Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:20

Ik ben tussen het klusse door weer even naar huis gereden, kwamen mensen voor het logeerbed kijken dus die is ook weer de deur uit( ruimt lekker op) nu even hondje doen en dan weer naar het nieuwe huis. Vanmiddag kennelpanelen ophalen en daar de tuin mee dicht zetten dan kan waf mee die kant op, scheelt een hoop heen en weer gerace en tijdsverlies doordat dat beestje nu eenmaal niet de hele dag alleen thuis moet zitten of een hoop gemuts met de deuren dicht houden. trap is ingemeten en offerte is onderweg, ik ga dalijk verder met de tuin hooien mt een kantenmaaier :roll: zodat ik er straks over heen kan met de grasmaaier

Sonja_vR

Re: Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:38

dusch ...hond kan de tuin in ...fain... iets minder fijn is ene geluste groep waardoor als je die aan zet, de hoofdzekering er uit klapt, die hebben we dus maar afgeplakt tot nader order en eerst iemand er naar laten kijken die van wanten weet :+
dat was twee uur niet klussen en wachten op de enexis meneer :roll:

maar goed, de tuin is dicht, we hebben een koof uit de keuken weggehaald en we gaan nu een leiding verleggen zodat we die koof weg kunnen laten...
dit huis zit vol met niet afgewerkte en niet afgemaakte zaken, een vaag geluste elektra groep en aanpassinkjes die niet handig zijn, maar die we gelukkig wel goed zelf kunnen oplossen(het meeste)
alleen de elektra willen we even goed naar laten kijken

en we moeten het expansievat van de cv verhangen , + condenswaterafvoer van de cv installatie wat verleggen ivm de plaatsing van de trap waar we eerdaags de offerte van krijgen

uiteindelijk heel wat meer klusjes dan gedacht, maar dat weet je eigenlijk al van te voren :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 07:49

Toch weer een boel gedaan, mooi!

Gisteren de hele badkamer gevoegd, man wat een karwei. Op pijnstillers naar bed want mijn hele rechterarm was aan gort. Maar het wordt prachtig! Bad gekit en nog wat randjes afgekit. Straks kog wat laatste dingetjes en dan kan morgen een deel van de meubels erin! Heerlijk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:46

voegen is idd geen fijn karweitje, maar als je het eenmaal achter de rug hebt en het resultaat is er ;)

ik heb vandaag vooral geschuurd, met een uurtje onkruid wieden voor de afwisseling.... morgen weer verder met schuren :roll:

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:01

Gisteren hebben we een heel productief verjaardagsfeest gehad. Resultaat: 2 geschilderde slaapkamers, gelakte plinten, gegipste inloopkast, plafond slaapkamer bijna klaar, gedemonteerde keuken met grotendeels afgebikte tegels en last but not least het plaatsen van stutten en het afbikken van de bovenkant van de muur zodat nu de stalen balk ligt waardoor de draagmuur verwijderd kan worden *\o/* 8-) *\o/* :D :j !

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:17

Productief dagje! Vele handen... Wij hebben in de begin fase soms wel 9 man per dag gehad om te helpen slopen. Dan gaat het ineens super snel!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:41

Leuk om de verhalen te lezen.

Wij zijn begin januari verhuisd naar Frankrijk. Hier hebben we een oude boerderij die we helemaal gaan verbouwen.
Vanaf het begin wonen we in een caravan, tot we in het huis kunnen "wonen", dus een werkende badkamer en een werkende keuken hebben + een kamer waar we tijdelijk kunnen slapen.

De keuken begint nu een klein beetje vorm te krijgen :) hoop deze week de vloer te kunnen storten.

Verder moeten alle binnenmuren er uit, alle muren isoleren, alle muren recht maken, alles afwerken, nieuwe badkamer maken, nieuwe cv systeem etc etc.
Eigenlijk hebben we dus wat buitenmuren met een dak gekocht ;) de rest moet er allemaal uit.

Maar we hebben geen haast, of eigenlijk wel, maar we willen het graag in 1 keer goed doen dus moeten soms iets langen nadenken over dingen hoe we het het beste aan kunnen leggen, want sommige dingen kom je nooit meer bij.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 09:34

Nou de schoorsteen is afgekomen, net voor de regen
Verder niet veel meer gedaan in het weekend..

