zelf opgeknapt, maar het is erg leuk om met dat ding te gaan camperen. genieten.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:05

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:10

Nee behalve de gordijntjes is alles geregeld. Dus mooi opgeschoten. Dat schilt. Zal vandaag erop uit gaan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 09:27

Ja gaaf he! Wij hebben dat Kitsch Kitschen Fortin zeil gekocht (het bovenste rijtje, die gele met die bloemenprint. Alleen hebben wij hem met een oranje achtergrond).

@BootsScoot: Ben je zelf zo handig dat je gordijnen in elkaar kan zetten? Ik kan echt niet met een naaimachine overweg... Gelukkig een vriendin van ons wel, dus straks met de gordijnen, stoelhoezen en kussenhoezen gaat zij ons helpen.

Waar haal jij trouwens je stof, op de markt?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:53

Nee joyce ik ben daar niet handig in sterker nog ik heb niet eens een. Ik koop de stof en een kennis gaat naaien. Handig he. Ik koop op de markt denk ik.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:00

Wij hebben geen camper, maar welk onze Predom N126 Caravan helemaal opgeknapt !! Gaan er zaterdag voor het eerst mee weg.

Predom is een kleine compacte caravan ideaal ding!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:11

Miesjex spannend! Waar gaan jullie heen als ik vragen mag?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:19

Texel, niet hel ver hoor haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 11:03

Wat een geinig klein dingetje! En lekker toch, naar Texel. Je hoeft niet perse ver te gaan om het leuk te hebben :D

Algemeen vraagje: wat doen jullie met slecht weer? In een campertje of caravan zoals die van Miesjex heb je niet zoveel ruimte, je kan je kont er amper in keren. Dus what to do als het bijvoorbeeld 2 of 3 dagen (of misschien wel langer!) regent?

Wij dachten dat het handig zou zijn om een goede voortent te kopen, die je helemaal dicht kan ritsen, maar misschien hebben jullie nog andere briljante ideeën!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:09

Wij hebben inderdaad een voortent die goed is dicht te ritsen! met grondzeil dus wij zitten dan ruim en droog!

Overigens moeten wij de voortent er wel bij hebben, kan niet met 2 grote honden in de vakantie in de caravan alleen haha

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:10

Oh terwijl ik gisteren terug reed van de camping naar huis zat ik me af te vragen Aikon hoe je gaat douchen als je in je camper woont? Ben heel nieuwsgierig hoe hij eruit ziet als hij af is. Ik zou ook een raam aan de zijkant missen denk ik.

Joyce2 een voortent is dan denk ik wel handig. Dan heb je net even meer ruimte om je kont te keren. Wij gaat altijd maar 2 of 3 nachtjes en als we weten dat het slecht weer wordt dan blijven we thuis. Dus ik heb verder geen ervaring.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:15

Voortent is zeker een aanrader! Wij gingen 2 maanden door Scandinavië reizen, dan kan je regen verwachten. Het is dan echt wel fijn als je wat meer leefruimte hebt. Meeste campings in Scandinavië hebben een kookruimte en woonkamer, ook fijn :)
Soms troffen we een mega grote luxe keuken, konden we uitgebreid koken.
Wij hadden een los kooktoestelletje & bbq bij, wilden niet in de bus koken i.v.m. stank.
Alleen op de Noordkaap hebben we wat eten in de bus opgewarmd omdat het buiten zo hard waaide dat de vlam steeds uit ging :+

We hadden onze tent via MP gevonden. Ik ging die samen met mijn broertje ophalen (uiteraard was er geen binnen 100km te vinden :+ ) en kwamen bij mensen die heel enthousiast ons gingen demonstreren hoe ze die tent opzetten, ik nog van joh, niet nodig, maar nee, we moesten gaan zitten, zij gingen laten zien hoe makkelijk het ging! Ze hadden alles van gekleurde stickertjes voorzien en een heel dansje hoe ze die tent samen in elkaar zetten :') Kreeg zelfs nog een foto mee uit het fotoboek "dan hadden we een beeld hoe de tent er uit zag, makkelijk voor het opzetten" terwijl het echt zo'n simpel vierkant geval was.

Afgelopen vrijdag was ik met de camper van ouders op pad en daar zit een luifel aan, het regende toen we aankwamen en dan is "ff zwengelen" en droog buiten kunnen zitten wel handig.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:20

hahaha dat is toch grappig Ethelate! Je kreeg wel waar voor je geld!

Wij hebben zaterdag ook onder de luifel gezeten terwijl het regende.

Koken in de camper vinden we ook niet prettig en koken op zo'n 1 pits ding vinden we ook niet ideaal.
Wij hebben de Actifry altijd mee, we bakken er afbakbroodjes in en ons avondeten gaat er ook gewoon
in. Lekker makkelijk!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:53

Ik zou gewoon lekker de hele dag op pad gaan als je de hele dag slecht weer hebt. Al ben ik ook niet het type dat de hele dag voor de camper of caravan gaat zitten. Het is voor mij echt een middel om te slapen en te kunnen koken en that's it.

Wij waren 2jr terug met de tent in Denemarken (Roskilde Festival). We hebben een 4 persoons pop-up tent met een voortentje waar je net met 2 stoeltjes en een tafeltje in kan zitten. Hoewel we erg mooi weer hebben gehad, waren er ook 2 dagen alleen maar regen.

1 daarvan zijn we naar het zwembad in het dorp geweest en daarna uit eten, de andere zijn we naar het museum geweest en daarna uit eten.

Oh en for the record: Roskilde is 7 dagen camperen voordat het festival begint, heb dus niet rustig een museum bekeken terwijl we het festival zelf miste. :+

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:12

Ik ging ook naar Tershcelling hoor, maar waande me gewoon heel ver weg zo met zo'n camper. Voelt dan toch als een soort van mini-reis :)