huursverhoging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:10

takkie_muis schreef:
Ik ga van 342.90 naar 356.28 , misschien kreeg ik daarom 88 euro to much huurtoeslag...

Als het zo doorgaat verhuis ik liever goedkoper , maar het woont opzich fijn op de wekelijkse lui aan de deur na ><

De wekelijkse lui aan de deur? Verkopers? Daar heb je tegenwoordig stickers voor :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:13

Citaat:
De wekelijkse lui aan de deur? Verkopers? Daar heb je tegenwoordig stickers voor :D

Of een emmer koud water :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:14

lieveli schreef:
Maar ik heb geen last van die huurverhoging, want ik krijg huursubsidie. Als mijn huur omhoog gaat, gaat mijn huursubsidie ook omhoog :=

Is het niet zo dat je dat begin volgend jaar met terugwerkende kracht terug betaald krijgt en dat het nu dus gelijk blijft terwijl de huur wel omhoog gaat?

_Jessie

Re: huursverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:35

Renee, ja je kan bezwaar aantekenen als je huis een sloop datum heeft. Ik weet niet of daar een aantal jaren voor staan. Dat ben ik dus nu ook aan het uitzoeken. Mijne staat op 2017-2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:55

Arrabel schreef:
Citaat:

Of een emmer koud water :D

Ja goed idee *\o/* (of hete olie :') ) , vorige week was er 1 van oxxio vandaag waren er 2 die belden 2x aan ben lekker blijven zitten . Ik ga sticker bestellen ben zat van ze :Y)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:02

kan dit dan oneindig blijven stijgen? Als de huur elk jaar met 4% blijft stijgen, dan komt er toch een punt waarbij iedereen in de problemen komt?

Bijvoorbeeld 30euro per jaar stijging, dan betaal je over 10 jaar 300euro per jaar meer. Ik weet dat het antwoord in theorie is: Ja, dat kunnen ze maken.. maar.. really?? :\

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:07

Avalon87 schreef:
kan dit dan oneindig blijven stijgen? Als de huur elk jaar met 4% blijft stijgen, dan komt er toch een punt waarbij iedereen in de problemen komt?

Bijvoorbeeld 30euro per jaar stijging, dan betaal je over 10 jaar 300euro per jaar meer. Ik weet dat het antwoord in theorie is: Ja, dat kunnen ze maken.. maar.. really?? :\

Bij ons stond er in dat er een maximale huurprijs is. Als die bereikt is, stijgt het niet verder. Maar hoe hoog de maximale huur is voor ons huis, stond er uiteraard niet bij...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:11

€16.688, 34 :')

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:15

Tis toch te gek he.. niet iedereen wil of kan kopen toch!
Laatst was ook op het nieuws dat enkel starters in sociale huurwoningen mogen wonen. Wat willen ze daarna doen, mensen uit huis zetten? _-:(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:18

Nee ze kunnen er niet zo uitgezet worden. Maar daarom worden de huren wel aangepast naar inkomen. En krijgen de hogere inkomens dus hogere verhogingen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:19

Om de maximale huur te weten moet je wel het aantal punten van je woning weten.
Opvragen dus als die er niet bij zat.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:09

Hoe bedoel je het aantal punten? Kun je dat bij de woningbouw opvragen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:17

Om de huurprijs te bepalen krijgen huizen punten op basis van voorzieningen.
Dus elk vertrek zoveel punten, verwarming in de vertrekken, lengte keukenblad enz, omgeving. Al die punten bij elkaar opgeteld bepalen wat de maximale huurprijs van de woning is.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ige-woning
Laatst bijgewerkt door Needje op 28-04-14 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:17

Toevallig las ik vanmorgen dit topic en heb ik zojuist ook een brief ontvangen met een verhoging... Ik huur particulier en woon hier sinds november. Huur is gestegen met 21 euro per maand en ik betaalde al zoveel ;(

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:19

Dankjewel Needje, ik ga het eens bekijken!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:21

_Rianne_ schreef:
lieveli schreef:
Maar ik heb geen last van die huurverhoging, want ik krijg huursubsidie. Als mijn huur omhoog gaat, gaat mijn huursubsidie ook omhoog :=

Is het niet zo dat je dat begin volgend jaar met terugwerkende kracht terug betaald krijgt en dat het nu dus gelijk blijft terwijl de huur wel omhoog gaat?