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:51

Goedemorgen, mag ik mij hier melden?

Wij zijn in februari eigenaar geworden van een twee onder 1 kap woning uit 1953 wat van A tot Z gerenoveerd moet worden. Alleen de buitenmuren zijn blijven staan... We zijn nu 5 maanden verder maar de planning is dat het nog wel een maand of 4 gaat duren.
We doen alles zelf, mijn vader is gepensioneerd uitvoerder en mijn man is timmerman en ik werk zelf in de psychiatrie maar ben gezegend met twee rechter handen en technisch inzicht.

We hebben het huis nu van onder tot boven geïsoleerd, benende en betonvloer gestort met vloerverwarming (yeah!), alle kamers boven anders ingedeeld en een aantal dakramen geplaatst. Nu druk bezig met de benende verdieping om de muren te plaatsen en elektra aan te leggen. Hoop met een maand te kunnen gaan gipsen. En als het meezit kunnen we voor de bouwvak de schuifpui plaatsen, mits hij dus voor de bouwvak geleverd wordt..

Moet zeggen dat het verbouwen wel zwaar valt... werk 36 uur en is vooral geestelijk een zware baan, we hebben een hond, dubbele woonlasten en een jong paard wat we aan het beleren zijn.. Afgelopen weekend heb ik mijn man een weekend weg cadeau gedaan..
Wat doet dat een mens goed.. Gewoon even een weekend alleen maar rust , luxe en plezier. Even geen stof en verplichtingen }> :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:21

Ook een hele klus zo te horen, maar het is het waard als het af is.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:24

Leuk om te lezen dat er meer mensen bezig zijn me een mega project :) onze planning is dat we met kerst fatsoenlijk kunnen leven in ons huis. Hoeven de plinten nog niet allemaal geverfd te zijn ed. Maar het grote werk zouden we graag af hebben. Gfi of dat ook gaat lukken ;)

Zitten nu te wachten op de 'maanmannetjes' die het asbest moeten saneren. Zijn al twee uur te laat :(

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:28

Rider01, met die gedachte in het achterhoofd is het wel vol te houden, nu het huis echt vorm begint te krijgen is het ook leuker werken.

M_i_R onze planning ligt hetzelfde, we hopen ook kerst te kunnen vieren in eigen huis. Plus dat we eigenlijk ook graag kinderen willen, maar eerst het huis af, lekker van genieten en dat de volgende stap.
Jammer dat je nog moet wachten, vervelende dat te laat zijn .. 2 uur is ook niet een klein beetje te laat ook.. Moet er veel asbest verwijderd worden?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:31

Had na een uur gebeld en toen werd mij verteld dat ze er met drie kwartier zouden zijn. Dat is inmiddels ook alweer drie kwartier geleden. Veel asbest idd helaas. Cadeautje van 70 m2 :(

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:33

Balen van de asbest.... maanmannetjes in de file? :P
Gelukkig hebben wij daar geen last van gehad, alhoewel..bij ons zat het hele huis onder de schimmel, je ging zowat dood toen je binnenkwam.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:36

Hihihi de charme van een oud huis :') wij hebben gisteren voor het eerst in ons bad kunnen zitten *\o/* heuglijk moment na al die tijd! Badkamer id nog niet af hoor maar het water deed het, de leiding lekte niet meer en het bad was gekit. Thats all you need!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:37

veel file kan er niet zijn toch nu met de schoolvakanties? ik werk in Amsterdam en woon in een dorp tegen Noord aan, normaal rij ik er 35 min over, nu maar 15 *\o/*
Zo dat is echt wel veel asbest! Pffff -O- Hoelang zijn ze daarmee bezig?

Schimmel... Jeetje dat kan nog gevaarlijk zijn ook... Hoe hebben jullie dat allemaal aangepakt dan?

Gelukkig hebben we geen van beide gehad, huis stond wel 3 jaar leeg, maar altijd met de verwarming zachtjes aan en de buurvrouw die de plantjes water gaf..

