Dan heb jij gewoon een makkelijk, niet-veeleisend exemplaar gevonden
Misschien moet je daar ook 's naar vragen bij je orchideeën-dealer
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan heb jij gewoon een makkelijk, niet-veeleisend exemplaar gevonden
Misschien moet je daar ook 's naar vragen bij je orchideeën-dealer
Wendeltje schreef:Je andere orchidee is ook een dendrobium en idd, je zorgt er te goed voor.
Het kan ook zijn dat de luchtvochtigheid in je huis gewoon niet geschikt is voor een orchidee.
Ik heb 5 jaar lang in een kwekerij gewerkt en zou dus, in theorie, moetnn weten hoe je die dingen zolang mogelijk mooi en goed houdt, maar ook ik vermoord ze. Alleen de miltonia kan ik in leven houden.
Wendeltje schreef:Je andere orchidee is ook een dendrobium en idd, je zorgt er te goed voor.
Het kan ook zijn dat de luchtvochtigheid in je huis gewoon niet geschikt is voor een orchidee.
Ik heb 5 jaar lang in een kwekerij gewerkt en zou dus, in theorie, moetnn weten hoe je die dingen zolang mogelijk mooi en goed houdt, maar ook ik vermoord ze. Alleen de miltonia kan ik in leven houden.
Hij stond hier voor het raam aan de schaduwkant van het huis.

Ik ga echt mijn best doen om deze mooi te houden en een keer proberen er nieuwe knoppen aan te laten komen
Lynaro schreef:1x in de week onderdompelen in lauw regenwater, meestal is ons kraanwater te hard voor orchideeën. Is de orchidee uitgebloeid/lijkt hij dood? Op een donkere plaats zetten en 'verwaarlozen' totdat hij weer gaat groeien, tadaaa twee keer plezier van dezelfde orchidee. Ik hoor zelfs dat sommige mensen ze afknippen, dan in het donker zetten en er weer nieuwe bloemen groeien.
Zoolgangster schreef:Ik houd ze in de doorzichtige pot waarin ik ze kreeg/kocht en daar moeten ze het mee doen. Het zijn epifyten, planten die van nature op bomen leven dus regenwater valt van hun wortels af en ook kunnen die wortels tegen licht. Geen enkele reden dus om ze om te potten of zo... en aangezien hun wortels niet van in het water staan houden (in de natuur valt het regenwater en blijft niet op de boomtak liggen) houd ik daar rekening mee door ze weinig water te geven.
Hier zijn de buitenpotjes standaard te wijd en laat het binnenpotje bovenuit steken.