Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:13

Precies dat inderdaad muntdrop :j Dat zou mij niks verbazen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:16

Ik had dat laatst met mijn gmail account
Een of andere man uit india had op mijn email een account op facebook aangemaakt
Direct ww gewijzigd en facebook op de hoogte gesteld en het account gedeactiveerd..
Snap t nog steeds niet je moet toch op je email komen om een account te kunnen activeren?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:19

muntdrop schreef:
Ik denk dat die vrouw niet doorheeft dat ze haar e-mail verkeerd typt en daardoor niet snapt waarom ze haar wachtwoord nog steeds niet heeft, en hem daardoor zo vaak opnieuw aanvraagt :'). Jammer dat je niet op 1 of andere manier contact met haar kan opnemen. Straks gebruikt ze je mail voor nog meer dingen.

Ja precies, daar ben ik een beetje bang voor.. wordt mijn emailadres niet voor meerdere dingen gebruikt? Misschien snapt deze mevrouw totaal niet waar ze mee bezig is, ik weet het niet.

Is er overigens iemand in de gelegenheid op Knuz om even te kijken naar het desbetreffende account? Ik wil niet met mijn andere mail een account aan gaan maken en als er toevallig een bokker is die lid is van deze website, dan is het fijn als er even naar gekeken kan worden. Ik vraag me namelijk af of het profiel met dezelfde informatie is aangemaakt en dezelfde foto's. Ik wil per PB wel de nickname vrijgeven die ik steeds doorkrijg in mijn mails. :)

corientjuhh schreef:
Ik had dat laatst met mijn gmail account
Een of andere man uit india had op mijn email een account op facebook aangemaakt
Direct ww gewijzigd en facebook op de hoogte gesteld en het account gedeactiveerd..
Snap t nog steeds niet je moet toch op je email komen om een account te kunnen activeren?

Ja daarom snap ik het ook niet.. het lijkt mij dat je een account moet activeren, maar ik heb helemaal geen activatiemail zien binnen komen..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:20

Ik wil wel even voor je kijken :j

Edit: Dit staat er bij mij in de activatiemail:
Gefeliciteerd ***,

Je bent lid van Knuz.nl!

Je login is: ***************
Je wachtwoord is: ****

Ga naar http://knuz.nl/ om je
voor het eerst aan te melden!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:28

_Tara_ schreef:
Ik wil wel even voor je kijken :j

Edit: Dit staat er bij mij in de activatiemail:
Gefeliciteerd ***,

Je bent lid van Knuz.nl!

Je login is: ***************
Je wachtwoord is: ****

Ga naar http://knuz.nl/ om je
voor het eerst aan te melden!

Ja, die mail heb ik wel gehad! Ik stuur je even PB.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:30

Dat is de allereerste mail die je krijgt na registratie op de site :j

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:37

_Tara_ schreef:
Dat is de allereerste mail die je krijgt na registratie op de site :j

Ja dat klopt, dat was ook de eerste die ik kreeg :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:44

Ik denk dat je er dan wel vanuit kunt gaan dat ze niet op je e-mail kan komen en waarschijnlijk nieteens doorheeft dat ze jouw e-mail gebruikt :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:49

Het berichtje dat ik gisteren heb gestuurd is ongelezen en het account is verwijderd. Zoals je zelf ook al zegt ;).

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:57

Zou hier persoonlijk melding van maken bij de politie.
TS gaf hier zelf al aan dat het om een persoon gaat,
die gebrekkig nederlands schrijft.
Er zijn nogal wat oplichters actief,die andermans gegevens gebruiken
om hun slag te slaan.
wellicht kan de internetprovider het ip adres van de vrouw aan de politie doorgeven voor onderzoek.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:06

Tara heeft voor mij even gekeken en het account wat nu is aangemaakt volgens de emails die ik krijg, is niet terug te vinden op Knuz zelf. Dus ik denk dat, zolang ik zelf niet inlog, het account niet geactiveerd is. Omdat ik mijn wachtwoord van mijn email heb veranderd kan daar nu niemand op behalve ik (hoop ik dan maar!)

@ Suggie: Zal de politie daar echt wat aan doen? Ik krijg namelijk zelf sterk het vermoeden dat het om een vrouw gaat die het verkeerde emailadres heeft ingevuld. Maar dat verklaard natuurlijk niet hoe het komt dat ik wel berichten ontving van het 'eerste account' wat was aangemaakt met mijn emailadres.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:09

ik vraag me af of het dezelfde vrouw is (het profiel waar je nu een email van hebt gehad)
als daar dezelfde info met foto's enz staat, weet je dus wie het is :j

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:11

xZiva_ schreef:
ik vraag me af of het dezelfde vrouw is (het profiel waar je nu een email van hebt gehad)
als daar dezelfde info met foto's enz staat, weet je dus wie het is :j

Ja dit vroeg ik me ook af, daarom heb ik iemand (in dit geval Tara hier op bokt) gevraagd of ze even wilde checken. Echter kon ze het account niet vinden omdat het account nog niet is geactiveerd. Activeren betekend bij Knuz, wat ik er uit heb begrepen inmiddels, dat je de eerste keer inlogt met een 4 cijferig wachtwoord wat hun doorgeven per email. Ik heb dit wachtwoord dus wel gekregen, maar durf niet in te gaan loggen op dit account, want dan kan het account weer gebruikt worden door de persoon die mijn mailadres heeft ingevoerd.

