Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:26

En mijn man mij maar wijs maken dat ik de enige was wiens auto een complete zwijnenstal is. Met drie paarden, een langharige hond en een kind is mijn auto steevast een bende. En er zijn altijd 1000 dingen die ik eerst moet doen voordat ik tijd heb om mijn auto schoon te maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:45

Morrie schreef:
Ik heb nu een poepiesjieke auto, ik heb hem anderhalve maand, als de verkoper hem nu zou zien, zou ie in tranen uitbarsten :') :D

De verkoper van onze auto hulpvaardig: Zal ik hem nog even extra laten wassen?
Vriend en ik keken elkaar aan: Neuh laat maar, bij ons is het een werkpaard }>

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:49

Niet!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:50

Onmogelijk. M'n vader vraagt elke keer weer 'Kom je van een boerderij ofzo?' Oeps :o
En nu staat m'n paard zelfs aan huis en nog is het een bende.
Straks in NL zal het wel weer nog veel erger zijn, dan moet ik er weer met de auto heen, dus kom maar op met de stro/hooi/haren in m'n auto :Y)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:52

:D ik heb een hele lieve vriend die mijn auto elke week helemaal wast, stofzuigt en uitklopt ( matten)

anders zou het ook een mooie stal zijn :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:53

niet, het is echt een smeerboel overal zand en hooi, en hoevaak ik ook poets hij is niet schoon te houden Ik heb me er maar bij neergelegd, Mijn man vindt het erger als mij, hij is extreem schoon en zuinig met zijn auto, ik ben het tegenovergestelde

Wel had ik eerst een stukje zeil ( vloerbedekking restje) in de kofferbak, dat scheelde wel al wat. Helaas is die gescheurd en heb ik die weggegooid, mijn mat is echt niet meer schoon t ekrijgen. Binnenkort maar eens een nieuw stukje zeil op maat knippen en achterin gooien.
Ook neem ik me vaak voor om alleen met mijn klompen en oude jas te gaan voeren maar vaak sta ik toch èven snel`met mijn hakken in de mest omdat ik erlangs rijd en dan niet meer terug hoef om te voeren. Mijn schoenen ruiken ook echt allemaal naar paard
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 30-03-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:54

Ik heb twee auto's.. Eentje voor dagelijks gebruik en een zware auto om de trailer te trekken. De binnenkant is in beide auto's vaak een puinhoop. Zo nu en dan doe ik een poging om ze op te ruimen... :D :') Helaas zien ze er binnen de kortste keren weer niet uit.

Ibanez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:55

Ik probeer de schade enigzins te beperken.. Ik heb een bak achter in de auto waarin ik mijn vieze schoeisel en andere troep leg, en een doek over de stoel. Het werkt best aardig:) Nadeel is wel dat ik altijd op stal mn schoenen en chaps aan en uit moet doen. Eigenlijk vind ik het teveel moeite, maar het is een kleine compensatie van mijn kant uit naar vriendlief :p Het scheelt wel enorm dat ik niet met modder-mest-schoenen in de auto kom. En ik heb een 'schoon' vest wat ik over mijn harige kleding aandoe voordat ik in de auto stap.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:56

Niet... Net zoals ik geregeld hooi door mijn hele huis vind, ik heb me erbij neer gelegd

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:01

Ik heb een dunne rode overall , zeer handig :P

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:09

In mijn polo had ik traanplaat automatten. Dat was ideaal! Want die kon ik met water en zeep schoonmaken. Anders werkt een rubberen mat ook wel.

In de kofferbak ligt een hondendeken, dat gaat er eens in de zoveel tijd ( in elkaar gevouwen uit) en dat wordt dan buiten de auto uitgeklopt.. Vangt heel veel zooi op!

