Traplopen voor beginners, lessen gezocht -trap temmen-

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:01

Magrathea schreef:
Ik vind het trouwens wel raar dat de TS niet meer reageert... Zal je altijd zie, die mensen die de waarheid liever niet onder ogen zien.

Dat snap ik best.
Bokt kan ook zeker bot reageren hoor. :+

Daarnaast is TS pas 32, dus die heeft vast nog niet zolang een eigen trap.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-01-14 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:01

TS reageert niet meer... Ik hoop niet dat hij de hoop al heeft opgegeven, de trap verdient een kans.

Jammer, het kan ook gewoon een (aan-)leun(-ing) probleem zijn. Vind wel dat hij meteen de trap de schuld geeft en niet eens kijkt naar zichzelf. Ik denk namelijk dat het probleem ook kan liggen aan zijn beenhouding en daardoor niet voldoende activiteit creëert, waardoor het dus misgaat.

Britta31

Re: Traplopen voor beginners, lessen gezocht -trap temmen-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:06

of een roltrap.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:13

Wat ik me nu ineens bedenk...

Zou groentesoep niet kunnen helpen??
Dat was vroeger een heel goed middel hoorde ik hier op bokt!!

Misschien toch nog maar even wachten met de houthakker TS!!

Eerst groente soep!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
( maar weet niet meer of het nu met of zonder balletjes moest zijn). Zijn er nog mensen van het topic van toen die dat nog weten?? En ook of de soep dan net zo heet moest worden gegeten als hij werd opgedient? Of juist niet??

Ts is daar denk ik wel mee geholpen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:15

Jaa ik weet het nog, soep moest goed heet zijn dacht ik. Balletjes maakt niets uit. Kon ook werken bij aanbrengen op de gekwetste plek. Ook theezakjes trouwens kunnen werken. Gold alleen bij zieke dieren en het is niet bekend of de trap ziek is.
Edit heel wijze lessen van onder andere Pokemon maar er waren er meer van :j

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:20

Ik zou de volgende keer toch maar echt sporen en een zweep gebruiken :+ Duidelijk laten merken dat je dit niet toestaat. Wie is er nou de baas? Jij of de trap? :+ :+ :+ Anders misschien eerst eens oefenen met een keukentrapje.

O ja, en vergeet niet je roze cap op te doen! Kan ook nog helpen! :+ :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:34

Da's een naar probleem -O-

Loopt hij wel met gelijkmatige, even lange passen die niet de ene stap te diep en de andere stap te kort zijn?

Heeft hij geen ondergeschoven treden waardoor het lopen lastig gaat?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:35

Of... Misschien moet je je trap een nieuwe houtkleur geven :)*

Dan voelt ze zich vast een stuk beter!

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:44

Hahah, dit is gwn grappig en sneu. TS heeft miss wel een serieus probleem en jullie doen allemaal of het nep is.

Ik moest wel lachen maar denk dat ts zich een beetje in de zeik genomen voelt

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:51

Grondwerk! Lijkt me duidelijk!

En ik heb heel goede ervaringen met een airvest! vastmaken aan de leuning, en als je dan onvrijwillig de tree verlaat val je zacht :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:53

Dit lijkt me een oplossing.

Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:04

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik heb al contact opgenomen met een osteopaat. Deze komt kijken of de trap geen last heeft van zijn op een aantreden. Of hij zijn achterbenen goed gebruikt weet ik eigelijk niet daar zal even naar gekeken moeten worden.

En echt niet dat mijn trap de haard in gaat!!! het is me veel te veel werk om er brandhout van te maken. De bijl heb ik hem al laten zien, eveneens de koevoet maar daar lijkt de trap niet tot nauwelijks op te reageren. Welk merkte ik vandaag dat hij na mijn val wat rustiger was. Zal hij zich schuldig voelen?

De trap is denk ik een haar of 30 oud, ik weet niet of het de originele is (een oud trapgat in de huiskamer doet ons vermoeden van niet) Huis is uit 1880. Weet iemand waar ik dat zo kan vinden? Morgen zal ik wat foto's plaatsen van de trap. Ik heb nog een ladder staan, die zal ik vandaag rustig aan hem introduceren.

