Welke scooter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Crazy_boon

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 01:45

WHATEVER YOU DO, NIET AGM.

Ik heb een jaar geleden, een budget van 1000 euro gekregen voor een leuke scoot te kopen, kom ik toch geen AGM roze vespa lookalike tegen, en ja, opslag verliefd en voor maar 700 euro

http://www.scooterzuid.nl/wp-content/up ... t_roze.jpg

dat was'm, oh wat was ik ZO trots op dat ding toen hij aankwam.

Eerste week, ging goed, starten was moeizaam, na een maand, startte hij gewoon bijna niet meer. Gebeld bij de verkoper, hij zou het komen halen voor onderhoud, goed, gebeurd, teruggebracht. Een week ging het week goed, en weer hetzelfde.....

Veel gesmoes van de verkoper en gedreig van mijn vader later.We gingen naar de scooter garage de dorp verder op. De garagist kon het maken, maar het zou duur worden, en hij kon niet garanderen dat hij zou blijven werken, maar goed, gedaan, dure rekening van 250 euro..... ondertussen ook onderhoud van 110 euro.

Twee maand later, weer vanalles, rare gerommel van de motor, terug naar de garagist, motor moet vervangen worden, ik heb het hierbij gelaten, het werd me teduur voor wat het was.

Hierna heb ik mij een Sachs gekocht, een duitse scooter merk, EN ZO ONTZETTEND TEVREDEN DAT IK BEN! Heb hem al 7 maand en nog geen probleem gehad.

Geen agm meer voor mij, wiens echte merk naam zhing_zhou is trouwens!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:03

Zoals ik al zei, ik heb echt geen enkele ervaring met scooters. En ik ben nu bij meerdere dealers geweest en ze zeiden dat Berini wel een leuk merk was om die 2/2,5 jaar mee door te komen. Ze raden meer de scooters zoals Yamha en indd Agm af. Maar iemand op stal heeft een Agm en die rijd er al 1,5 jaar super mee en mijn collega heeft ook een berini en zij is er al 3x mee gevallen en verder ook geen problemen.

Het is echt puur mijn eigen smaak. Want als ik er niet 'bij zou horen' zonder een vespa had ik geen look-a-like gekocht. Dat is net als neppe uggs kopen tussen meiden met echte uggs.. :')

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:23

Dealers willen alleen maar verkopen.
Snap je dat nog steeds niet.
Je bent nu blind door je enthiossastme want je leest hier bijna alleen maar negatieve ervaringen.
En die paar positieve geeft jou de doorslag??

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:24

Ik ben per toeval een Kymco super 9 tegen gekomen bij mn auto garage. Auto verkocht de Kymco scooter aangeschaft. Erg blij mee, loopt goed en rijd stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:41

Ik was heel tevreden van mijn Razzo Venice. Ook chinees maar dat ding kon veel kilometers op een dag aan! Zijn wel de nodige mankementen aangekomen nadat ze hem al 2 keer omver hadden gereden. Helaas heb ik hem zaterdag helemaal in de prak gereden. Ik was helemaal niet in fout, reed gewoon rechtdoor op een voorrangsbaan, maar auto dacht even de weg over te steken en ben er recht ingereden aan 40/u. Dat heeft hij niet overleefd ;) Ik volg nu even mee want ben op zoek naar een andere scooter. Heb een budget van +-800 (afhankelijk van wat de verzekering nog beslist) en ben er nog niet uit wat ik wil.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:52

Ik heb onlangs mijn auto de deur uitgedaan en een scooter gekocht.
Ook een sym mio 50 en hij rijdt erg goed! Kan de sym iedereen aanraden :j

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:47

SaskiaB schreef:
Ik heb onlangs mijn auto de deur uitgedaan en een scooter gekocht.
Ook een sym mio 50 en hij rijdt erg goed! Kan de sym iedereen aanraden :j

hier nog een! :D heerlijk trouw ding :))

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:59

Ik heb ook mio, echt heerlijk dingetje idd! :D

Een vriendin van mij heeft ook zo'n Vespa look a like.. Ze heeft hem al 3x weg moeten brengen in 3 maanden. Eerst miste ze wat, daarna wat kapot, en later startte die niet meer..

