Whatsapp storing, over naar telegram?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:57

Ik ben nu voor de helft overgestapt. Heb telegram inmiddels gedownload en merk ook dat er steeds meer van mijn contacten dit nu gaan downloaden.
Gebruik nu dus beide.. wat ik het meeste ga gebruiken is voorlopig nog whatsapp aangezien de meeste van mijn vrienden dit gebruiken en geen telegram hebben nog.

Unique6

Re: Whatsapp storing, over naar telegram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:58

App doet t weer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:08

Ach... Dat er echt nog mensen geloven dat iets wat je via internet verstuurd privé is.
Heb nieuws: al je sms'jes, mails, en appjes, ook die op telegram worden gecontroleerd. Al je banktransacties worden gecontroleerd en al je telefoongesprekken worden gecontroleerd.
Het is echt niet zo dat je privacy vermindert nu wa van Facebook is :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:38

verootjoo schreef:
Ach... Dat er echt nog mensen geloven dat iets wat je via internet verstuurd privé is.
Heb nieuws: al je sms'jes, mails, en appjes, ook die op telegram worden gecontroleerd. Al je banktransacties worden gecontroleerd en al je telefoongesprekken worden gecontroleerd.

_/-\o_
Al die paniek! Niks is 100% waterdicht

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:23

Bij what'sapp weet je tenminte wie er achter zit. Zijn ook mannetjes die het goed in de gaten houden ed zullen niet zomaar vreemde zijn die mee kunnen kijken van buitenaf oid.

Bij telgram is het nog maar de vraag :p
- net ff gegoogled kwam dit tegen:-
'Dat klinkt mooi, maar Telegram gebruikt de SHA1-hash in zijn encryptieprotocol, en dat is niet echt de veiligste optie, in tegendeel. Ook het gebruikte TLS protocol van Telegram, dat ervoor zorgt dat de connectie zelf beveiligd is, is relatief makkelijk door anderen te manipuleren.

Kortom, de veiligheidskeuze's van Telegram lijken niet beste, waardoor het technisch al niet zo'n goede keuze is en waarschijnlijk niet al te moeilijk te hacken zal zijn. Daarbij blijft natuurlijk ook de vraag waarom we de Russische concurrent van Facebook veel meer zouden moeten vertrouwen dan Facebook zelf.'

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:42

verootjoo schreef:

Met jou kan ik praten! Ik snap dat paniekerige gedoe echt niet hoor..

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:43

Die storing? Heel eerlijk had ik het niet eens gemerkt :=
Om me heen zie ik soms ook mensen die wel getrouwd lijken te zijn met hun telefoon, vreselijk!
Vooralsnog blijf ik gewoon gebruik maken van whatsapp, wanneer dat niet meer handig is voor de dingen waarvoor ik het nu gebruik, kijk is t.z.t. wel of ik al dan niet een nieuwe app download.
Qua privacy en controle geloof ik het wel. Ik deel sowieso geen dingen waarvan ik niet wil dat anderen mensen dat zien/lezen/horen. Reclames die ik n.a.v. mijn surfgedrag aangeboden krijg, zijn vaak ook niet echt van toepassing, waardoor ik me af en toe afvraag hoe veel nut het heeft..

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:44

Ik ga telegram niet downloaden. vind whatsapp gewoon prima ondanks een storing zo nu en dan. En ja, ze kunnen dan wel misschien wat met mijn gegevens doen maar denk niet dat ze iets bruikbaars vinden tussen al die onzin :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:52

Het bezwaar tegen facebook is wat mij betreft dat ze niet alleen luisteren, maar de informatie ook rechtstreeks gebruiken en manipuleren (sjoemelen met likes, hun algoritme dat jou populaire en passende onderwerpen aan zou moeten bieden maar die uiteindelijk gewoon tekoop zijn, en het niet doorsturen van info van mensen en bedrijven die je volgt als er niet voldoende mensen 'liken' tenzij die bedrijven betalen)

Wat is daar erg aan? Het betekent dat politieke en sociale invloed te koop is. Relletjes kunnen opgestookt worden, onwaarheden verspreid en erger: de weerlegging daarvan kan vervolgens tegengehouden worden. Als daar flink geld in gepompt wordt door bv de Tea Party (rechtsfundamentalistische mafkezen) word ik daar niet gelukkig van.

En met het in handen krijgen van whatsapp is hun invloed en hun kennis helaas nog veel groter.

Ik heb al geen facebook, maar was whatsapp aan het overwegen - maar daar begin ik niet meer aan. Niet omdat ik meteen denk dat de encryptie van Telegram een betere bescherming biedt tegen de NSA maar vooral ook omdat ik niet mee wil werken aan de verregaande invloed van facebook, op geen enkele manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:57

We moeten maar gewoon weer sms-en :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:00

takkie_muis schreef:

Ja want sms wordt niet gecontroleerd :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:02

Zeg, als je gaat bedenken wat voor privacy je hebt.. :') Daar moet je gewoon niet bij stilstaan joh.
Het is zoals het is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:08

Shadow0 schreef:
Het bezwaar tegen facebook is wat mij betreft dat ze niet alleen luisteren, maar de informatie ook rechtstreeks gebruiken en manipuleren (sjoemelen met likes, hun algoritme dat jou populaire en passende onderwerpen aan zou moeten bieden maar die uiteindelijk gewoon tekoop zijn, en het niet doorsturen van info van mensen en bedrijven die je volgt als er niet voldoende mensen 'liken' tenzij die bedrijven betalen)

Wat is daar erg aan? Het betekent dat politieke en sociale invloed te koop is. Relletjes kunnen opgestookt worden, onwaarheden verspreid en erger: de weerlegging daarvan kan vervolgens tegengehouden worden. Als daar flink geld in gepompt wordt door bv de Tea Party (rechtsfundamentalistische mafkezen) word ik daar niet gelukkig van.

