Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:02

GamblersCup schreef:
TS, ik denk dat jij heel iets anders nodig hebt dan een nieuwe bankrekening... dit is gewoon ziek voor een 20 jarige.

Wanneer je niet beter weet... ;)

En ik had het waarschijnlijk ook wel gepikt wanneer ze mijn vriend wel hadden geaccepteerd. Maar aangezien ze dat niet doet en dit niet het eerste is wat voor gevallen is kom ik nu eindelijk eens in opstand. Het is allemaal zo onwijs lastig als je niet financieel onafhankelijk bent. Ik haal het nu meestal net maandelijks, en zodra ik thuis weg ben kan ik meer gaan werken. Maar als je de mogelijkheid niet hebt om uit huis te gaan, die ik eerder niet had, moet je het wel slikken ;)

Gemmeke: Ik betaal mijn paard maandelijks(nu sinds 3x dus), in zijn paspoort sta ik als fokker en 1e eigenaar. Maar koopcontract heb ik niet, mijn ouders overigens ook niet. Maar hij is al 10jaar in mijn bezit. Zij hebben wel nog in november zijn ziektekostenverzekering betaald, vanaf volgende november kan dat niet meer, dan is hij 20 en kan het alleen nog voor dood en daar ga ik niet voor betalen. Zorgverzekering betaal ik vanaf mijn 18e zelf. Auto staat op mijn naam, betaal ik ook zelf (verzekering/wegenbelasting/benzine) overschrijvingsbewijs + reservesleutel daarvan liggen al bij mijn vriend. Doe een thuisstudie, kan em bij wijze van nog 's nachts doen :)

Mirranda, nee maar het blijft wel mijn moeder. ;) En aangifte tegen diegene doen die mij wel op deze wereld gezet heeft kan ik niet. ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:03

Mirranda schreef:
Dit is gewoon geestelijke mishandeling hoor.
En ook je moeder heeft niet het recht je zoiets aan te doen.

Stalking van een ex is ook strafbaar dus lijkt me dat dit ook niet door de beugel kan.

Het is alleen zo verdomd moeilijk te bewijzen. :) Been there, done that, got the t-shirt maar het is enorm lastig je los te maken uit zo'n frustrerend web. Ik hoop dat TS de kracht heeft om zich hieruit los te maken.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:06

TS bij Triodos kan je wel via internet een rekening openen.
Alles gaat alleen wel via de post.
Dus moet je wel een veilig adres hebben.
Maar je hoeft niet langs bij een bank.

senna21

Re: Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:08

ASN is ook alleen digitaal.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:13

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:27

Ik bedoel ook niet dat je aangifte moet doen hoor. Meer om aan te geven dat dit verre van normaal is.
Gelukkig zie je dit zelf ook in en ga je jezelf van deze terreur ontdoen.

Hoop echt dat je je snel kunt losmaken uit dit web.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:51

Lieve TS, open lekker een bankrekening op het adres van je vriend. :j Dat kan voor zover ik weet gewoon.
Verder wil ik je onwijs veel sterkte en kracht wensen bij het loskomen uit deze situatie.
:(:)

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 12:14

Iedereen onwijs bedankt voor het meedenken! Ik ben er inmiddels volop mee bezig!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:05

Goedzo +:)+ +:)+

Als je de eerste belangrijke stap hebt genomen, dan kun je de vervolgstappen ook nemen.

Je komt me sterk over. Ben er van overtuigd dat je het kunt :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:54

Dat legitimeren bij een bank doet toch helemaal niet ter zake? Er staat tenslotte geen adres op je legitimatie bewijs. De vraag is of een bank jouw gegevens kan zien vanuit de GBA?? Zo niet, dan kun je gewoon een ander adres opgeven.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:28

