Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:56

Ik heb 3 maanden geen droger gehad, maar ik had een kamer over waar ik mijn kledingkast had staan en ruimte voor een groot droogrek, nu woon ik samen met mijn vriend en heeft hij zijn droger meegenomen en het is toch wel erg handig!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:59

Ik heb al een paar jaar een wasdroog combi en die bevalt heel erg goed. Ik heb hiervoor altijd een losse wasmachine en droger gehad maar de combi bevalt veel beter. Wast goed en droogt perfect. En als iets niet gedroogd mag worden dan zet je die optie gewoon uit. Het vreet inderdaad stroom maar dat weegt niet op tegen het gemak ervan.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:02

Ik heb een wasmachine en droger
Maar gebruik de droger eigenlijk nooit....
Ik was elke dag een machine was en hang het over het droogrek in mn halletje en t is de volgende dag droog
Droger heb ik een keer in de maand aan ongeveer
Buiten dat mijn droger enorm zuinig is vind ik het een duur ding (vergeleek de kosten wel eens in het begin)
Laat mij maar op een rekje drogen niets mis mee

Mijn beddengoed was ik 2x perweek zet m savonds aan en hang t smorgens op en als ik thuis ben is het droog (gewoon over t hele wasrek hangen en de rest over stoelen)
Mits er bezoek komt dan...

ik woon op 54m2 en heb de wasmachine en droger in een ''dood'' hoekje staan waar ik anders toch niets neer kan zetten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:04

Ik had eerder ook geen droger, maar in de winter miste ik dat toch wel hoor :j kreeg het beddengoed zo moeilijk droog! De was stapelde zich op, omdat mijn wasgoed aan het rekje maar niet droog werd :roll:
Echt heel noodzakelijk vond ik het destijds nog niet, ging alleen maar om de winter dat het een beetje lastig was.
Nu met een baby ben ik wel heeeeeeeeeel blij met mijn droger :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:05

Ik heb ook bepaalde dingen die aan een rekje moeten drogen. Maar mijn handdoeken gaan toch echt de droger in want als je die op een rekje droogt heb je schuurpapier.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:08

Ehm het word toch jouw huis en niet die van je moeder?
Doe alsjeblieft lekker waar je je zelf goed bij voelt :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:09

Tazzey schreef:
Ik heb ook bepaalde dingen die aan een rekje moeten drogen. Maar mijn handdoeken gaan toch echt de droger in want als je die op een rekje droogt heb je schuurpapier.

Dan heb je of geen goede machine, geen goed wasmiddel of geen goede wasverzachter :+

Ik kan hier alles aan de lijn hangen en er word echt niets stug of hard

Amaris

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:10

juist lekker, van die ruwe handdoeken

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:12

Mijn handdoeken zijn ook heerlijk zacht en die hangen toch ook gewoon te drogen :j
Alleen als ik een keer de wasverzachter vergeet heb ik spijkerbroeken die ik rechtop kan zetten :+

Heb je trouwens geen ruimte voor een kastje onder je wastafel waar je de handdoeken in kan doen?
Die dingen kosten niet zoveel meer tegenwoordig.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:12

Humphry schreef:
Tazzey schreef:

Dan heb je of geen goede machine, geen goed wasmiddel of geen goede wasverzachter :+

Ik kan hier alles aan de lijn hangen en er word echt niets stug of hard

Ik heb een Miele en gebruik Robijn wasmiddel/verzachter. Dat is allemaal best op orde lijkt me zo. Uit de droger zijn mijn handdoeken toch echt een stuk zachter en dat vind ik prettiger.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:13

Handdoeken blijven prima zacht zonder droger, MITS je ze niet een paar keer in de droger gedroogd hebt :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:15

Tazzey schreef:
Ik heb al een paar jaar een wasdroog combi en die bevalt heel erg goed. Ik heb hiervoor altijd een losse wasmachine en droger gehad maar de combi bevalt veel beter. Wast goed en droogt perfect. En als iets niet gedroogd mag worden dan zet je die optie gewoon uit. Het vreet inderdaad stroom maar dat weegt niet op tegen het gemak ervan.

Weetje ook merk/type? Ik hou van vergelijkingsmateriaal :+

Ik vind het zo moeilijk om in te schatten aangezien dit mijn aller eerste woning wordt en mams en ik zitten wel vaker op een andere lijn haha.
Maar oké ik ben er dus wel van overtuigt nu dat een droger dus wel erg handig is zoals jullie aangeven. Geen must maar wel erg handig.
Opberg ruimte is inderdaad wel makkelijker te creëren en ik ben heel creatief dus ok dat moet ook te doen zijn.

