MacBook Air of Pro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:02

Dat is over het algemeen een probleem met je internetverbinding en niet met de software op je telefoon :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:03

OneFellSwoop schreef:
Ik zat in hetzelfde schuitje en koos voor de pro. De man van de Apple Store zei alleen dat het geen reet uitmaakte.. Ik doe een grafische studie btw. Zou als ik jou was lekker de air nemen, scheelt met sjouwen! Tenzij je heel graag een dvdtje wilt kunnen afspelen of zo.

De retina weegt niet heel veel meer dan de air, plus dat ik helaas niet de beschikking heb over een tv op mijn kamer, dus graag ook inderdaad een dvdtje af wil kunnen spelen als dat nodig is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:04

Jans schreef:
Dat is over het algemeen een probleem met je internetverbinding en niet met de software op je telefoon :)

Mijn moeder had precies dezelfde laptop (tegelijk gekocht), zelfde internetverbinding en gewoon nergens last.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:05

Mijn laptop is nu 4 jaar oud en werkt nog steeds prima. Het is een Dell overigens. Maar goed, als je zo vaak slechte ervaringen hebt dan kan ik het me voorstellen. En extra garantie is overal wel bij te kopen..

Anoniem

Barbabientje schreef:
OneFellSwoop schreef:
Ik zat in hetzelfde schuitje en koos voor de pro. De man van de Apple Store zei alleen dat het geen reet uitmaakte.. Ik doe een grafische studie btw. Zou als ik jou was lekker de air nemen, scheelt met sjouwen! Tenzij je heel graag een dvdtje wilt kunnen afspelen of zo.

De retina weegt niet heel veel meer dan de air, plus dat ik helaas niet de beschikking heb over een tv op mijn kamer, dus graag ook inderdaad een dvdtje af wil kunnen spelen als dat nodig is ;)

Retina heeft ook geen cd drive toch?
Alleen de Pro.

Zelf heb ik een Air, super te vrede mee!

Edit: Wanneer je hem veel mee neemt zou ik trouwens nooit voor een Pro gaan, altijd een Air of een pro retina vanwege het SSD geheugen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Doanique schreef:
[***] schreef:

Mijn moeder had precies dezelfde laptop (tegelijk gekocht), zelfde internetverbinding en gewoon nergens last.

Heeft echt te maken met het signaal van internet je laptop in. Wij hebben thuis meerdere macs en ook af en toe dat probleem maar dan met een van de laptops. Kan heel hardnekkig zijn, maar ligt echt aan de verbinding.

Anoniem

Re: MacBook Air of Pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:06

Ik werk al sinds 2010 met een Macbook Pro en ik ben er zooooooo blij mee. Ik zou voor de Pro gaan!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:08

Anoniem schreef:
Barbabientje schreef:

Alleen de Pro.

Edit: Wanneer je hem veel mee neemt zou ik trouwens nooit voor een Pro gaan, altijd een Air of een pro retina vanwege het SSD geheugen.

Nee, maar als ik dan dvds ga draaien heb ik liever een laptop die wat zwaarder draait..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:09

Jans schreef:
Heeft echt te maken met het signaal van internet je laptop in. Wij hebben thuis meerdere macs en ook af en toe dat probleem maar dan met een van de laptops. Kan heel hardnekkig zijn, maar ligt echt aan de verbinding.

Dan is de combinatie verbinding en laptop gewoon crap want hij deed het overal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:10

Barbabientje schreef:
Anoniem schreef:

Alleen de Pro.

Nee, maar als ik dan dvds ga draaien heb ik liever een laptop die wat zwaarder draait..

Ik kijk regelmatig dvd's op mijn air, ook wel eens spelletjes.
En hij trekt alles met gemak!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:12

Anoniem schreef:
Barbabientje schreef:

Ik kijk regelmatig dvd's op mijn air, ook wel eens spelletjes.
En hij trekt alles met gemak!

