Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:44

Twee kamers kan je lijkt mij juist heel erg leuk inrichten! Dan kan je van de ene echt een soort kantoortje maken en van de ander echt je slaapkamer. Ik vind het soms heel vervelend dat er zo veel electronica vlakbij mijn bed ligt, kan dan altijd een stuk minder goed slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:46

Ja daar zit ik dus nog erg over te twijfelen, muur eruit of erin laten. Hoewel ik indd ook wel een soort kantoortje ervan wil maken :3.

Maar ik baal soms ook wel dat ik zoveel ruimte heb, vind het juist leuk als het zo knus is!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:46

Ik kan je ten zeerste aanraden om je (met een studiegenoot of vrien(in)) bij de SSH in te schrijven voor een slooppand. Je moet daarvoor even een mail sturen, als het goed is kun je er op de site meer over vinden.
Je hebt dan een tijdelijke woning (in de meeste gevallen is dat voor een paar jaar), maar ze zijn reuzegoedkoop, en de wachttijd is ook een stuk korter. Je krijgt alleen een woning aangeboden, dus je kan niet zelf kiezen. (Nouja, je kan natuurlijk afwijzen, maar dat raad ik je niet aan, haha. Mijn ervaring met Utrecht is dat je moet pakken wat je pakken kan.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:49

Slooppanden zijn inderdaad zeker een goed idee :j Vooral als je het geluk hebt dat je, je wel mag inschrijven bij de gemeente. Vaak krijg je via instanties als antikraak of SSH ook nog eens een vervangende woning aangeboden of word je bovenaan de wachtlijst geplaatst als jouw woning gesloopt wordt. Daar komt nog eens bij dat heel veel sloopprojecten in Utrecht op dit moment stil zijn gelegd door de gigantische (dure) verbouwing van Utrecht Centraal en de binnenstad er omheen :j

Ik ken wel verhalen van vrienden van me die via de antikraak een paar jaar in een kantoorgebouw gewoond hebben, op een halve of een kwart verdieping. Was een grote open ruimte, en in de hoeken zaten hokjes, oude kantoren, van ongeveer 15 m². Uiteindelijk hebben zij er wel heel veel gedoe mee gehad omdat hun gaswaterlicht uiteindelijk afgesloten werd door de gemeente. Niet expres, maar wel heel vervelend als het in december gebeurt :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:49

Mijn slaapkamer is ook niet groot maar hebben we wel super ingedeeld.
Hij is 2.5 bij 4 gok ik zo.
We hebben een hoge hoekkast in de hoek gezet voor kleding hangend, en twee malm ladeblokken aan beide zijdes.
Dan een uitschuifbaar bed, met flinke lades en een uitklapbaar bureau.
Als mijn vriend komt klap ik dat bureau naar beneden en klaar is kees.
Zo past toch een tweepersoons bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:50

Ik ben dan wel een beetje kieskeurig maar ik ben zelf niet zo van het in en uitklap meubilair. Wil gewoon vrij kunnen bewegen in mijn kamer en niet het "Harry Potter in de trappenkast" gevoel krijgen op mijn kamer. Daarom ben ik ook van een hele kleine naar een grotere kamer verhuisd.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:06

Ik zit sinds een tijdje ook op kamers, per toeval zo gekomen omdat er bij vrienden van mij een mooie kamer vrij kwam. 16m2 en hij is bijna helemaal vierkant, ideaal dus. Ik heb er ook gewoon een tweepersoonsbed (geen hoogslaper), bank, tv-meubel + tv, studietafel, kledingkast en een wasbak in zitten. Zolang je je kamer een beetje logisch indeelt is er veel mogelijk en het spul staat bij mij ook zeker niet dicht op elkaar.
En wij hebben ook een gedeelde woonkamer en keuken, waar ik veel te vinden ben.
Ik zou zelf trouwens nooit voor een hoogslaper kiezen, daar zou ik me echt enorm aan gaan irriteren op den duur denk ik, maar het is natuurlijk wel handig als je maar een kleine ruimte tot je beschikking hebt.
En zoals meerdere hier al zeiden is de Ikea een ideale plek om ideeën op te doen en het is betaalbaar, want het kost gewoon echt veel geld die eerste maand op kamers. Bij mij was de borg anderhalve maand huur en dan moest je daarbij ook nog de gewone huur voor die maand betalen + de hele (nieuwe) inrichting van je kamer, houd daar rekening mee ;).

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:15

Ik woon nu sinds een maand ook op kamers!
Ik heb twee kamers. Een woonkamertje van ongeveer 9-10 m2
En een slaapkamer van ongeveer 5m2

Zo zag het er uit toen ik net introk. Intussen hangt de hele muur vol fotolijstjes, zijn de gordijnen een lengte, staan er overal wat accessoires, staat mijn tv op het kastje, zitten er deurtjes in de kast op mijn slaapkamer, en heb ik de drona bakken opgepimd. (maar daar heb ik geen foto's van dus moeten jullie het met dit doen haha!)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6423_o.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5188_o.jpg
Als er liefhebbers zijn wil ik straks wel nieuwe foto's maken

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:47

Char, wauw ontzettend mooie kamer!

