Ben na aan het denken over waar ik de varkens precies wil hebben. Ik wil de oude schuilstal namelijk wel gebruiken, die is groot genoeg. We hebben hier nog houten ronde palen liggen die ik wil gebruiken en ik wil 4 ijzeren lijntjes stroomdraad, de eerste op een hoogte van ongeveer 10 - 20 cm zodat de kippen niet in de wei komen. Heb al eerder een keer mee gemaakt dat er een parelhoender onthoofd in de varkenswei lag.
Als ze een keer ontsnappen is dat geen punt, aangezien we nog een hekwerk hebben staan.
En als het echt heel warm zou worden kunnen ze ook tijdelijk richting meertje verhuizen.
De plek waar de weide moet komen ben ik nog niet helemaal over uit.

Het beige gedeelte is de paddock voor de paarden.
Het bruin/groenige zijn de stallen.
Het donker groen is gras.
Het bruine is klei dat nog moet worden ingezaaid.
De lichtgroene rondjes zijn (appel)bomen.
Het zwarte is hekwerk.
Als ik het doe zoals optie 1 dan staan er dus een of 2 bomen in de wei en die gaan dan zeker kapot.
Als ik het doe zoals optie 2 dan kunnen de paarden niet meer goed van de wei naar de paddock lopen, aangezien er een boom in de weg staat, maar ik hoef dan minder gras op te offeren voor de varkens.
Alles is trouwens niet op schaal, maar het gaat om een stuk van ongeveer 350m2 en de schuilstallen zijn denk ik (geschat) 9 m2 per stuk.
" maar dat had je zelf ook al bedacht