Mijn vriend en ik zijn onlangs verhuisd en van de ing naar de ABN gegaan. Afspraak gemaakt en een rekening geopend. Stonden nog niet op het nieuwe adres ingeschreven, maar netjes alles gehad daar! Pinpas codes enz. Tevens het apparaatje voor internetbankieren kregen we meteen mee :) dus TS don't worry! Dat kan gewoon allemaal. Zodra je weggaat zou ik mijn spaargeld overzetten. Eerst de rest regelen en dan geld erop. Heb in een soortgelijke situatie gezeten, kon ook niet bij mijn spaargeld. Maar via juridisch loket toch voor elkaar gekregen, omdat al het geld afkomstig was van mijn salaris, dit kon ik aantonen. Dus laat de moed niet zakken hoor meid!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:45

Ts je kunt bij de ING gewoon aangeven dat je bij je vriend woont en dan sturen ze daar je spulletjes naar toe. Maar volgens mij krijg je het gelijk mee en kun je gelijk je geld overzetten. Hoop dat het allemaal goed kont met je. Succes de komende tijd.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:50

Succes ts! Laat je het nog even weten als alles gelukt is? :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:56

vraagje, staat de rekening op jullie beider namen? of staat hij alleen op jouw naam en heeft zij machtigingen hiervoor?

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:58

Ik heb even niet alles gelezen

(het volgende is alleen wanneer zij gemachtigd is om je rekening in te kijken en niet mede rekeninghouder is)
Maar aangezien het jouw bankrekening is kan je dan niet gewoon bij de bank je moeder laten verwijderen als toezichthouder.
Ik denk dat dat jouw beslissing is vanuit de bank gezien. Dan moet je dit heel strak plannen zodat je moeder er niet achter komt en je diezelfde dag al het spaargeld overmaken (desnoods even naar je vriend) en diezelfde dag verhuizen
Ohja en je paard ook die dag verhuizen en het paspoort bij je houden. Paarden mogen niet geslacht worden zonder paspoort of vervoert worden.
Het klinkt misschien een beetje crue en we weten niet de gehele situatie maar wat ik lees vind ik persoonlijk niet normaal. Misschien als het je moeder om het geld gaat. het bedrag dat zij de afgelopen jaren aan schoolgeld heeft betaald terugbetalen.

En dan zou ik persoonlijk gewoon weg gaan.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:07

alles gelezen, wat een rot situatie.

Over de rekening is a voldoende gezegd maar de betaalrekening die nu op jou naam staat gelijk als je het huis uit gaat naar de bank en haar machtiging om te kijken en over te schrijven laten ontbinden. Dit moet je wel op het kantoor doen maar dan kan ze daar niets meer mee.

Veel sterkte de komende dagen en hopelijk gaat het allemaal nettjes en snel

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:09

Mijn moeder was eerst ook aan mijn rekening gekoppeld. Ik ben er heen gegaan en gezegd dat ik haar wilde verwijderen en binnen 5 minuten was het gebeurd. Dus dat kan ook nog een optie zijn. Qua spaargeld, k zou eerst de rest regelen, qua spullen en waardevolle zaken naar je vriend.. De dag waarop je echt weggaat spaargeld overboeken. Dan kunnen ze niks meer en als ze erachter komen is het niet erg want je bent toch al weg.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 16:53

ingvdh schreef:
vraagje, staat de rekening op jullie beider namen? of staat hij alleen op jouw naam en heeft zij machtigingen hiervoor?

Hij staat op beide namen. Ik ben alleen de enige pashouder en zij kan via haar pinpas inloggen en naar een andere rekening overmaken om het uit te kunnen geven. Het is dus even goed haar geld.

Ik zit ook op de ABN met mijn huidige rekening. Hiervan kreeg ik in 1 week tijd met dagen er tussen mijn pinpas, pincode en nog een brief nadat mijn rekening geopend was.

Mijn idee is om nu een nieuwe rekening te openen, zodat die klaar staat om geld op te laten storten. Mijn salaris op die rekening te kunnen laten storten en mijn wegenbelasting/verzekeringsmaatschappij nieuwe gegevens doorgeven. Overigens moet die wel in dezelfde maand als dat ik wegga thuis.

