Spanplafond vol water, help?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Spanplafond vol water, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:27

Kun je geen klein gaatje maken, slang erin doen en goed vasthouden, dan kan er ook niet te veel druk in 1x op komen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:27

Het is vandaag pas opgemerkt, we denken dat het er vanaf maandag moet zitten, maar weten dit niet zeker. Het is dus niet zo dat we op vrijdagmiddag in een bedenken dat dit toch wel een probleempje zou kunnen worden. Leuk een groot huis, maar er zijn genoeg plekken waar je niet dagelijks (of wekelijks, of zelfs maandelijks, en dan tel ik de zolder nog niet eens mee) met ligt langs kom.

Plafon is wel grappig, met bepaalde tocht met heel guur weer trekt t plafon wat op zodat je er in eens een balk in zie. Ik heb er ook wel eens een muis overheen zien lopen, trippel trippel pootjes zag je zo bewegen.

Ik denk dat t plafon wel aardig in vorm terug trekt als het water er af is (tenzij hij helemaal open scheurd natuurlijk, daar ben ik wat bang voor als je er voorzichtig een gaatje in wil maken), in de hal is hij ook weer mooi in vorm gekomen na soort gelijke waterbalon.

Zo lang er niets met een span plafon gebeurd is t heel mooi, maar het is niet echt functioneel als er iets fout gaat of je wat wil veranderen.

Ik heb mn moeder al gezegt dat ik t morgen wel zie als de boel ploft, ik slaap niet in de buurt. Ben vorig jaar al eens wakker gebeld omdat er kokend water uit de nieuwe boiler spoot en de hele badkamer onder (heel heet) watet stond :+ . Ook niet handig, maar ook midden in de nacht geen rede tot paniek.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:29

maar vanacht gaat het toch plensen? :+

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:31

unihorses schreef:
maar vanacht gaat het toch plensen? :+

Ja, maar de dakgoot is opgeruimd las ik dus dat zou mee kunnen vallen denk ik?

Succes!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:33

Als je een gaatje maakt doe dat dan met een injectienaald of speld zodat je een rond gaatje maakt.
Dit scheurt minder snel uit dan een recht gaatje van bijvoorbeeld een mes.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:47

Ja, als ze me op mijn werk hadden gebeld, had ik nog wat mee kunnen nemen aan naalden en spuiten.
Ben er vooral huiverig voor dat de boel open scheurt.

Dakgoot is schoon, dus dat zal geen probleem meer geven. Maandag heeft het in 10 minuten ongeveer 20mm geregend, dus ging extreem hard

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:05

Infuus eraan prikken en zo leeg laten lopen? Misschien eerst een stuk duck-tape erop plakken en dan erdoorheen prikken. Dan heb je minder kans dat het gaatje doorscheurt.

Jeetje, dat is schikken als je dit ontdekt. Moet wel ontzettend lachen om sommige reacties, gelatinepoeder, geniaal!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:11

Ik hoop voor je dat het inderdaad de dakgoot is geweest en niet bijvoorbeeld oude leidingen die lekkage geven. Ik volg het topic, ben benieuwd....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:21

Echt ff de verzekering bellen! Die sturen dan iemand langs

En,moet je zelf prikken? ducktape en dan prikken zou mijn advies zijn! Dan is doorscheuren bij het gaatje onmogelijk.
Opblaas bad kopen, zo groot mogelijk, en die er onder zetten.

Opblaas bad lijkt me sowieso handig, verzekerings mannetje kan het ook niet zonder risico lijkt mij!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:46

Wowses wat een bult :Y)

Denk idd ook een bedrijf voor spanplafonden of de verzekering bellen.

En anders idd zwembad kopen en gaatjes gaan prikken.
Succes ermee in iedergeval :+

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:11

Jeeeeutje dat ziet er bizar uit!! :\
Ik had nog nooit van een spanplafond gehoord :roll:

Ik heb niet heel het topic gelezen -sorry- maar een bedrijf dat dit soort plafonds aanlegd moet toch wel weten wat te doen?

Pfff veel sterkte met deze hachelijke situatie. Hopelijk kan het snel verholpen worden!

Edit... zie nu dat je het in je tweede post al over mijn 'heldere idee' hebt haha. Het is nog vroeg :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 10:52

Er is vannacht niks gebeurd, water hangt nog keurig op zn plaats :P Heb net een zwembad bij de action gekocht en mn moeder heeft zowel de verzekering als een spanplafondboer gebeld.
Verzekering vond dat we maar een timmerman moesten bellen om het op te lossen, gelukkig had ze goed geluisterd en wist dus totaal niet om wat voor plafond het ging. Het hele plafond los maken is geen optie, dan ligt het water door de hele ruimte en is de schade niet te overzien. De meneer van de spanplafonds zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken dat het doorscheurt en dat een gaatje er in maken eigenlijk de enige optie is.

Zwembad staat inmiddels (ik heb dus ook wel weer mn beweging gehad voor vandaag) en zo fijn dat mijn vader van grootverpakkingen hield, ik vond nog een rol plastic van 1,5 meter breed en tig meter lang. We zijn er klaar voor! :+

Afbeelding

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:06

Film je het :P

Succes!!!!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:14

Jullie kunnen we zeggen dat jullie een binnenzwembad in huis hebben, succes TS !

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:17

veel succes, heb je voor de zekerheid emmers bij de hand? voor het geval er meer zit op plekken dat je niet ziet dat het badje kan hebben? dan kun je er water uitscheppen(denk niet dat het nodig is maar toch)!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:28

kun je niet net boven het waterpeil een slang (tuinslag of aquariumslang) erin hangen en dan even aanzuigen en de slang in het bad hangen? Dan krijg je de wet der communicerende vaten en loopt het gecontrolleerd leeg. Wel de tuinslang ondersteunen want die zal wel zwaar zijn en om te voorkomen dat het doek alsnog scheurt.

Succes!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:28

Maar maak je dan geen zorgen om wat er achter dat doek gebeurt? Leidingen die daar langs lopen, balken die gaan rotten?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:33

Ik volg je ff.. Benieuwd hoe het afloopt.
Succes!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:41

Als je een gaatje maakt (vooral niet te groot maken!) probeer dan het plafond rondom de plek waar je het gaatje maakt wat omhoog te duwen met iets ring-achtigs. Dan verdeel je de druk een beetje, waardoor je de kans op uitscheuren van het gat een stuk kleiner maakt, en preciezer kan bepalen waar je het water eruit laat lopen.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 12:36

We hebben inmiddels een gaatje en het piest gestaag uit het plafond, geen waterballet of iets, geen sensatie, maar gewoon vies water :P

(jammer dat het filmwerk niet top is, maar iig een idee hoe het ging en hoop dat het werkt, voor het eerst dat ik een filmpje er zo op zet) (en lijkt dus idd niet te werken, miss komt het nog)

Afbeelding

Afbeelding

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:39

Pffff saai hoor :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:42

:)) Gelukkig maar dat het zo netjes gaat, TS :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:46

Saaaaai haha, maar ben blij voor jullie :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 12:50

Gelukkig wil youtube beter

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:20

Ik vind het een geweldige oplossing! Ben benieuwd of het plafond weer helemaal glad trekt!