Welke laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

merrylegs

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:32

als je zoekt naar een laptop met een lange autonomie, ga dan niet voor en sony vaio ;) mijn broer heeft er eentje en die gaat maar een uurtje mee.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:39

Ik zie nu intel i3/i5/i5 en intel pentium, wat is het beste?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:45

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:49

Wij hebben een HP ProBook met Windows 8 en die vind ik zelf erg fijn. Ik heb niet zulke goede ervaringen met Toshiba en Dell. Die vond ik heel langzaam. De eerste keer snapte ik niet hoe mijn laptop uit moest. Maar daar heeft een vriend mij bij geholpen na een paar dagen was ik er helemaal aan gewend. Ook hebben we een laptop van Lenovo met Windows 8, die bevalt ook heel goed (mijn zusje en ik hebben de laptops nodig voor school maar nemen ze bijna nooit mee omdat we 14 kilometer moeten fietsen). Allebei volgens mij 15 of 16 inches en niet dik. Ze zijn allebei erg snel dus ik raad deze laptops aan.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:49

Ik heb een HP TrueVision HD.
Een erg fijne laptop met volgens mij bijna al jouw eisen.
Ik vind hem heel erg fijn werken en gebruik hem voor dezelfde dingen als jij hem wilt gaan gebruiken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:51

I7 is in principe het beste. Maar dat heb je echt niet nodig voor een beetje school of internetten. Dat is volgensmij meer voor mensen die hele programma's draaien zoals voor videobewerking etc. In principe zou intel pentium of een i3 voldoende moeten zijn voor jou :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:53

love_nelzz schreef:
Wij hebben een HP ProBook met Windows 8 en die vind ik zelf erg fijn. Ik heb niet zulke goede ervaringen met Toshiba en Dell. Die vond ik heel langzaam. De eerste keer snapte ik niet hoe mijn laptop uit moest. Maar daar heeft een vriend mij bij geholpen na een paar dagen was ik er helemaal aan gewend. Ook hebben we een laptop van Lenovo met Windows 8, die bevalt ook heel goed (mijn zusje en ik hebben de laptops nodig voor school maar nemen ze bijna nooit mee omdat we 14 kilometer moeten fietsen). Allebei volgens mij 15 of 16 inches en niet dik. Ze zijn allebei erg snel dus ik raad deze laptops aan.

Merk zegt niks over de snelheid van de laptop he, daarvoor moet je kijken wat erin zit (denk aan processor en ram geheugen etc.)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:23

heb zelf slechte ervaringen met sony en HP vooral sony heeft in mij ervaring een korte levensduur.
Acer en Toshiba laptops vind ik erg fijne laptops om mee te werken en houden het lang vol ook hebben we een medion liggen die het al weer 10 jaar doet en heb ik een hasee laptop die ik toen via school heb gekocht die het ook al weer 6 jaar volhoud al begint het beeldscherm het van die nu wel te begeven.

Verder zou ik zelf ook niet voor windows 8 gaan en niet eens omdat de startknop mist die kan je er wel weer inzetten. meer omdat alles via windows 8 met een omweg moet snap hoe het werkt maar vind het te veel werk. op op mijn eigen computer hou ik ook lekker windows 7 werkt veel sneller haha

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:38

LZP -> HTT

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:41

Ik volg ook even! Heb totaal geen verstand van die computertaal ;)

Heb toevallig een topic geopend over een chromebook. is voor jou ook te overwegen denk ik. is ook compact en heeft leuke kleurtjes. Weet alleen niet of je er Wordbestanden en PPbestanden op kan openen??

Packard Bell heb ik iig slechte ervaringen mee. Acer heeft inderdaad ventilatieproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:42

Ja dat kan :) sterker nog als je een bestand maakt op de laptop in de google drive kan je ervoor kiezen hem op te slaan als word of PP bestand zodat anderen het ook makkelijk kunnen openen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:48

Ah top! Dat maakt het alweer wat makkelijker. Dan ben je goedkoop uit, en voor internetten en schoolwerk heb je meer niet nodig lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:51

Klopt. Ik heb er nog steeds heel veel plezier van :) kan er alles mee wat een ander ook kan en ik hoef niet na 1 les naar het stopcontact te rennen wat de rest van de klas wel moet :))

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:15

En geen problemen met werken in the Cloud? Heb toch het idee dat je dingen dan niet echt meer privé zijn.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:17

lieveli schreef:
Ik zou mezelf niet te blindstaren op een merk, ik heb een HP pavilion G6, nu 2 jaar en hij functioneert nog als nieuw. Ik kan een hele dag met de batterij doen, als hij leeg is, is een half uurtje genoeg om hem weer vol te krijgen. Hij is snel, mooie webcam, ik sleep hem overal mee naartoe.

Ik heb dezelfde. Ben er enorm tevreden over. Werkt super fijn en snel. Accu gaat inderdaad heel lang mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:58

Mirjamsel schreef:
En geen problemen met werken in the Cloud? Heb toch het idee dat je dingen dan niet echt meer privé zijn.

Nee ik vind het ideaal! In de cloud kan ik ook samen werken met klasgenoten. Ik kan dan letterlijk zien wat een ander typt dus zo kan je makkelijk samen in 1 bestand werken en dus samen werken op afstand. Je kan dan ook nog chatvenster ernaast openen om te overleggen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:30

Oh, dat is wel handig ja! Nu heb ik dat niet meer nodig (zit niet meer op school), maar kan altijd van pas komen :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:20

Oké, Sony is zo te horen niet te best...? ;(

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:21

Ik denk dat er bij elk merk wel iets negatiefs te vinden is! :)
Ik zou gewoon kijken wat je mooi vind en welke aan jouw eisen voldoet!