De andere kamers zijn ook leuk :D!

Iemand nog tips voor kamers in Groningen?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:48

Ik woon nu ook in een kraakpand en het is prima te doen hoor en heel goedkoop! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:49

BaileyMix schreef:
Oh prachtig die hoge ramen en plafond :j Leuke kamer, ook best groot toch of lees ik daarover heen?

16 vierkante meter, en dat is inclusief de inbouwkast direct naast de deur :)
Stond er idd al maar geeft niet :Y)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:27

ik volg dit topic ook even,ben hard opzoek naar een kamer.
Kan vast wel wat met jullie tips als ik straks alles kan inrichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:03

O ja, als je een wastafel hebt is een onderkast enorm handig! Extra opbergruimte zonder dat het je ruimte in je kamer kost :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 23:43

Wastafel in je kamer is zeker handig!!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 22:16

Heeft er nog iemand foto's van een stundentenkamer met hoogslaper? :) Ik zoek wat ideeën.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:21

Noraly_ schreef:
Ik heb toevallig net wat foto's op de PC gezet van mijn kamer. Ik heb de 18e de sleutel gekregen en zit er pas 1,5 week in dus het is nog wat kaal.
Mijn woongedeelte is 17m2 en dan heb ik nog een eigen "badkamer" met douche en toilet. Ik woon in Wageningen in een studentenflat :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Naast de bank staat mijn bureau en naast het keukenblok heb ik nu een kastje waar mijn waterkoker opstaat en extra boodschappen inkunnen

[ Afbeelding ]
Onder de wasbak heb ik nu een kastje waar mijn handdoeken en overige make up in kan.

Ik mis alleen nog een klein eettafeltje en de gezellige accessoires maar verder is het behoorlijk af.
In eerste instantie toen er geen meubels instonden en de muren nog knalgroen _O- en de vloer nog tapijttegels bevatte leek het echt ini mini maar met een andere vloer en andere kleuren kun je zoveel doen en als je een kamer van rond deze grote kan bemachtigen heb je echt plek zat!

Ik ga aankomend schooljaar ook op kamers in Wageningen ! Wat luxe dat je een eigen badkamer hebt ! Mag ik vragen wat je per maand betaald ?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:37

Ik heb ook een kamer in Zeist, is ontzetten goed te doen naar de Uithof en naar het centrum is het wat langer maar er gaan genoeg nachtbussen :D

Ik zal later even een keer een foto maken van mijn kamer, hij is 15m2

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:15

Ik zit particulier in utrecht. 18m2 en heb er een bed in staan van de ikea met eronder lades. Tegelijk is dit ook nog een soort bank. Verder heb ik er nog een bureau in staan. Ook staat er een mega kast, die stond er al en gebruik ik nu nogsteeds. Ik heb eigenlijk nog heel veel ruimte over.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:55

Ik heb vanaf volgende week ook weer een nieuwe kamer :) zal dan ook wat foto's plaatsen als het af is!!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:48

Ik wil deze weer even schoppen, hopelijk komt er nog meer inspiratie en tips voor kleine ruimtes :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:26

Ik zit ook weer op een nieuwe plek! Maak binnenkort wel eens foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:19

Ik zit wel alweer een poosje op deze kamer maar die van mij is denk ik wat groter dan de gemiddelde studentenkamer dus weet niet of het veel zin heeft om er foto's van te maken :P Daarbuiten moet het dan eerst echt even opgeruimd worden O:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:07

Vanaf 1 juli heb ik ook weer een studentenkamer. Ik had t/m januari een half jaartje een hele grote kamer (25 m2), nu iets van 13/14 m2 ofzo. Maar ik heb nu dan 2 (met elkaar verbonden) ruimtes dus kan het makkelijk inrichten als slaapkamertje en woon-studeerkamer :D En zit een grote inbouwkast bij, soort inloopkast.

Toevallig net een opzetje gemaakt. Is wel een tip, kijk bij http://www.floorplanner.nl ! Kun je heel mooi en heeel simpel, kamers inrichten. Kun je meteen de maten in aangeven en kijken of iets past of niet, en kijken hoe het in 3D eruit ziet.

Afbeelding Afbeelding

En dit was mijn 1e studentenkamertje van 10m2:
Afbeelding Afbeelding
Door de inrichting leek het best ruim!! (dat rolgordijn voor de stellingkast had ik trouwens nooit omlaag eigenlijk xD)

Als je bedenkt dat het eerst dit was:
Afbeelding
Dan doet indd met vloer,kleur en inrichting een hele hoop!

Ik had trouwens 2 van de 3 kamers via kamernet gevonden, de kleine kamer via een makelaar.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 17-06-14 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:24

Mijn kamer (studio) toen ik er net woonde, zijn nu wel wat kleine aanpassingen nog maar niks spannends.

Afbeelding

Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:47

Wauw das een mooie grote kamer! :) Lekker hoor, zo'n studio!
Ik was eerst ook op zoek naar een studio maar die waren echt duur en te gewild :') Teveel concurrentie hihi