Schone was stinkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Schone was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:47

Whoee met bleek zou ik wel oppassen. :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:49

Klopt, vooral niet te veel er in doen! Maar ik doe het al jaren, nooit verkeerd gegaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:51

Ook niet met bonte/ donkere was?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:53

Ik gebruik altijd robijn!
Daarnaast alle handdoeken op 95 graden met biotex(3/4x p.w.), op deze manier wordt machine goed schoongemaakt en schoon gehouden!

Het stinken, als dit het weer is, dat in de kleding zit, dan ook met robijn, op een gegeven moment gaat de geur eruit.

Ik ben super schoon en wassen is mijn favoriet :') En geloof mij, dit werkt echt!

En Robijn is vaak in de aanbieding! Dan wel de kleine flesjes halen, iets duurder maar veel geconcentreerder. En de geur die echt heel lang blijft hangen zijn de volgende! Helemaal uitgezocht :Y)
https://www.google.nl/search?q=blauwe+r ... B113%3B300

https://www.google.nl/search?q=blauwe+r ... B960%3B716

Gebruik geen zwart, is pure marketing, daarvoor de color gebruiken. Ook doe ik elke keer een scheut azijn er door dat verkleuring tegengaat.
Witte was heb ik wel echt voor witte was en daar gaat ook een schepje biotex doorheen.

Robijn is ook het beste voor je kleding, dit beschadigd de kleding het minst. (denk aan slijtage plekken)

Had ik al gezegd dat ik gek op wassen ben :')
Laatst bijgewerkt door ladylay op 06-07-14 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:56

Heb je geen wasluis? Hoewel je wasmachine dan ook zou moeten "stinken"

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:27

_Nelleke_ schreef:
Ook niet met bonte/ donkere was?

Bij mij zijn het meestal de handdoeken, spijkerboeken en sweatshirts die stinken. Het dunne, delicate spul is meestal zo droog. Het dikkere spul kan wel tegen een scheutje chloor.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:28

En de kleding is echt, echt droog als het de kast in gaat?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:20

MarianneW schreef:
En de kleding is echt, echt droog als het de kast in gaat?

Ja hier wel :) meestal gebruik ik de droger erna. De was is net klaar met wasmiddel en azijn, ik moet zeggen het ruikt frisser. Nu nog afwachten hoe het in de kast gaat ruiken. Hmm.. Filter heb ik net ook schoongemaakt, was wel zwart wat eruit kwam.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:32

Je kan je kleding ook een nachtje in de vriezer leggen, en dan even opnieuw wassen met poeder en schoonmaakazijn, dan zou het weg moeten zijn. Ik had hier ook een broek die erg muf rook, ik heb toen de wasmachine schoongemaakt maar daarna kreeg ik de geur er niet meer uit, totdat ik hem in de vriezer heb gelegd, nu ruikt hij weer fris *\o/*

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 18:55

Aaaaah wat een frustratie! -O- kookwas gedraaid met soda, zeepbakje grondig schoongemaakt, rubbers schoongemaakt, filter ook schoongemaakt. Vol goede moed gaan wassen op 60 gr, met wasmiddel en azijn, beetje wasverzachter. Het ruikt heerlijk fris als het eruit komt, in de droger gestopt met Robijn droogtrommel doekjes. Fris, gewoon lekker ruikend. 2 uur in de kast: WEG. Het stinkt niet, maar de frisheid is gewoon weg. Mis ik nog iets op m'n checklist? Poeder wil ik pas kopen als alle wasmiddelen op zijn. M'n moeder wast ook met vloeibaar en dat ruikt echt dagen nog fris. Pfffff

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:04

Zeepbakje er uit halen om schoon te maken, als je ziet wat er rondom zit!!! Yak.
En van Zwitsal is er ook eau de toilette, heerlijk.
Ik ren morgen naar de winkel om lekkere zeep te kopen, ik had tot nu toe geurbuiltjes in de kast (ook Zwitsal)!!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:06

Leg een stuk maja zeep in je kast. Mits je natuurlijk wel van deze geur houd!
Maja zeep ruikt erg sterk....

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:07

Heb je buiten het bakje ook het gedeelte waar het bakje inhangt schoongemaakt? Het "plafond" boven het bakje gaat namelijk ook aanslag vormen en dat ruikt ook niet fris.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:08

Het klinkt wmb echt alsof het aan je kast ligt!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:10

Op hoeveel toeren centrifugeert je wasmachine ?
Als ik op bv een fijn wasje draai dan centrifugeert mijn machine maar op 900 toeren.
Per toeval ben ik er achter gekomen dat het de reden was waardoor die was gewoon
begon te stinken. Vooral in de winter wanneer je moeilijk buiten kunt drogen.
Doe dezelfde was nu met een langer programma met het zelfde wasmiddel en centrifugeert
dan op 1200 toeren en dat ruikt nu gewoon wel heel fris.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 19:11

sjaslique schreef:
Heb je buiten het bakje ook het gedeelte waar het bakje inhangt schoongemaakt? Het "plafond" boven het bakje gaat namelijk ook aanslag vormen en dat ruikt ook niet fris.