Ik zou ook voor een tweedehands gaan dan. Ze zeggen niks voor niks, goedkoop is duurkoop.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:47

RdLFoto schreef:
Zoals ik al zei, ik heb echt geen enkele ervaring met scooters. En ik ben nu bij meerdere dealers geweest en ze zeiden dat Berini wel een leuk merk was om die 2/2,5 jaar mee door te komen. Ze raden meer de scooters zoals Yamha en indd Agm af. Maar iemand op stal heeft een Agm en die rijd er al 1,5 jaar super mee en mijn collega heeft ook een berini en zij is er al 3x mee gevallen en verder ook geen problemen.

Het is echt puur mijn eigen smaak. Want als ik er niet 'bij zou horen' zonder een vespa had ik geen look-a-like gekocht. Dat is net als neppe uggs kopen tussen meiden met echte uggs.. :')

uhm 2 a 2,5 jaar is echt extreem kort. Een scooter hoort veel langer mee te kunnen ;) zolang je maar de nodige onderhoudsbeurten op tijd doet moet je probleemloos tot de 10 000 km kunnen komen. Ik rijd zelf extreem veel en zit nu bijna op de 4000 km. Heb scooter sinds vorig jaar oktober geloof ik. Dus ik zal hem volgend jaar inruilen voor een nieuwe scooter bij dealer, dan ben je de duurdere onderhoudsbeurten voor :) maar qua rijden zou die makkelijk 5 jaar meekunnen :j Mijn scooter heeft me nog NOOIT laten staan, in de winter heeft die 1 x geweigerd maar met kickstart deed hij het wel weer.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:55

Dealers willen uiteraard hun eigen producten goed aanprijzen en verkopen. Ik ben bij een dealer geweest om te kijken of ze Vespa's hadden, hadden ze niet want dat waren slechte scooters volgens deze meneer. Dealers zullen nooit zeggen dat hun scooters slecht zijn.. Jammer dat je dat niet in ziet.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:59

Ik geloof dat Chinese scooters (en motors) bekend staan om slechte elektriciteit, mindere kwaliteit kabels, dunnere plastics.. Op Google lees ik ook wat over de garantie die van korte duur is.
Is super natuurlijk, een lage aankoopprijs, maar wss ben je uiteindelijk net zo veel, al dan wel niet meer kwijt aan onderhoud.
Maar nogmaals, ik heb alleen ervaring met Honda, maar er valt zo veel te lezen op internet.

Mijn Honda heeft bijna 15k op de teller staan (excl 2jr - zonder meter gelopen) en is tijd lang slecht onderhouden. Dus dan komt het wel eens voor dat er wat vervangen moet worden zoals v-snaar, remblokjes, maar ik kan op de juiste weg wel de 70 aantikken (shhht) en loopt verder super.

Gewoon belangrijk dat een scooter regelmatig loopt - niet alleen starten maar ook warm laten worden, regelmatig onderhouden wordt, normaal mee wordt omgedaan. Ik geloof dat elke scooter dan wel een tijd mee gaat. Ja, de 1 zal meer onderhoud hebben als de ander.
Kijk maar eens naar telefoons, mijn moeder heeft alleen maar gezeur gehad met haar S3, terwijl de ander nergens last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:24

lifaya schreef:
RdLFoto schreef:

uhm 2 a 2,5 jaar is echt extreem kort. Een scooter hoort veel langer mee te kunnen ;) zolang je maar de nodige onderhoudsbeurten op tijd doet moet je probleemloos tot de 10 000 km kunnen komen. Ik rijd zelf extreem veel en zit nu bijna op de 4000 km. Heb scooter sinds vorig jaar oktober geloof ik. Dus ik zal hem volgend jaar inruilen voor een nieuwe scooter bij dealer, dan ben je de duurdere onderhoudsbeurten voor :) maar qua rijden zou die makkelijk 5 jaar meekunnen :j Mijn scooter heeft me nog NOOIT laten staan, in de winter heeft die 1 x geweigerd maar met kickstart deed hij het wel weer.