Nu volgende dingetje, los of combi :+ _O-
(ik word soms wel zenuwachtig van de op mezelf wonen haha)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:18

Ik zou zeggen los :j
Stel het droger gedeelte van je combi gaat stuk, dan kun je vaak ook niet meer wassen. Als je het los hebt kun je gewoon blijven wassen en de was dan dus tijdelijk even op een andere manier drogen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:20

Maar als je wasmachine stuk is heb je toch ook niks aan je droger?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:23

nee, maar als je droger stuk is, is het wel zo fijn te kunnen blijven wassen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:23

statistisch gaat de droger vaker/eerder stuk dan de wasmachine :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:24

Ik heb nog nooit een droger gehad, mis hem ook niet echt..
Ik had altijd zo'n soort toren om mijn was op te hangen.
Zoiets alleen dan met 4 lagen (verkochten ze toen bij de ikea)
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores ... ctId=79055

Nu hebben we zo'n uittrekbare variant, ook prima. Die droogtoren pastte altijd super veel op en hij is makkelijk in te klappen. Hij neemt niet zo veel ruimte in als zo'n brede, wel handig vond ik altijd!

Beddengoed gewoon over de deuren heen hangen, werkt prima!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:26

Precies, je kunt dan direct helemaal niks meer.
Je losse wasmachine kan idd ook altijd een keer stuk gaan en dan heb je idd helemaal niks aan je droger.
Maar als je droger van de combi stuk gaat kun je ook niet meer wassen, terwijl je wel de mogelijkheid hebt om het op een andere manier te drogen ;)

Daar komt bij dat de kwaliteit van die dingen nog steeds niet heel erg goed is.
Ik zou als ik een droger zou krijgen er helemaal niet over nadenken om een combi te nemen.
Dat je minder opbergruimte hebt is lastig. Maar als je alleen bent, en een droger hebt, heb je ook geen 20 handdoeken nodig die opgeborgen moeten worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:27

Sakkia, dat dacht ik dus ook altijd dat de kwaliteit van die dingen slecht is. Niets in minder waar. Als je een goede koopt dan is de kwaliteit zeer goed. Ik merk geen verschil tussen mijn losse Miele wasmachine en droger of mijn combi.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:28

Opbergen kan ook aan deuren: koop zo'n stoffen ophang 'schoenenrek', hang dat aan de deur, rol je handdoeken op, en je kunt er heel wat kwijt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:29

Nou, mijn wasmachine loopt ook een beetje op zijn eind en ik ben dus al een poosje aan het rondkijken voor een nieuwe en toen heb ik ook eens gekeken naar de revieuws van een combi en die zijn helemaal niet zo lovend. Er zullen vast ook mensen zijn die er, zoals jij, heel blij mee zijn.
Maar al die negatieve reacties is voor mij juist een reden om het niet te doen.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:30

Ik zou een combi doen maar dan wel van een beter merk, en misschien extra garantie erbij kopen? Als er dan iets mee is word het gewoon gemaakt. Ik heb trouwens geen droger en mis hem ook totaal niet. Ik heb een waslijn in mijn slaapkamer hanger die je vanzelf oprolt. Ideaal als je geen was hebt zie je er ook niks van maar bij mij is alles zo droog, gister heb ik een was gedraaid en vandaag weer. De meeste dingen zijn nu alweer droog! Maar als ik er 1 zou krijgen wist ik het wel die zou ik toch niet afslaan, echte Nederlander he als het gratis is....... :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:37

Meestal proberen moeders hun dochters toch te weerhouden van nodeloze uitgaven...? :P

Maar goed:

Ten eerste: jouw huis, jouw leven, jouw beslissing :)

Ten tweede: ik woon in een huis met ruimte en kamers genoeg. Geen enkele reden om ruimte uit te sparen door geen wasdroger te nemen. De complete zolder is nu mijn 'washok'. En nog heb ik geen droger. Zie het nut er niet van in. Gaat prima zo. 't Is allemaal ruim op tijd droog. Dus hoef echt niet zo'n ding. Nergens voor nodig.

Een combi zou ik uit praktische overwegingen ook niet doen: als één deel kapot gaat kun je meteen helemaal niks meer. Doe dan twee losse. Maar alléén als je daar ZELF voor kiest ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:49

Ja en daar zal ze ook zeker wel gelijk in hebben Rije, aangezien zij al iets langer wast dan ik dat doe :Y)
Snap haar standpunt ook wel, misschien ben ik nog te eigenwijs/puberaal om dat te aanvaarden ofzo (en dat als ja 25 wordt :+)

Maar als ik het inderdaad zo lees gaan de mensen met de kleine woningen allemaal voor een droger en degene met iets meer ruimte (extra kamer bijvoorbeeld) vinden het niet nodig, al is het handig.
Weer wat om over na te denken voor mij.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:50

Wij hebben ruimte zat om het op te hangen, maar vind de droger toch wel ideaal voor m'n beddengoed en handdoeken :D