Schoonmaken met katten in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:00

Ik heb 1 kat op een 1kamerappartement en stofzuig minimaal 2x per week en stof 1-2x per week af met een klamvochtige doek.
Vaker zou best kunnen maar daar heb ik gewoon geen zin in. :o
Mijn kat heeft overigens van dat superzachte fijne haar, heerlijk om te knuffelen maar overal kom ik plukken tegen en al helemaal omdat ze 's nachts slidings maakt op haar zij. 8)7
En nee, ze is geen raskat en heeft geen lang haar. :D

Dagmar80

Re: Schoonmaken met katten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:05

Ik heb 1 halflangharige raskat, een ragdoll en 3 HTK's. Helemaal haarvrij is het nooit in huis en als ik een dagje stofzuigen oversla heb ik liever niet dat er bezoek langskomt haha! Maar ja, gewoon elke dag even stofzuigen, dat hoeft echt niet elke dag heel uitgebreid, scheelt al een hoop.

Nou heb ik best vaak gelezen dat ragdolls niet zo verharen... Nou, niks van waar haha! Het zijn wel vaker grote plukken, dus op zich wel makkelijk weer op te ruimen. Mijn ragdoll is nu al aan het verharen, wintervachtje verdwijnt alweer en dan moet er wel regelmatig geborsteld worden. Verder valt het borstelen me erg mee, genoeg maanden waarin ik hem nauwelijks borstel en zijn vacht er toch prima uitziet.

Ik heb ook twee konijnen binnen en daar heb ik wel behoorlijk veel stof van, hoe vaak ik die zwarte (!) kast niet moet afnemen...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:07

Oh herkenbaar...ik heb 8 katten en 1 hondje die de hele dag in en uit huis lopen. Dus niet alleen haar maar ook zand en blaadjes en weetikveel wat wordt de hele dag binnen gebracht... Ik stofzuig ook eerst alles, dan met de mop er doorheen en kastjes enzo met een vochtige doek. Maarja, na 1 dag.... -O-

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:09

Ik stofzuig alles! Speciaal een borsteltje met haartjes gehaald,
Daar doe ik de tegels van wc en badkamer mee voordat ik verder ga met boenen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:15

TS, maak je niet druk. Dat komt nu eenmaal bij het hebben van katten. En nee dat gaat zich nooit verbeteren. Er is ook geen magisch trucje voor. Hier kan ik het hele huis stofzuigen en twee dagen later liggen er weer vlokken. Wij hebben hier een Samsung Navibot rondrijden, dat houd het zo dusdanig onder controle dat ik me kan permitteren twee keer met de echte stofzuiger door het huis te gaan. Maar je zal echt nooit zo (lang) een schoon huis hebben als iemand zonder rondlopende huisdieren, die droom is te laten varen...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:27

De Dyson is my best friend :D met 7 katten in huis!