De trap heeft aan een kant een leuning, weet niet of het echt nodig is om er 2 te hebben? De vorige eigenaar heeft er na een flinke val van hun huishoudster er een traploper aan geknoopt. We werden gewaarschuwd bij de koop van het huis deze er niet af te halen. De trap is echt onveilig zonder traploper ik durf hem er daarom ook niet vanaf te halen.

In ieder geval, ik geef echt niet de schuld aan de trap alleen hoor! Jullie denken ook altijd het ergste. Mijn vriend is van plan mij bergklim spullen te kopen dus ik ben er echt wel mee bezig!! Ik zal morgen van stal mijn bodyprotector en cap meenemen en Parelli spullen. Hopelijk kunnen we met wat grondwerk dichter tot elkaar komen.

@Britta, ik rol er al af.. geen rede dus om een roltrap aan te schaffen. Daarbij ben ik bang voor roltrappen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:07

Hahahaha. Hilarisch!

Maar om even terug te komen op je probleem. Ik ken iemand die speciale trapoefeningen/lessen geeft. Soms een heel weekend om alles goed onder de knie te krijgen. Ik heb ook ooit eens een nare val gehad van een trap, dat was alleen niet mijn trap. Heb toen een hele tijd angst gehad. Diegene heeft me goed geholpen. (ook mede omdat de lift stuk was) :')

Om je even een steuntje in de rug te geven:

Afbeelding

Dus: one step at a time!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:17

Mocht het nu echt niet lukken, kun je nog een traplift proberen? Wat was het probleem, erop of eraf komen? Voor het moeilijkste (op of neer) kun je dan tijdelijk de lift nemen om de spanning weg te nemen.
Verder goed ragebollen en kammen met een harde veger, daar wordt je trap weer blij van.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:33

De tip die ik nog niemand heb zien geven is: Neem les!! Een goede trainer kan je zo vertellen wat er mis is in jullie communicatie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:53

Even smeren met een beetje groentensoep?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:04

Ik denk dat er iets mis is met de bouw, wellicht moet je kijken voor deze trap...

Afbeelding

... dan kom je nog eens ergens. :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:17

Toch wel grappig dat er nu een advertentie staat van "Zelf uw trap maken (Tip)"... Is dat niet wat voor jou, TS?

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:36

Even zonder dollen. 12 treden "vergeten"
Schedelbasis, muur vol met vel, patroon van de trapbedekking in mijn bil. Arm uit de kom.

Oplossing? Verhuisd naar een huis met een rechtsdraaiende trap gezien van bovenaf.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:38

Heb je wel les met je trap? Dat is erg belangrijk en een deskundige kan jullie helpen om van het probleem af te komen en weet je zeker dat jouw trap al voetmak is?

Ik zou de komende periode lekker vanaf de grond gaan werken en voor voldoende afwisseling zorgen tot je er een profesioneel iemand bij hebt gehad en mocht je toch zo eigenwijs zijn om zelf aan de slag te gaan, doe dan alsjeblieft een cap op! Het is en blijft namelijk een trap!

Hopelijk doe je iets met mijn advies, zou zonde zijn als de trap de dupe wordt van jouw eigenwijsheid.
Misschien kun je hem ook inruilen voor een bravere en meer ervaren exemplaar?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:38

Als je het nu echt niet meer weet kun je altijd nog aan het natural stairmanship gaan...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:40

Citaat:
Even zonder dollen. 12 treden "vergeten"
Schedelbasis, muur vol met vel, patroon van de trapbedekking in mijn bil. Arm uit de kom.

Ai....dat is een trapmisser voor gevorderden..
Weer helemaal herstelt?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:43

Heeft jouw trap wel een maatje? Misschien verveelt hij zich en heeft hij te veel energie waardoor hij stout gaat doen? Misschien is dat ook nog een optie om te overwegen :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:54

Ik denk dat jou trap last van zijn rug heeft. ik zou hem een paar weken rust gunnen en hem buiten in de wei zetten!

sterkte ermee!