Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Netje schreef:Ik lees overal handdoeken op 60 of 90 graden, maar hoe vies zijn ze nou? Je gebruikt ze als je onder de douche of uit bad komt, dus in principe schoon en dan wissel je ze regelmatig toch? Nergens voor nodig om ze zo heet te wassen. Dát is pas belastend voor het milieu !
Brainless schreef:Netje schreef:Ik lees overal handdoeken op 60 of 90 graden, maar hoe vies zijn ze nou? Je gebruikt ze als je onder de douche of uit bad komt, dus in principe schoon en dan wissel je ze regelmatig toch? Nergens voor nodig om ze zo heet te wassen. Dát is pas belastend voor het milieu !
Huismijt (en andere schimmels) leeft van huidschilvers, deze komen dus in je handdoeken terecht en worden pas gedood bij 60 graden.
Ook droog je privé lichaamsdelen af waar ook diverse bacteriën leven.
Mijn man en dochter hebben psoriasis (veel huidschilvers) dus hun beddengoed was ik wekelijks op 60/90 graden.
Netje schreef:... en ga je daar dood van, van huismijt?? Ok, met psoriasis is het een ander verhaal. Overigens gaan mijn handdoeken daarna in de droger en die is wel warmer dan dat, dus dan zijn ze alsnog weg. En mijn privé lichaamdelen: als je daar bang voor bent kun je seks ook wel afschaffen![]()
Sinds wanneer verwijdert het wasmiddel geen bacteriën meer?
Netje schreef:Dat ik nog leef is dus een wonder![]()
En toch doe ik het al 35 jaar zo en niemand is hier ooit ziek
Allergieën (maar nu ga ik mensen tegen de schenen schoppen) zitten veelal tussen de oren. Slecht een miniem percentage mensen heeft een échte allergie...
Mootje1980 schreef:Ik ga die van mij straks meteen een keer aanzetten op 90 graden. (Vind ik altijd zonde want ik heb geen ene was die ik echt aandurf op 90 dus zal hem leeg moeten draaien). En misschien toch maar eens over op poeder. Ik wist niet dat het verschil zo groot was. Ik had juist het idee dat daar meer van zou achterblijven.