Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar je moet er wel wat voor over hebben. De verwarming staat hier 's winters op 16,5 en 's avonds een paar uurtjes een halve graad hoger.. Bij afwassen niet de kraan laten lopen.. Douchen kan ik 5 minuten.. We koken op inductie waardoor een pan met water binnen een minuut aan de kook is. We eten regelmatig salade en pasta, die hoeft niet of niet lang te koken..
brood bak ik regelmatig zelf, pizzadeeg maak ik zelf, pasta maak ik zelf.. Maar ik moet zeggen dat het meel het afgelopen jaar enorm duur is geworden (van 27 cent ineens naar 46 cent!) en je daarmee dus ook niet meer heel veel bespaart.
Oh en ik drink nu 1 glas melk per dag, ivm de zwangerschap. Ik koop hier 2 liter melk voor 1,29 en volgens mij kan dat niet goedkoper? Citaat:Een indicatie van de bijkomende kosten voor netbeheer en meter:
Kosten netbeheer stroom en kWh-meter per maand (incl. btw) € 21,44
Kosten netbeheer gas en m³-meter per maand (incl. btw) € 14,69
Melk kun je met gemak nog een tot twee weken na de datum drinken
zelfde geldt voor eieren. Alleen met vlees zou ik wat voorzichtiger zijn.
Voor die 9 cent ga ik niet moeilijk doen in m'n vriesvakje
ik zou het wel doen als ik een fatsoenlijk vriesvak had!
Ik doe er alles aan om het binnen de perken te houden, maar da is zeker niet makkelijk!
het was een appartement met twee verdiepingen; beneden een ruime woonkamer/keuken, hal en badkamer, en boven een slaapkamer/studeerkamer. Zijn verwarming had hij altijd uit staan. Als hij niet thuis was dan was het er wel eens 10 graden
hij werkte fulltime nl. Alleen 's avonds ging die verwarming wel eens aan. Toen we onze eerste date daar hadden was het er net 15 graden, en zijn we maar met een deken op de bank gaan zitten

Ik ben niet zo'n durfal wat dat betreft, ik zal er eens over nadenken!
Toen dus ook maar overgestapt. 
phormicola schreef:Ja, dat is mij ook een doorn in het oog. Ik kan 'm wel (nog meer) gaan pushen, helaas heeft dat een averechts effect. Aan mij het goede voorbeeld nemen werkt ook niet, want hij heeft allemaal smoesjes waardoor het een moeilijk iets blijft in z'n hoofd. Ik heb 'm al vaker gezegd dat het er helemaal van af hangt hoe hij er tegen aan kijkt. Maar dat wil er (nog) niet in
).