Lange woon-werk reistijd, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:44

Ongeveer een uur. Mijn aansluiting van bus-trein is veranderd en in negatieve zin -O- en moet nog 20 minuten lopen in totaal (enkele reisiinbegrepen in dat uur)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:46

pimaude schreef:
ik deed het met school - reizen maakt je moe, maar als je slim bent maak je in de trein je werk af oid, kun je even appen, filmpje kijken oid. Je moet er tijd voor jezelf van maken ipv reistijd! Papa doet het overigens ook maar dan met de auto en vind het ook even fijn, even nog bellen omtrend het werk en dergelijke!

Inderdaad. ik reis ook een uur naar school. Ik vind een uur goed te doen. :j arnhem - adam is ook goed te doen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:10

pimaude schreef:
ik deed het met school - reizen maakt je moe, maar als je slim bent maak je in de trein je werk af oid, kun je even appen, filmpje kijken oid. Je moet er tijd voor jezelf van maken ipv reistijd! Papa doet het overigens ook maar dan met de auto en vind het ook even fijn, even nog bellen omtrend het werk en dergelijke!

Dat moet maar net kunnen natuurlijk.
Werken in de trein is voor mij geen optie.

In de auto is appen oid geen optie en in de trein moet ik eigenlijk altijd staan. Vind het echt geen tijd voor mezelf :=

little_king

Re: Lange woon-werk reistijd, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:14

Ik werk op 2 locaties, ene dag reis ik enkele reis 40 en de andere dag 55 kilometer
Met het ov iets van 2,5 uur, geen overweging waard dus.
Ik werk parttime dus eigenlijk is het gekkenwerk. Maar zoveel is er niet te kiezen tegenwoordig.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:19

1,5 uur heen en ook weer terug. Ik reis met OV puur vanwege de kosten, anders werk ik alleen voor mijn auto. Besteed dat geld liever aan de paarden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:20

Hier sinds kort ook 70km enkele reis. Dik een uur met de auto. En als ik pech heb ook nog 10 min lopen omdat er geen parkeerplek is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:28

Ik wil niet denigrerend doen, maar reizen voor studie of werk is aanzienlijk anders.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:43

Reistijd is reistijd toch?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:46

De verdraagzaamheid van reistijd hangt af van hoe je dage eruitzien. Voor studie had ik nog een langere reistijd, maar had daar totaal geen last van. Studie is minder zwaar/belastend/minder verantwoordelijkheden.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:01

Klopt helemaal. Juist daarom is het ook lekker om na mijn werk in de trein te kunnen stappen en niet nog een uur in de drukke spits te moeten rijden.
Het liefst had ik natuurlijk een kortere reistijd maar dat is nu eenmaal niet anders.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:11

Ik hoef niet zo lang, maar ik reis wel 2-3 uur per dag voor het werk (als ik met de fiets naar het station ga 2, heb ik die even niet wordt het meteen veel langer). Als je maar entertainment hebt voor in de trein vind ik het wel gaan. :j

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:26

Boekje mee op soms gewoon je ogen even dicht doen. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:33

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Je kunt wel lekker blijven zitten in de trein dus even bijkomen van je werkdag (als je kunt zitten). Daarbij werk je via een uitzendcontract dus je weet ook maar nooit hoe het allemaal gaat lopen. Ik zou er in deze tijd persoonlijk geen rekening mee houden dat je na het verlopen van je contact bij dit bedrijf wordt aangenomen. Je ziet het zo vaak gebeuren dat bedrijven e.e.a. beloven en dan als contract verlopen is mensen toch niet aannemen.

Oftewel in jouw situatie zou ik wel gaan reizen en in de tussentijd op zoek gaan naar werk dichterbij. Want 1,5 uur is op zich nog te doen maar breekt je wel op op de lange termijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:53

100km enkele reis en met t ov is dat ruim 2uur enkele reis, mits er geen vertraging is natuurlijk... Met de auto is in de spits geen optie.

5 dagen in de week dus ruim 4(,5) uur reizen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:58

Jeetje Quir, en je denkt er niet aan dichter naar je werk te verhuizen, als het een vaste baan is?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 09:44

Thats_Me: op dit moment ben ik inderdaad nog uitzendkracht, maar ik ga in ieder geval niet mee als uitzendkracht. Ik wil toch minimaal een jaarcontract. Anders denk ik inderdaad dat ik na een paar maanden weer op straat sta.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:45

Ik heb de grens op een straal van 50 km gezet.
Dit betekent dat ik max een uur in de auto wil zitten.