Kan... Maar vorig jaar werkte het gewoon wel zo. En met terugwerkende kracht vind ik ook prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:22

takkie_muis schreef:
Ja goed idee *\o/* (of hete olie :') ) , vorige week was er 1 van oxxio vandaag waren er 2 die belden 2x aan ben lekker blijven zitten . Ik ga sticker bestellen ben zat van ze :Y)

Vrienden van mij hebben een sticker met: Aan de deur word niet gekocht! (en bekeerd zijn we ook al!
:D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:34

Needje schreef:
Om de huurprijs te bepalen krijgen huizen punten op basis van voorzieningen.
Dus elk vertrek zoveel punten, verwarming in de vertrekken, lengte keukenblad enz, omgeving. Al die punten bij elkaar opgeteld bepalen wat de maximale huurprijs van de woning is.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ige-woning

Geld dat ook voor sociale huurwoningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:37

Cayenne schreef:
takkie_muis schreef:

Vrienden van mij hebben een sticker met: Aan de deur word niet gekocht! (en bekeerd zijn we ook al!
:D

De jehova's heb ik al afgeschrokken :') , welke gek belt 9 uur aan (heb in pyjama en slaapkop opengedaan zie ze nog kijken , ze waren zo weg :) ) Maar de energieverkopers zijn hardnekkiger :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:37

Jap. Je kunt gewoon opvragen hoeveel punten je woning waard is en dan weet je meteen de maximum prijs die ze mogen betalen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:38

Dit gaat juist om sociale huurwoningen Arrabel. :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:41

beaniej schreef:
zap schreef:
Wij gaan 37 euro meer betalen. Weet je wat ik ook altijd zo banketstaaf vindt... Dat ze rekenen met brutobedragen. Ze nemen je bruto verzamelinkomen en berekenen op basis daarvan wat je netto moet betalen. Maar dat brutobedrag heb je nooit in handen gehad (wij zitten dus net een paar euro boven de bovenste grens....) dus 6,5 procent omhoog.

Wat ik ook niet helemaal logisch vindt klinken is dat wij wel samen wonen, maar geen fiscale partners zijn. Toch wordt ons verzamelinkomen samen genomen.

Anyway, we kunnen het betalen hoor, maar het is toch wel zuur. Weet iemand over welk jaar ze het inkomen hebben betekend? Want ik verdien nu bijvoorbeeld een stuk minder dan vorig jaar en het jaar daarvoor (dus dit jaar komen we niet over die hoogste grens heen waardoor de verhoging van 6,5 procent ook weer niet eerlijk is...)

over 2012

zap, ik denk dat als jullie bezwaar maken en kunnen aantonen dat jullie nu minder binnenkrijgen de huursverhoging wel aangepast wordt ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:46

Wij huren in de vrije sector. We hebben de huurverhoging van dit jaar nog niet gehad, maar die zal dan binnenkort wel komen helaas. We wonen hier nu 2 jaar en van het vertrek van de vorige bewoner tot nu is er al bijna 100 euro per maand bijgekomen.
-O-
Ik word daar ook een beetje simpel van. Ik zou best willen kopen maar dat gaat niet aangezien ik en mijn vriend geen vast contract hebben. Ik heb helaas niet eens een baan op dit moment. En samen verdienen we dan weer teveel om in aanmerking te komen voor sociale huur (en huursubsidie).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:40

Praat me er niet van. Hoppa, huur weer met 22 euro omhoog. Kan beter gaan kopen nu!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:04

hier vandaag ook binnen gehad.. 29 euro..
vorig jaar ook al ruim 25
ik kan mijn boeltje gaan pakken en verhuizen met mijn minimum inkomen :(