Desalniettemin heb ik ook gewoon altijd paarden / honden haar, stro, brokken etc in mijn auto, ach het hoort erbij. Als je met mij mee wilt rijden, moet je er maar aan wennen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:11

Ik doe alleen de buitenkant schoonhouden... Aan de binnenkant begin ik niet eens :Y)

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:15

Niet. Mijn auto ruikt naar paard blijkbaar. Zelf merk ik het niet eens meer, maar mensen die meerijden wel :') .
Ach, regelmatig de stofzuiger erdoor. Dat probeer ik wel enigszins bij te houden. De rest heb ik opgegeven.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:16

Wat bij mij scheelt is een jas aan waar geen vuil aan hecht en op stal mijn jophurs aan doen en die uit doen als ik helemaal klaar ben zodat er niks aan mijn normale schoenen komt.. ook opletten op de stof van je rijbroek.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:22

Mijn paarden staan altijd buiten, dus de laarzen leg ik in de achterbak op de voerzak. Mijn man zeurt altijd dat mijn gft bak zo vies is. Maar ik zuig hem soms uit, meer ook niet want dat heeft geen nut heb wel wat beters te doen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:22

Auto schoon...
Bah wat vies.
Haha, is dit een 1 april grapje ofzo.
Onmogelijk om een schone auto te hebben als je paarden hebt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:24

Ik heb in het begin nog een kleine poging gewaagd, maar ik heb gefaald. Ik begin er niet meer aan, alleen als het heel erg wordt ga ik er nog wel eens mee door de wasstraat en haal ik er een stofzuiger doorheen, verder niet

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:24

Heb me erbij neergelegd dat dat ding nooit zuiver zal zijn...
Heb in de koffer wel een deken liggen waar ik alle viezigheid op leg zodat ik alleen die deken af en toe eruit moet halen.
Iemand heeft me ingefluisterd dat rubberen voetmatten ook handig zijn... Blijft zaagsel en stro niet zo in plakken als in die stoffen.

Voor de rest doe ik er eigenlijk weinig aan :o Mijn auto is een zooi van binnen én van buiten

Edit: en voor de paardenlucht.. Ik neem het dashbord, stuur,... af met cockpitspray. Het gaat ervan blinken en vaak vindt je ze ook met een lekkere geur eraan waardoor de stank een beetje verdoezeld wordt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:27

Ik heb geen auto, maar mijn slaapkamer wel :') Als mijn moeder hem gestofzuigd heeft ligt het een dag later weer vol }:0

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:28

Heitje voor een karweitje..... mijn dochter verdient er haar zakcentje mee.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:53

Anne_GTI schreef:

Leen je haar uit? :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:55

Aukelizzy schreef:
Anne_GTI schreef:

Leen je haar uit? :o

Zekers.....

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:04

Same problem here!

En dat zand/stro/vlas/brokken kan me nog niet zoveel schelen, maar die haren 8)7 .......

Ik ga redelijk netjes naar mijn werk en sta altijd op de parkeerplaats nog haren uit mijn pakje te plukken. Er ligt wel een plakroller in de auto, maar dat werkt ook niet 100%. Ach ja, collega's weten inmiddels wel wat mijn hobby is.............

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:05

Heel bekend probleem! Niet alleen qua paardenhaar,vlas,hooi,stro wat ik mee de auto in neem.
Maar vanwege het drukke leven; werk, paard, huishouden, etc. ook altijd lunchen in de auto en blikjes/flesjes.
Ik heb al 2 weken op de planning staan dat ik mijn auto opruim en uitzuig.
Alleen zo zonde van mijn tijd dat het er nog niet van gekomen is :D

Gelukkig werk ik in een dierenarts praktijk en kan ik de broodkruimels afkloppen, maar de haren die in mijn schone kleding gaan zitten is dus gelukkig niet erg. :7

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:14

Haha, ben zo blij te lezen dat het niet alleen mijn auto is die toont als een zwijnen stal.
En.dan heb ik ook nog 2 rommel konten van kinderen die dezelfde hobby hebben als hun moeder.
Paarden. En het liefst zo vies mogelijk mee naar huis gaan in de auto