Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Ach... Dat er echt nog mensen geloven dat iets wat je via internet verstuurd privé is.
Heb nieuws: al je sms'jes, mails, en appjes, ook die op telegram worden gecontroleerd. Al je banktransacties worden gecontroleerd en al je telefoongesprekken worden gecontroleerd.
Het is echt niet zo dat je privacy vermindert nu wa van Facebook is
verootjoo schreef:Ach... Dat er echt nog mensen geloven dat iets wat je via internet verstuurd privé is.
Heb nieuws: al je sms'jes, mails, en appjes, ook die op telegram worden gecontroleerd. Al je banktransacties worden gecontroleerd en al je telefoongesprekken worden gecontroleerd.
Het is echt niet zo dat je privacy vermindert nu wa van Facebook is
Daar moet je gewoon niet bij stilstaan joh. Shadow0 schreef:Het bezwaar tegen facebook is wat mij betreft dat ze niet alleen luisteren, maar de informatie ook rechtstreeks gebruiken en manipuleren (sjoemelen met likes, hun algoritme dat jou populaire en passende onderwerpen aan zou moeten bieden maar die uiteindelijk gewoon tekoop zijn, en het niet doorsturen van info van mensen en bedrijven die je volgt als er niet voldoende mensen 'liken' tenzij die bedrijven betalen)
Wat is daar erg aan? Het betekent dat politieke en sociale invloed te koop is. Relletjes kunnen opgestookt worden, onwaarheden verspreid en erger: de weerlegging daarvan kan vervolgens tegengehouden worden. Als daar flink geld in gepompt wordt door bv de Tea Party (rechtsfundamentalistische mafkezen) word ik daar niet gelukkig van.
En met het in handen krijgen van whatsapp is hun invloed en hun kennis helaas nog veel groter.
Ik heb al geen facebook, maar was whatsapp aan het overwegen - maar daar begin ik niet meer aan. Niet omdat ik meteen denk dat de encryptie van Telegram een betere bescherming biedt tegen de NSA maar vooral ook omdat ik niet mee wil werken aan de verregaande invloed van facebook, op geen enkele manier.
leuk om sociale contacten te onderhouden. Er zitten veel erg leuke bedrijven op Facebook. Oreo en Nutella bijvoorbeeld
Shadow0 schreef:Janine1990 schreef:Niet om me druk te maken om welke bedrijven denken hun likes te kunnen kopen. Want uiteindelijk merken de bedrijven daar niets van in hun omzet.
Echt wel hoorWaarom denk je dat ze er zoveel geld voor over hebben?
Danique_G: waarom denk je dat?
Shadow0 schreef:Janine1990 schreef:Niet om me druk te maken om welke bedrijven denken hun likes te kunnen kopen. Want uiteindelijk merken de bedrijven daar niets van in hun omzet.
Echt wel hoorWaarom denk je dat ze er zoveel geld voor over hebben?
Danique_G: waarom denk je dat?
echt niet leuk want al mijn vrienden hebben hier geen last van. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar helaas.