Oh dat is zeker een leuk moment voor de eerste keer in je nieuwe bad, beter! Ik droom er voorlopig alleen nog maar van haha

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:42

Vriend en ik zijn bioloog in opleiding dus beslist niet bang voor schimmel.
Er liep een compleet netwerk van draden door het hele huis, wat een prachtige tekening vormde dus het eerste wat we deden was de boel op de foto zetten :')

Bij de voordeur de wanden grondig schoongemaakt, de rest van de muren gingen er toch uit

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:02

geniaal "oeh schat, kijk eens hoe mooi die schimmel er uit ziet " :D

hier is de offerte voor de vaste trap naar zolder binnen, even akkoord geven en fingers crossed dat het snel kan.

verder vandaag maar een paar deurposten kaalschrapen , helaas ga ik die twee kozijnen echt niet redden met alleen maar schuren.
hoop eind van de week alles in de grondverf te hebben zitten boven en aan de gang te zijn met de bovenverdieping stukken

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:05

Pfff wij kunnen al sinds 1 maart over 2 weken inhuizen :=. Inmiddels is het nog niet af genoeg om in te wonen. Ben het zo beu :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:22

balen is dat, wij hebben als deadline "over voor het weekend van 8 augustus"

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:30

ja dat is zeker balen als je denkt er over 2 weken in te kunnen maar er nog niet woont..

Hahah een geluk bij een ongeluk, heeft je vriend iig mooie schimmel foto's!!

Wij hebben ook een vaste trap naar zolder geplaatst en boven het trapgat aan beide kanten van het dak dakramen geplaatst, lekker licht geheel geworden!!

Ik ben nu ook de deuren aan het kaalkrabben met een fohn.. wat een k*t werk. maar het knapt wel op :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:38

ahhh verfafkrabben, haatklus nr1. verschrikkelijk. gelukkig gaan wij het wel redden met alleen schuren bij het overgrote deel dus dat scheelt al veel. Daar staat tegenover dat buitenom alles opnieuw in de verf moet en dat wordt wel krabben en veel ook vrees ik.

Na bijna drie uur wachten waren de mannetjes binnen maar 1 voordeel: ze zijn met zes in plaats van 2 en hopen de klus vandaag in 1 dag te klaren. De tent staat al vertelde mijn man en ze zijn druk bezig om alles klaar te maken voor de afvoer.

Schimmel is ook niet fraai, helemaal omdat schimmel vaak een minder fraaie oorzaak heeft ;) maar als alles er toch uit moet maakt dat niks uit :)

Qua over kunnen in een woning hebben wij gemerkt dat je best ver terug kunt naar nog minder dan basics mits je maar genoeg vrienden en familie in de buurt hebt wonen. (en goede afhaal in de buurt hebt :o ). wij zijn inmiddels al aardig goede vrienden met de horeca middenstand in het dorp :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:16

Leuk topic, mag ik me hier ook melden?
Wij hebben 6 juni de sleutel gekregen, gelukkig hebben we niet veel hoeven te klussen. Alleen witten, er was niet één muur gewoon wit! Gelukkig hebben de ouders van mijn vriend een hoop gedaan qua verven.
De verhuisdatum staat op 19 juli gepland, kan inmiddels niet meer wachten :D

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:17

hahah ja dat geloof ik, als we op zondag bij de chineez binnen lopen hoeven we niet eens meer te bestellen maar gaan ze meteen al aan de slag hahah .
Binnen krijgen we allemaal nieuwe deuren, maar de voor en achter deur en boven twee balkondeuren moeten wel aan de binnekant kaal (zijn nu oud bruin en worden natuurlijk een lekker licht kleurtje!).

Voordeel is dat áls het eenmaal klaar is (geduld is een zeer schone zaak in dit geval toch? :D ) dan hebben we ook wat moois. Ben gek op oude huizen, en wat is er nou mooier dat een 'oud' huis in een nieuw jasje wat nog jaaaaren mee kan?

Zo Britt maak jij ons even jaloers :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:33

Hahaha, idd Britt, dat is geen chaos of verbouwen te noemen. Ook wel relaxed maar we hebben met opzet zo'n project dus ik ben stiekem niet jaloers ;)

Mooie deuren zijn idd wel wat waard. in ons vorige (huur)huis 1 deur gedaan. hij was prachtig maar het was ook zo'n rotklus dat de rest gewoond geschuurd is. Wij hebben ook oude deuren gekocht. Expres tweedehands jaren dertig zodat ze al wat 'leven' hebben :)