Nee niet mij nog meer aan het twijfelen brengen _O-

Hou t nu bij mijn Pro met retina scherm, 8 gb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:13

Moet je wel een losse dvd-drive bij nemen (tenzij je films op een andere manier doet :+ :+ )

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:14

Hahaha ja, klopt.. Anders doet mn sims het ook niet :')

edit: Meestal wel O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:14

Volgens mij was er wel een manier om de Sims legaal te kunnen draaien als je al een serienummer gekocht hebt. Ik moet dat ook nog even uitzoeken want ik wil ook simsen op deze laptop ipv op mijn 2008 macje :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:15

Ja heb zowel Sims 3 als beestenbende, dus heb ergens de officiele serienrs wel _O-

edit:

Kun je toruwens ook externe muizen aansluiten op een mac?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:18

Barbabientje schreef:
Ja heb zowel Sims 3 als beestenbende, dus heb ergens de officiele serienrs wel _O-

edit:

Kun je toruwens ook externe muizen aansluiten op een mac?

Tuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:19

:j

Ik gebruik zelf die draadloze muis van Apple. Maar heb ook een 4 euro gamersmuis van de action en die doet het ook dikke prima.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:21

Oke :) Dan ga ik morgen maar evne langs de Dixons :D

Bedankt iedereen voor het beantwoorden van alle (domme) vragen :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:47

Ik draai met mijn Pro voornamelijk Adobe, trekt 'ie perfect en heb er nog steeds de fabrieksdingen in zitten;

2.9 Ghz Intel Core i7
8 GB 1600 Mhz DDR3

Mijn iMac uit 2011 trekt Adobe niet zo lekker, maar die draait ook nog op 4GB :P

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:47

Hoi, ik heb ook een vraagje.
Zelf wil ik de macbook air aanschaffen omdat ik hem veel mee wil nemen voor school.
Hoe zit het met de batterijduur? Loopt de accu snel terug of niet? En wat kan ik doen om teruglopen zo veel mogelijk te voorkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:49

charlie_x schreef:
Hoi, ik heb ook een vraagje.
Zelf wil ik de macbook air aanschaffen omdat ik hem veel mee wil nemen voor school.
Hoe zit het met de batterijduur? Loopt de accu snel terug of niet? En wat kan ik doen om teruglopen zo veel mogelijk te voorkomen?

ik kan er zo'n 9 a 10 uur op werken. Wanneer ik weinig open heb staan (bijv. alleen word of internet) gaat hij ook wel 12 a 13 uur mee.

Om een slechte accu te voorkomen moet je hem alleen opladen wanneer hij leeg is

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:20

Barbabientje schreef:
MacavityL schreef:
Zie: [HTT] MacBook, air of pro en welke specs?! Twijfels twijfels.

Als het je enigste computer is, zou ik voor de pro gaan, kan toch even meer aan en is maar heel klein beetje (500gr) zwaarder dan de air. Als het echt een laptop 'erbij' is, zou je voor de air kunnen gaan.

oh verrek, had heel bokt al afgezocht naar een topic _O-
Nee het is voor mij echt mijn hoofdcomputer, vandaar dat ik er ook wat meer geld aan uit wil geven!

Dat topic was van mij ˆˆ, haha, ik ben uiteindelijk voor de pro gegaan en het is ook mijn voornaamste computer.

Ik vond de pro uiteindelijk dusdanig meer aan kon dan een air, dat ik voor de pro ben gegaan. Wat betreft formaat maakt het verschil echt niet heel veel uit, de pro is echt niet zo heel veel groter en zwaarder. Hij voelt super licht en dun. Als het dus echt je hoofdcomputer wordt zou ik voor de pro gaan. Die kan toch net wat meer, en het is bovendien erg vervelend als je iets wilt en je air kan het net niet aan. En het retina scherm is echt super scherp en helder!

Tenzij je echt alleen maar wilt internetten en verslagen typen en zo, dan is een pro niet echt nodig.

Hij kan trouwens prima tegen een stootje hoor. Gewoon een goede laptop sleeve kopen. Ik heb zelf de Be.ez la robe laptop sleeve voor macbook pro retina. Daarmee zit die prima beschermd hoor in je tas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:12

Gisteren bij Leapp een macbook Pro besteld, vandaag binnen gekregen.
Enkel wat krasjes op de onderkant van (waarschijnlijk) over een tafel schuiven of zo, niet aan te ontkomen dus. Ding werkt precies zoals ze hadden beloofd. :j

Heb er 799 euro aan betaald.