Nu je het zegt, ben ik de bovenkant inderdaad vergeten haha. Zo even tussen de wasbeurten door kijken, m'n wasmachine is nog nooit zovaak uit elkaar gehaald en schoongemaakt :+ maarja, ik zal en moet frisse was.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:23

Begrijpelijk, niets zo frustrerend als wanneer je schone was alsnog stinkt! Heb pas nog een set beddengoed weggegooid omdat ze uit de machine kwamen en een stank verspreidden waarvan ik spontaan moest kokhalzen. Niet eens meer geprobeerd het nog opnieuw te wassen. :n
Moet wel zeggen dat dit de eerste keer met deze machine was dat er zoiets gebeurde, met de oude machine stonk er wel vaker iets.

Ik hoop dat je het weg krijgt en geen nieuwe machine hoeft te kopen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:24

Laat het eens na het wassen een paar dagen aan kleding haakjes ergens aan hangen, ipv het in de kast te leggen en ruik dan eens naar een paar dagen of de frisse geur dan ook weg is. Als dat niet het geval is, weet je zeker dat het aan de kast ligt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:29

Leslie90 schreef:
Aaaaah wat een frustratie! -O- kookwas gedraaid met soda, zeepbakje grondig schoongemaakt, rubbers schoongemaakt, filter ook schoongemaakt. Vol goede moed gaan wassen op 60 gr, met wasmiddel en azijn, beetje wasverzachter. Het ruikt heerlijk fris als het eruit komt, in de droger gestopt met Robijn droogtrommel doekjes. Fris, gewoon lekker ruikend. 2 uur in de kast: WEG. Het stinkt niet, maar de frisheid is gewoon weg. Mis ik nog iets op m'n checklist? Poeder wil ik pas kopen als alle wasmiddelen op zijn. M'n moeder wast ook met vloeibaar en dat ruikt echt dagen nog fris. Pfffff

Heb je mijn post gelezen? Na 2 weken ruikt het nog naar robijn! En dat is alleen met de variant die ik eerder aangaf :j

En als je steeds met dezelfde wast gaat het in de wasmachine zitten :j
Laatst bijgewerkt door ladylay op 07-07-14 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:38

Rare vraag misschien, maar wat voor een kast heb je waar je het in legt, wat voor een hout. MDF bijvoorbeeld kan ook een geur aan je wasgoed geven. Laat dan je schone was eens een tijdje buiten de kast liggen en kijk of het dan wel lekker blijft ruiken.

Wat ook nog kan is vaatdoekjes (wonderdoekjes). Als je die met je was mee wast kan de was ook een hele vieze (na)geur krijgen.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:46

Ik heb er ook last van gehad, maar bij mij lag het aan de wijze waarop de was droogte. In de kamer waar het wasrek staat, heb ik nu altijd het raam open. Goed ventileren dus! Als het te lang duurt voordat de was droogt, gaat het stinken. Anders buiten drogen dus, of in de droger doen als je die hebt. Vooral dikkere stoffen, zoal spijkerbroeken, joggingstof en dikke truien bij het open raam laten drogen en goed uithangen. Al een hele tijd geen last meer van muffe kleding.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:59

bij mij is het de droger waar het van komt. Die stinkt. dat heb ik ontdekt naar aanleiding van een vorig topic hierover. Mijn wasmachine helemaal schoongemaakt en die ruikt heerlijk. Poeder doe ik in het bolletje en de wasverzachter in de lade met scheur azijn erbij. Het ruikt heerlijk en blijft ook heerlijk als ik het aan het droogrek hang, maar wat ik in de droger doet gaat stinken. Ook deze filter helemaal schoongemaakt, maar blijft zo.

Ligt het bij jou ook niet aan de droger? Die trommeldoekje helpen bij mij helemaal niet trouwens.

Iemadn tips voor de droger?

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:06

Door de fabrikanten wordt ook aangeraden om regelmatig met gewoon waspoeder te wassen. Dit zou beter zijn voor de wasmachine dan vloeibaar. bij ons heeft het geholpen om weer 'frisse'was te hebben.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:14

Die vieze geur is VETLUIS. Google 't maar eens. Ik voorkom het door GEEN vloeibaar wasmiddel te gebruiken en een keer in de zoveel tijd (paar maanden) een machine schoonmaakprogramma te doen. Hiermee gaat de geur ook weg;
  • Eerst zorgen dat het zeepbakje + waar het in zit en je rubbers goed schoon zijn.
  • Halve liter azijn in het wasverzachterbakje gieten, rest in de trommel
  • Flinke schep(pen) soda in het wasmiddelbakje
  • Een oude handdoek of kussensloop in de wasmachine zodat het losgekomen vuil ergens aan kan hechten. Wordt er dan ook weer uit gewassen.
  • Het heetste korte programma aanzetten wat je hebt (90 graden 60 minuten is lang zat)

Azijn ivp wasverzachter gebruiken is een veel gehoord iets. Het is lekker goedkoop en echt heel goed voor je was en machine! Ik doe het zelf niet omdat ik de lekkere geur van verse was toch wel erg waardeer :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:21

Die vieze muffe lucht kan ontstaan als de was niet goed gedroogd is en je het dan opvouwt en in de kast legt.