Welke laptop gebruik jij voor photoshop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:42

Ga wel een beetje mee met Slina, het is dat mijn vader met muziek bezig is en ik zelf een grafische opleiding doe waar een macbook verplicht is (en dat ik echt serieus ondertussen niet meer met windows kan werken, vind het zelfs verschrikkelijk). Werkte eerst op een Sony VAIO met photoshop. Ook echt niks mis mee hoor, liep ook gewoon goed, het scherm was ook gewoon prima en heb er helemaal geen problemen mee gehad. En eerlijk is eerlijk wil je een beetje goede mac kopen ben je gewoon veel geld kwijt.
Apple word in mijn ogen door veel mensen zwaar overschat. Wel heeft Warboel gelijk dat de meeste windows in vergelijking met veel macs veel sneller veel trager worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:45

Slina, Ligt er maar net aan waar je hem voor nodig hebt. Reis je veel met je macbook, dan is een 13 inch veel makkelijker mee te nemen, en thuis zou je hem eventueel op je gewone scherm of tv kunnen aansluiten :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:46

voor photoshop is van belang
* Een pc met veel ram(werk geheugen) geheugen.
* En moderne wat (zwaardere) processor.
* Scherm met een hogere resolutie en wat groter scherm formaat

groot voordeel kan zijn SSD harddisk of harde schijf met 7200 toeren

xxnienke94

Re: Welke laptop gebruik jij voor photoshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:12

macbook komt erg goed op mij over.. heb ook voor een sony vaio gekeken maar in de winkel vind ik het scherm toch tegen vallen.. als ik voor een macbook kies is dat volledig om het nieuwe scherm. Hij gaat gebruik worden voor werk maar niet op dagelijkse basis ook vooral daarnaast voor prive.
hoe zit het eigenlijk met word etc op een macbook? is dat mogelijk?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:15

Lastige aan macbook lijkt mij dat je helemaal moet wennen aan ander systeem en alles :')
Vond al een hele klus om windows 8 te snappen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:16

Word is er ook voor mac inderdaad, maar zelf gebruik ik eigenlijk alleen nog pages (de word versie van apple) en de word van openoffice. Een heel stuk goedkoper (open office is zelfs gratis), en ik vind ze zelf fijner (simpeler ook) dan ms word :)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:18

daar ben ik nog niet eens zo bang voor.. wel dat ik niet alles kan doen omdat ik misschien geen word oid kan openen

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:19

dus als iemand mij een word bestand mailt, kan ik die gewoon openen en bewerken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:20

Slina schreef:
Lastige aan macbook lijkt mij dat je helemaal moet wennen aan ander systeem en alles :')
Vond al een hele klus om windows 8 te snappen.

Het besturingssysteem van mac is heel erg simpel. Alles zit op logische plekken en er zijn veel minder onnodige functies overal en nergens verstopt zoals bij windows :) Windows 8 lijkt me ook helemaal niks, maar mac had ik binnen no-time door. Zelfs mijn tante snapt het, en dat zegt veel :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:21

Word bestanden kun je gewoon openen met open office :)
Maar word bestanden ga je toch steeds minder zien. Tegenwoordig worden bestanden steeds vaker als pdf verstuurd.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:24

ik krijg heel vaak bestanden toegemaild die ik moet openen bewerken en terug sturen, dus dat is toch wel een eis.. me laptop moet daar wel mee overweg kunnen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:34

Dan zou ik gewoon ms word erop zetten :)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:40

dat is geen probleem dus?! Fijn! nou dan ga ik morgen toch maar even langs de mediamarkt om te kijken of ik het aandurf!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:46

Dat is geen probleem nee :) ik heb ook een tijd lang ms office op de mac gedraaid. Werkte op zich goed :)

Ik weet niet of de apple producten ook met de korting worden verkocht.. Volgens mij wordt er niet snel gestunt met de prijzen van apple. Zou die er niet onder vallen, dan zou ik hem bij de apple store kopen. Daar doen ze namelijk minder moeilijk met garanties.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:47

Stiekem wil ik ook een macbook. Doe een design opleiding. Jammer dat mijn ouders het absoluut geen optie vonden :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:55

Slina schreef:
Warboel schreef:
Duizenden? Waar heb jij naar gekeken, een Mac Pro? :+

Ik zou een Windows laptop weer zonde vinden. Heb er 1 gehad, maar jeetje, na 2 jaar al zo traag als dikke stront. Eens dus met 8nnemiek.

Als je dan macbook koopt, dan zeker één met 15" scherm.
Anders zit je op zo'n klein rotscherm te prutsen.

Laat ik er nou net al jaren 1 met een 13" scherm hebben... Ik zie het probleem met zo'n "klein rotscherm" niet. Wat scheelt het nou? 5 cm?
Doe het dan gewoon gelijk goed en koop er een 25" of 27" scherm bij.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 07:54

Slina schreef:
Warboel schreef:
Duizenden? Waar heb jij naar gekeken, een Mac Pro? :+

Ik zou een Windows laptop weer zonde vinden. Heb er 1 gehad, maar jeetje, na 2 jaar al zo traag als dikke stront. Eens dus met 8nnemiek.

Als je dan macbook koopt, dan zeker één met 15" scherm.
Anders zit je op zo'n klein rotscherm te prutsen.

Valt best mee met dat 'kleine rotscherm' heb zelf wel een 15'' maar dat is puur omdat er geen 13'' was met de specs die ik wilde. Anders had ik lekker een 13'' genomen. Makkelijker mee te nemen, past beter in tassen, is vaak net ietsje lichter en zoveel verschil in het beeld zit er niet in.
Daarbij heb ik thuis toch een 27'' beeldscherm staan dus mocht ik echt groot beeld nodig hebben sluit ik m daar wel op aan.. want 15'' is ook gewoon klein als je echt groot wil werken, dus maakt vrij weinig uit of je 13 of 15 hebt imo

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 07:56

xxnienke94 schreef:
dat is geen probleem dus?! Fijn! nou dan ga ik morgen toch maar even langs de mediamarkt om te kijken of ik het aandurf!

Words is geen probleem, je moet alleen wel de mac versie hebben :j
Pages vind ik persoonlijk niet heel fijn -al begin ik er wel steeds meer aan te wennen gezien ik tot nu toe te lui ben om mn words te installeren, file ervan staat al wel dik een maand op mn mac :+ -
Libre office is ook gratis, lijkt ook heel veel op words en pakt ook al die bestanden gewoon :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:44

Warboel schreef:
Doe het dan gewoon gelijk goed en koop er een 25" of 27" scherm bij.

Voor mijn studie was het verplicht om minstens een 15" scherm te hebben en vind het zelf ook fijner.