Momenteel zit ik op 30 km van m'n werk en ben ik er in ongeveer 35 minuten (over allemaal landweggetjes).

Ik moet er dan ook niet aan denken om alle dagen 2 uur of langer in de auto te zitten.
Heb een collega uit Amsterdam die werkt 3 dagen op kantoor en blijft dan in een hotel in de buurt overnachten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:48

Oh fijn om te lezen dat ik niet de enige lang-reizer ben hier! :P

Ik reis 92 km enkele reis naar mijn werk en doe daar met de auto ongeveer anderhalf uur over. Totaal per dag dus 184 km en 3 uur reistijd. Gelukkig heb ik nu alleen nog maar late diensten, dan vertrek ik om half 2 's middags van huis en kom rond kwart over 12 's nachts weer thuis.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:01

Ik ben van deur tot deur (huis- opleiding (Apeldoorn)) een uur onderweg. Dus zo'n 2 uur kwijt aan reistijd.
Dit doe ik met de fiets, daarna met de trein en daarna nog een paar meter lopen. En andersom natuurlijk.

Vind een uur nog ''goed'' te doen!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:30

Ik reis elke dag minimaal 2.5u.
Mijn rit is 125 km enkele reis van deur tot deur en optimaal rij ik er vijf kwartier over.
Meestal langer, zoals vanochtend. Toen deed ik er 2u en een kwartier over, enkele reis.
En dan ook nog terug! :)

Ik luister veel naar audiotrainingen, bel veel en luister muziek.
Kan niet zoals in het OV even lekker wegdommelen...

Als ik met het OV zou gaan ben ik 4u onderweg, enkele reis :+

En daarnaast hebben mijn man en ik ook nog een eigen bedrijf :+ :D :o
Ik kan dan ook niet zo goed tegen mensen die zeggen dat ze het druk hebben terwijl ze elke avond lui op de bank kunnen hangen om de ene na de andere serie te kijken :Y)
Laatst bijgewerkt door Puchje op 14-01-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:33

Nou respect voor jullie allen.. Ik heb het een poosje gedaan, maar werd er echt gek van. Stond dan ook meer in de file dan dat ik reed en daar wordt je ook moe van. Sinds een paar weken werk ik de helft dichterbij, zoals ik dat noem, het is werkelijk een verademing. Echt heerlijk!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:42

Jeetje, wat maken sommigen een kilometers voor hun werk zeg. Knap dat jullie dat volhouden! Ik ben gemiddeld drie kwartier/50 minuten onderweg naar mijn werk en dat vind ik lang zat :))

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:53

Waarom is reizen voor studie anders als voor werk? je gaat er beide vrijwel dagelijks naartoe. Met OV of auto.. Ik zie het verschil niet echt.

Voor mijn studie hoefde ik maar 7 minuten met de bus en dan nog 10 min lopen.
Toch ben ik op kamers gegaan, toen was het 10 minuten fietsen (met de bus 10 minuten en 10 minuten lopen, dus dat deed ik nooit)

Werk had ik in eerste instantie vlakbij huis, ideaal..

Later ben ik echter gewend geraakt aan afstanden.
Vanaf Eindhoven gewerkt in oa Den bosch 30 km, Oss 50 km, Tilburg 35/40km.
Wel heb ik hierbij een tijd een lease auto van het werk gehad, waardoor ik wat minder te eisen had in reistijd. De paarden die ik rijd staan ook op 40km afstand van huis (wel vlakbij werk).

Je went vrij makkelijk aan de reistijd. voor mij is 50km (tot 3 kwartier zonder file) wel echt de max. Omdat het toch iedere dag 1,5 uur extra van huis betekend. En dan heb ik de file's nog niet eens meegerekend. Als er een ongeluk is gebeurd, ben ik weleens rond 19.00/20.00 thuis, dat maakt je avond erg kort.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:14

Het is idd maar net wat je gewend bent. Ze hebben het er op mijn werk nog wel eens over dat ik 45minuten moet reizen.. Maar ik doe vanaf mijn 13de niet anders.
Daarbij ben ik het er wel mee eens dat reizen voor school/studie anders is dan voor je werk.

Aan de ene kant zou ik heel graag in de trein willen stappen voor mijn werk, aan de andere kant, met de auto ben je veel mobieler :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:43

Ik vind mijn 35 min. enkele reis, met de auto al veel. Maar als ik het zo lees mag ik in mn handen knijpen.