Het klopt dat het paard niet geslacht kan worden zonder paspoort. Enige nadeel is dat het paspoort altijd bij het paard moet zijn. Deze ligt dus op stal en kunnen zij bij. :(

Spullen en waardevolle zaken die mee moeten ben ik aan het regelen. Ben van plan een extra huissleutel te regelen van hier zodat ik van de zomer wanneer ze op vakantie zijn mijn andere spullen kan ophalen.

butengeweun hoe bedoel je? Ik heb dan toch niks meer met die rekening vandoen als ik alles over gezet heb?

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 16:56

pandour4evuh schreef:
Ik heb even niet alles gelezen

(het volgende is alleen wanneer zij gemachtigd is om je rekening in te kijken en niet mede rekeninghouder is)
Maar aangezien het jouw bankrekening is kan je dan niet gewoon bij de bank je moeder laten verwijderen als toezichthouder.
Ik denk dat dat jouw beslissing is vanuit de bank gezien. Dan moet je dit heel strak plannen zodat je moeder er niet achter komt en je diezelfde dag al het spaargeld overmaken (desnoods even naar je vriend) en diezelfde dag verhuizen
Ohja en je paard ook die dag verhuizen en het paspoort bij je houden. Paarden mogen niet geslacht worden zonder paspoort of vervoert worden.
Het klinkt misschien een beetje crue en we weten niet de gehele situatie maar wat ik lees vind ik persoonlijk niet normaal. Misschien als het je moeder om het geld gaat. het bedrag dat zij de afgelopen jaren aan schoolgeld heeft betaald terugbetalen.

En dan zou ik persoonlijk gewoon weg gaan.

Mijn schoolgeld heeft ze al terug :) Dus daar kan ze niet meer over miepen.

Het enige puntje waar ik echt nog tegen aan loop is wat te doen met mijn trailer? Die staat niet op mijn naam en staat gratis op stal. Ik kan heel makkelijk bij het overschrijvingsbewijs en het kentekenbewijs komen. Ik had er aan zitten denken de huidige waarde van de trailer op mijn oude bankrekening te laten staan en trailer + papieren meenemen. Kan het niet maken die trailer bij de boer te laten als ik er zelf niet meer ben.... Maar weet niet in hoeverre dat niet strafbaar is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:56

Waar ligt het op stal? Bij je eigen spullen? Zo ja doe dan kopieën in een enveloppe en keg die daar neer. Dan hebben ze niet zo snel door dat jij het origineel in je tas hebt.
Je trailer kan je meenemen en altijd nog betalen. Hoop voor je dat wanneer de kogel door de kerk is je de verhouding met je moeder weer een beetje kan oppakken. Maar dat is van latere zorg.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 10-03-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 16:57

Jennyj01 schreef:
Waar ligt het op stal? Bij je eigen spullen? Zo ja doe dan kopieën in een enveloppe en keg die daar neer. Dan hebben ze niet zo snel door dat jij het origineel in je tas hebt.

Ja en ze kunnen niet in mijn kast. Maar de boer wel voor eventuele controle. Het origineel moet dan bij het paard zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:59

Maar dat is dan voor (hooguit een paar week) even niet zo. Nood breekt wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:04

Ga eens een gesprek aan met je huisarts, daar zit medisch geheim op en daar houdt je huisarts zich wel degelijk aan. Hij/zij kan je doorverwijzen naar instanties die op weg kunnen helpen voor het opzetten van een eigen leven. Je moeder vertoont nl wat paranoïde trekjes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. En apart bij de bank een eigen rekening openen is voor jezelf een eerste stap in de goede richting.
Succes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:05

Boer iig inlichten dat hij onder geen beding je ouders in jouw kast mag laten. Dan verder alles daar laten liggen.

Trailer is betaald door jou? Dan papieren mee, paard in de trailer en vertrekken met het hele spulletje.
Paard is prima chantagemiddel voor je ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:07

O ja ik vergat wat GBA gegevens moeten gelijk zijn aan elkaar }>
Je kunt wel met een P/A een rekening op een ander adres laten openen.