Oh echt? Voor ik mijn motor had deed ik 1.500 per maand :') . Wat op een jaar dus neerkomt op 18.000 dus bij mij gaan die echt niet lang mee. Met de motor doet de scooter elke maand nog een goede 300 kilometer en dit deed hij probleemloos

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 01:32

Ik heb een snor haha daar leg je minder snel langere afstanden mee af xD (al gaat hij wel 40, dus het is geen slakkengangetje thans god )ik tik de 100 -120 km per week aan gok ik. Qua onderhoud werd tegen mij gezegd om de scooter rond de 10 000 in te ruilen zodat die nog een goede waarde heeft en je er veel voor terug krijgt. Na de 10 000 zouden de kosten hoger kunnen worden. Wel knap dat je zoveel km rijd. Dan zou je 50 km per dag moeten rijden lol. Dat is ook best een eind maar gok dat je geen snor hebt xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:06

Nee, heb een echte scooter. Die 40/u rijd. Ik heb er een half jaar mijn woon/werk verkeer mee gedaan en naar mijn vriend gegaan. Werk is 20 enkel en vriend 35 enkel dus even heen en weer tikt inderdaad snel aan. Nu heb ik mijn motor dus gebruik ik de scooter vooral naar mijn paarden, een dikke 10 kilometer per dag en om naar de winkel te gaan.

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 8629_n.jpg

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:11

Ik heb een Kymco Sento (lijkt in veel opzichten op de Mio) en ik vind het een heerlijk ding.
Ik rij er nu ondertussen zo'n 4 jaar mee en nog nooit problemen gehad :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:43

2/2,5 jaar??? :wow: Dat is echt niks!! Zo'n scooter hoort veel langer mee te gaan.. Naja, mits je een goed merk koopt dan en niet voor goedkoop is duurkoop gaat.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:52

Volgens mij betaal je voor een goede retroscooter al snel een flink bedrag.. Ik heb een tijdje terug een roze aerox overgenomen voor 450 euro, heeft toen een opknapbeurt gehad voor 500. Ben dus in totaal 950 euro kwijt maar hij loopt als een zonnetje, is super zuinig en loopt motorisch gewoon super. Hij heeft inmiddels 30.000 op de teller staan en (op de standaard onderhoudsdingetjes na zoals nieuwe banden, remschijven, schokdempers etc.) heeft nooit iets kapot gehad. Ik zeg goed merk +:)+

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 00:29

Zelfs de dealers die geen berini's verkochten zeiden dat het een goed merk was, en dat Kymco enzo weer slecht was zoals ik al zei.. :') dus ik snap er helemaal niks meer van..

Maar hij hoeft maar 2,5 jaar mee te gaan want daarna stap ik over op de auto haha :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:45

Hhhmm als Kymco zo slecht is waarom doet die van mijn vader het nog na 6 jaar en ruim 15.000 km op de teller. Starten en wegrijden. ;)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:49

Ik heb zelf mijn Vespa S tweedehands gekocht bij de scooterdealer. 3500 km op de teller, 6 maanden oud en maar 3 maanden op gereden voor 2000 euro, gewoon langsgaan en een goede prijs bespreken!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:59

Houd er rekening mee dat een goede garage en goed onderhoud van essentieel levensbelang is voor een scooter! Mijn scooter krijgt om de 1500 km een grote beurt, inclusief olie verversen en kleppen reinigen. Kost inderdaad geld, maar dit is een investering die ik graag doe.

Net als een afleverbeurt: vraag eens na wat het exact inhoud. Is het enkel aftanken of wordt alles gesmeerd en nagelopen met goed gereedschap om hem perfect af te stellen voor je? Rijd je de scooter goed en rustig in of ga je continue plankgas? Staat ie binnen of buiten? Check je af en toe olie?

Het klopt inderdaad dat de Chinezen wat minder betrouwbaar zijn, maar je hebt een groot deel ook zelf in de hand. Ik heb een Sym Orbit 2 en ik vind m subliem.