(Snap je mijn verhaal nog? Ik raak zelf bijna de draad kwijt :'))

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:14

ja ik snap het nog :D
maar die persoon heeft het 4 cijferige wachtwoord niet, dus daar hoef je volgensmij niet bang voor te zijn? :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:16

xZiva_ schreef:
ja ik snap het nog :D
maar die persoon heeft het 4 cijferige wachtwoord niet, dus daar hoef je volgensmij niet bang voor te zijn? :)

Hmm daar heb je een punt, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Ik zit nu op mijn mobiel, maar zal straks op mijn laptop anders wel even inloggen met het wachtwoord!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:22

niet doen hoor, niet gaan inloggen met dat wachtwoord, dan begint het hele riedeltje opnieuw. Wees wijs, negeer ze en dan taait mevrouw heus vanzelf een keer af omdat ze er niet bij kan komen.

Ga jij nu met die eerste inlogcode inloggen dan kan ze dat zelf ook weer straks.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:23

ik heb me even aangemeld voor ts om te kijken of die mevrouw er op zou kunnen,
zodra je inlogt kun je meteen het wachtwoord wijzigen.
mevrouw kan dan dus niet op haar profiel :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:25

Nouja als ik iemand zou proberen op te lichten zou ik geen profiel op een datingssite voor die persoon aanmaken :').

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:26

xZiva_ schreef:
ik heb me even aangemeld voor ts om te kijken of die mevrouw er op zou kunnen,
zodra je inlogt kun je meteen het wachtwoord wijzigen.
mevrouw kan dan dus niet op haar profiel :)

Die mevrouw heeft het wachtwoord niet, dus dan kan ze toch sowieso niet op haar profiel? Daarom heeft de ts ook zoveel mailtjes met een wachtwoord binnen gekregen. De mevrouw snapt nier waarom zij maar geen mailtje krijgt :).

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:27

inderdaad dat sowieso!
maar omdat iemand hierboven zei dat je het account dan voor haar activeert..
maar mevrouw kan er dus sowieso niet op :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:30

Uhm.. Misschien dat je via haar profiel het IP adres op kunt zoeken?

Op sommige site's kun je op deze manier controleren of er geen anderen op jouw'n profiel hebben gezeten.

Het IP adres invullen op google en je hebt waarschijnlijk wel een land en vaak ook regio :p

Politie zou ik nog niet doen, tenzij jouw'n bankgegevens ook via die mail gaan. Dan is het een tricky verhaal :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:58

Ik heb nog niet ingelogd, durf het niet aan.. aan één kant denk ik; ze kan er niet op want ik ontvang de inlogcodes op mijn mailadres, maar je weet maar nooit!

muntdrop schreef:
Nouja als ik iemand zou proberen op te lichten zou ik geen profiel op een datingssite voor die persoon aanmaken :').

Hahah nee en ik leek ook alles behalve op de foto die deze mevrouw van zichzelf had geplaatst hoor.. :+

@ Joaltijd: ik ben niet technisch genoeg om een IP adres te kunnen vinden, daarnaast is Knuz een vrij simpele site om te zien.. denk niet dat ik een IP adres ga vinden daarop helaas. Het is een gratis datingsite dus van bankgegevens is gelukkig geen sprake!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:09

Ik zou niet inloggen. Gewoon negeren verder joh. Hoogstwaarschijnlijk echt iemand die denkt 't goede mailadres ingevuld te hebben. Niet begrijpt waarom ze 't wachtwoord niet ontvangt en daarom 5 keer die mail laat versturen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:53

_Tara_ schreef:
Ik zou niet inloggen. Gewoon negeren verder joh. Hoogstwaarschijnlijk echt iemand die denkt 't goede mailadres ingevuld te hebben. Niet begrijpt waarom ze 't wachtwoord niet ontvangt en daarom 5 keer die mail laat versturen.

Ja precies, dat hoop ik dan ook maar! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:47

Heb je toevallig een hotmail.com email-adres?
Kan goed zijn dat dit email-adres dan Hotmail.nl heeft. Ik heb ook al jaren een Hotmail.com email, en sinds een poosje is er iemand die hetzelfde email-adres heeft, alleen dan een .nl. Mega-irritant, krijg enorm veel mails daarvan, mensen zijn zo gewend aan dat .com bij Hotmail! Ik krijg gewoon mails van haar docenten, mentors, klasgenoten, sportvereniging, en werk. Vandaag ook 2 keer een werkrooster mogen ontvangen.

Als dit zo is, zou ik er eens een mailtje aan wagen naar het adres met .nl, en dan vragen of ze gebruik maakt van die site.
Bestaat het adres niet, krijg je de mail gewoon terug.