En met het in handen krijgen van whatsapp is hun invloed en hun kennis helaas nog veel groter.

Ik heb al geen facebook, maar was whatsapp aan het overwegen - maar daar begin ik niet meer aan. Niet omdat ik meteen denk dat de encryptie van Telegram een betere bescherming biedt tegen de NSA maar vooral ook omdat ik niet mee wil werken aan de verregaande invloed van facebook, op geen enkele manier.

Ik kan begrijpen dat je daar bezwaar tegen hebt :)

Maar als ik voor mezelf kijk... Ik heb Facebook omdat ik het leuk vind. Leuk om andere mensen in de gaten te houden }:) leuk om sociale contacten te onderhouden. Er zitten veel erg leuke bedrijven op Facebook. Oreo en Nutella bijvoorbeeld _/-\o_
En dan natuurlijk nog het leuke vermaak aan filmpjes en foto's via diverse pagina's.

Daarvoor zit ik op Facebook. Voor het entertainment.

Niet om me druk te maken om welke bedrijven denken hun likes te kunnen kopen. Want uiteindelijk merken de bedrijven daar niets van in hun omzet.

Als ik iets zie wat me niet interesseert, dan klik ik het weg en geef ik aan dat ik het niet interessant vind.

Nee, ik heb daar niets op tegen, als ze invloed op mijn leven hebben, dan merk ik daar vooralsnog zeer weinig van.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:08

Alsof de gesprekken worden nagelezen.op whatsapp. Denk dat het meer gaat om bepaalde termen die er staan zodat de reclame op fb er beter op kan worden op afgestemd. Het is meer data die ze verzamelen voor geld. Niet voor sensatie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:09

verootjoo schreef:
takkie_muis schreef:

Ja want sms wordt niet gecontroleerd :')

Huh dat controleren ze ook? -O-

Ik ga onder de steen wonen en doe telefoon weg :7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:10

Janine1990 schreef:
Niet om me druk te maken om welke bedrijven denken hun likes te kunnen kopen. Want uiteindelijk merken de bedrijven daar niets van in hun omzet.

Echt wel hoor :j Waarom denk je dat ze er zoveel geld voor over hebben?

Danique_G: waarom denk je dat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:11

takkie_muis schreef:
Huh dat controleren ze ook? -O-

Ik ga onder de steen wonen en doe telefoon weg :7

Ze kunnen het zeker bekijken. Wat dacht jij dan? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:13

Shadow0 schreef:
Janine1990 schreef:

Dan werkt het kennelijk wel... Zie ik er helemaaaaal niets verkeerds in...

Heb je zelf een bedrijfspagina in onderhoud? Je kan heel eenvoudig reclame maken bij potentiële klanten, en dat hoeft niet veel te kosten. En in mijn ogen volledig eerlijk.

Ja, je kan likes kopen. Maar dat gaat volgens mij via Aziatische bedrijven. En daar schiet je niets mee op, het lijkt alleen heel wat voor de buitenwereld.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:44

Shadow0 schreef:
Janine1990 schreef:

Je zegt het hier zelf al een beetje. Bedrijven hebben veel over om reclame te maken via facebook. Voor goede reclame moeten zij veel van de consument weten. Facebook beschikt over deze data en verkoopt het door aan bedrijven die hun reclame daarop willen aanpassen.
Misschien dat er meer redenen zijn waarom zij oren hadden naar WhatsApp, maar ik denk zeker niet dat het hun boeit wat voor een spannende roddels en foto's er op de wereld zijn :')

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:48

Nee. Ik heb mijn Telegram meteen verwijderd... Het ziet er écht niet betrouwbaar uit... Ik werd gebeld en kreeg een sms van een bedrijf uit Californië en ik moest mijn achternaam zelfs invullen. Toen ging ik kijken naar mijn contacten en tja... Toen moest ik weer alles invullen en werd ik weer gebeld... -O- echt niet leuk want al mijn vrienden hebben hier geen last van. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar helaas.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:49

En kik dan ? Dat is toch ook een alternatief?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:51

ik werd ook 2 keer onbekend gebeld maar geen aandacht aan geschonken

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:52

hahah ik had het ook heel niet opgemerkt.. Totdat ik de paniek op fb zag.

Wat kunnen mensen zich aanstellen zeg een paar uurtjes geen whatsapp. Zoek een leven :x _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:54

doemaar schreef:

Wat kunnen mensen zich aanstellen zeg een paar uurtjes geen whatsapp. Zoek een leven :x _O-

Ik begrijp dat ook niet inderdaad.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:55

doemaar schreef:

Ik heb de uurtjes mooi uitgehouden, maar whatsappen gaat ook geld kosten zeggen mensen, en dat risico neem ik liever niet