Waar kunnen wij gaan wonen? Wie helpt zoeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:43

kimberly1995 schreef:
Tja, als ik de hele week werk zal er ook wel eens op zondag gewerkt/iets gedaan moeten worden. Zitten maar 24 uren in een dag en kan me helaas niet opsplitsen in 2, hoe graag ik ook zou willen.

En dat moet je helemaal zelf weten, maar als je in dorpjes als lienden en ochten gaat wonen betekent dat wel dat een hoop mensen zich zullen irriteren aan jou en je met de nek aan zullen kijken. En als je in een klein dorp woont op de biblebelt en je graag wilt integreren in een dorp moet je dan twee keer goed nadenken voor je daar een huis koopt denk ik, puur omdat ik het vervelend zou vinden. Maar dat kan voor jou anders zijn.
Voor ons is het iig een reden om de biblebelt niet mee te nemen in onze zoektocht en te kijken naar huizen onder de Waal :)

Upendo, ik doelde inderdaad op de biblebelt. Naar mijn weten is het noorden van betuwe vooral biblebelt, maar zo ver heb ik me er niet in verdiept :)

upendo

Re: Waar kunnen wij gaan wonen? Wie helpt zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:50

Ahh.. valt op zich mee hoor, rondom tiel valt dat mee, het is vooral rond Geldermalsen biblebelt. Des te verder je naar Utrecht gaat des te minder het wordt! :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:54

Ik kom zelf van de Veluwe en de was buitenhangen, concours en trainen op de rijvereniging op zondag was not done In de achterhoek is dat allemaal heel anders. Vind het hier veel relaxter. Woon dan wel in een mini dorp waar iedereen mekaar kent wat ik nooit gewend was maar ik vind het allemaal alleen maar leuk :) veel feestjes en naoberschap!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:57

upendo schreef:
Ahh.. valt op zich mee hoor, rondom tiel valt dat mee, het is vooral rond Geldermalsen biblebelt. Des te verder je naar Utrecht gaat des te minder het wordt! :)

Poeh, wij hebben in lienden gekeken voor een woning en mijn man heeft er een collega wonen. Ik had er toch een ander gevoel bij. Wellicht id geldermalsen nog extremer hoor, maar de woning die wij op het oog hadden was van een stel met 6 kinderen, allemaal met rokjes tot over de knie. Collega van mijn man doet iig niks op zondag daar en niet omdat hij zelf gelovig is.
Ik denk dat het wellicht ook je eigen referentiekader is :)

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:01

Land van maas en waal al bekeken ,mooi wonen hoor

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:03

Betuwe is een prachtige omgeving, ik woon er zelf :+ De 'overkant' lijkt me heerlijk wonen (rondom Maasbommel, Beneden Leeuwen enz.), zo lekker rustig daar! Mijn bijrijdpaard staat in Boven Leeuwen en het is daar heerlijk, je kunt er lekker buitenrijden en het is er altijd rustig.

Over die biblebelt weet ik zelf niks, ik heb daar nooit last van gehad (ook niet in Lienden), ik kom zelf uit Tiel.

Edit: Zoiets? http://www.funda.nl/koop/maasbommel/hui ... huizen-30/

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:12

Woon zelf in het veld van Afferden binnen een kwartier lekker in het bos van bergharen en je kunt mooi rijden bij de waal ,maas of in het veld.....Zalig vind ik het

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:19

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:34

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:44

Cassidy schreef:
ynskek schreef:
Hebben jullie problemen met opknap huizen?

EDIT: Is Oosterhout een optie? Mooie locatie en betaalbaar...

http://www.funda.nl/koop/oosterhout-gld ... straat-56/

Vraag me af wat jij hier "opknaphuis" aan vindt?

Ging om wat anders dat ik langs zag komen ;) ...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:10

Jeetje, wat fijn dat iedereen zo meedenkt! We willen verhuizen binnen nu-2 jaar. Ik werk in het onderwijs maar ben breed gekwalificeerd in die sector, kan dus een hoop kanten op. Ik las ergens dat ik in een stad wil wonen; juist niet.

Ik heb plekken die genoemd staan op een lijst gezet, ik zat zelf nog te denken, gewoon eens wat weekenden uittrekken en rond rijden in de gebieden die ons eventueel aanspreken om te kijken wat er te koop is. Ik heb zo'n funda app en daar kun je een hoop mee :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:31

Ik zou op de Veluwe gokken, buitengebied van Ede, Lunteren, Harskamp, die kant op. Bos te over, en in het echte buitengebied, ver van snelwegen vandaan, zijn nog wel opknappers in die prijsklasse te vinden.
Barneveld en Ede zijn grote centra qua logistiek, dat zit wel goed, maar hou jij er wel rekening mee dat vrijwel alle scholen christelijk zijn, en je actief lid van een geloofsgemeente moet zijn wil je daar een baan in kunnen vinden. Ben je dat niet, dan zit je toch aan een school in Amersfoort, Apeldoorn of Arnhem vast, en dan heb je al snel 30 minuten reistijd vanaf midden-Veluwe.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:34

Bij Woudenberg en Maarsbergen heb je ook een mooi bos zitten volgens mijn stalgenoten :)
Vanaf daar zit met je 20 minuutjes in Amersfoort :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:23

Ibbel schreef:
Ik zou op de Veluwe gokken, buitengebied van Ede, Lunteren, Harskamp, die kant op. Bos te over, en in het echte buitengebied, ver van snelwegen vandaan, zijn nog wel opknappers in die prijsklasse te vinden.
Barneveld en Ede zijn grote centra qua logistiek, dat zit wel goed, maar hou jij er wel rekening mee dat vrijwel alle scholen christelijk zijn, en je actief lid van een geloofsgemeente moet zijn wil je daar een baan in kunnen vinden. Ben je dat niet, dan zit je toch aan een school in Amersfoort, Apeldoorn of Arnhem vast, en dan heb je al snel 30 minuten reistijd vanaf midden-Veluwe.

Dankjewel, zitten bruikbare tips tussen! Ik ben zeker niet van plan rokken te dragen naar mijn werk, wel degelijk iets om rekening mee te houden dus.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:43

Ik moest ook direct aan Bergharen/land van Maas en Waal denken..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 08:54

Nu moet ik aan dat liedje denken!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:44

In jullie budget moet er zeker iets te vinden zijn! In september 2012 mijn droomhuis gekocht voor nog iets minder de helft van jullie budget :+ 3650m2 grond, rijbak, weide, 5 stallen, mooie buitenrij gebieden in de buurt. Wel heeeeel veel werk, alles was zeer slecht onderhouden en er moest een nieuw dak op het huis, nieuwe bodem in de rijbaan gelegd incl. drainage en in de toekomst gaan wij nog de stallen en schuren opknappen.
Het is te vinden echt! gewoon geduld hebben en goed zoeken! waar ik mijn huis gevonden heb? op bokt :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:46

denice schreef:
Ibbel schreef:

Dankjewel, zitten bruikbare tips tussen! Ik ben zeker niet van plan rokken te dragen naar mijn werk, wel degelijk iets om rekening mee te houden dus.

Nou nou nou, ik woon in Ede en dat is wel héél overdreven.
Je hebt hier zat openbare scholen, maar ook christelijke scholen waar men gewoon in spijkerbroek loopt hoor.. Ik ken geen eens een school waar men zó christelijk is.