Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:16

Ja, muizen houden van gezelligheid :j

Tenzij je elke avond een feestje met hem hebt gevierd, denk ik ook dat er nog wel meer zijn.

belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:16

Kun je niet van iemand een kat lenen? Of een roofzuchtige hond?

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:19

belle_boef schreef:
Kun je niet van iemand een kat lenen? Of een roofzuchtige hond?



Hond zou ik niet doen....beetje fanatieke hond helpt je hele huis de vernieling in..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:21

Kat ja, al is het maar om hem weg te jagen. Meeste muizen houden trouwens meer van zoet dan van hartig ..

Ik heb nu wel ineens heel veel zin om Tom & Jerry te kijken :')

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:22

Magrathea schreef:
Kat ja, al is het maar om hem weg te jagen. Meeste muizen houden trouwens meer van zoet dan van hartig ..

Ik heb nu wel ineens heel veel zin om Tom & Jerry te kijken :')


Alleen Tom dus. Jerry is ter ziele gegaan ;(

belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:22

Kitty1985 schreef:
belle_boef schreef:
Kun je niet van iemand een kat lenen? Of een roofzuchtige hond?



Hond zou ik niet doen....beetje fanatieke hond helpt je hele huis de vernieling in..



Dat geeft je alle ruimte on grondig schoon te maken en alle verloren keutels op te ruimen. :Y)

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:23

belle_boef schreef:
Kitty1985 schreef:



Hond zou ik niet doen....beetje fanatieke hond helpt je hele huis de vernieling in..



Dat geeft je alle ruimte on grondig schoon te maken en alle verloren keutels op te ruimen. :Y)



+ nieuwe plinten en deuren met een beetje pech :')

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:24

Hier op stal hadden we een ware ratten-plaag, die een heel gangenstelsel onder en dóór de stal heen hadden gegraafd.

Mijn weidebuurman kocht voor ruim 45 euro zo'n 'rat-vriendelijke' val.
Ik kocht voor nog geen tientje 4 'gewone' rattenvallen.

En in ruim 3 weken tijd, ving ik maarliefst 15 ratten. De één nog groter en dikker dan de ander :oo

En mijn buurman............ ving niets :n na ruim 4 mnd heeft hij nu z'n 1e rat gevangen, maar dat komt omdat de stal is gesloopt en wordt herbouwd, en er van mij op het moment geen rattenvallen staan.

Ik heb 2 ratten gevangen die nog niet meteen dood waren. of nouja, eigenlijk 3. De 1e heeft z'n eigen pootje losgebeten en is een meter verder onder de deurpost gestorven, de 2e heb ik geprobeerd naar de andere wereld te helpen door een flink zware steen er op te laten vallen (en dat lukte uiteindelijk ook) en nr. 3 liep los rond, zat onder een berg oud hooi in de stal, ik was snel genoeg om 'm te vangen in een emmer. Die was dus niet in de val geweest.

Tsja, heb je een levende rat gevangen, maar die moest natuurlijk nog wel dood. Heb een 2e emmer gepakt, emmer met water gevuld, rat er in gegooid, andere emmer er met de bodem ingedrukt, flinke steen in 2e emmer, en die heb ik vervolgens een 15 minuten zo laten staan, ondertussen de muziek flink aan :')
Daarna was ook die dood. :j

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 00:26

Pff respect. Ik zou het niet kunnen. :o

belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:26

Je zal wel moeten, niets doen en langzaam laten sterven is ook zielig.

Merlesophie
Berichten: 373
Geregistreerd: 26-12-12
Woonplaats: Friesland <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:27

JoyCiej007 schreef:
Hier op stal hadden we een ware ratten-plaag, die een heel gangenstelsel onder en dóór de stal heen hadden gegraafd.

Mijn weidebuurman kocht voor ruim 45 euro zo'n 'rat-vriendelijke' val.
Ik kocht voor nog geen tientje 4 'gewone' rattenvallen.

En in ruim 3 weken tijd, ving ik maarliefst 15 ratten. De één nog groter en dikker dan de ander :oo

En mijn buurman............ ving niets :n na ruim 4 mnd heeft hij nu z'n 1e rat gevangen, maar dat komt omdat de stal is gesloopt en wordt herbouwd, en er van mij op het moment geen rattenvallen staan.

Ik heb 2 ratten gevangen die nog niet meteen dood waren. of nouja, eigenlijk 3. De 1e heeft z'n eigen pootje losgebeten en is een meter verder onder de deurpost gestorven, de 2e heb ik geprobeerd naar de andere wereld te helpen door een flink zware steen er op te laten vallen (en dat lukte uiteindelijk ook) en nr. 3 liep los rond, zat onder een berg oud hooi in de stal, ik was snel genoeg om 'm te vangen in een emmer. Die was dus niet in de val geweest.

Tsja, heb je een levende rat gevangen, maar die moest natuurlijk nog wel dood. Heb een 2e emmer gepakt, emmer met water gevuld, rat er in gegooid, andere emmer er met de bodem ingedrukt, flinke steen in 2e emmer, en die heb ik vervolgens een 15 minuten zo laten staan, ondertussen de muziek flink aan :')
Daarna was ook die dood. :j

Killer Queen :')

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:28

Rat doden prima, alleen geen respect voor de manier waarop. Had sneller en humaner gekund dan het beestje eerst in een emmer met water te gooien en vervolgens plat te drukken en dan te laten staan, terwijl die misschien nog leeft en dus nadat die was geplet, aan het verdrinken was.

TS, hoop dat het bij 1 blijft, maar heb er een hard hoofd in. Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat het maar 1 muis was :P

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:29

belle_boef schreef:
Je zal wel moeten, niets doen en langzaam laten sterven is ook zielig.

juust.

Heb een paar jaar geleden hier thuis in de schuur ook een muis gevangen, waarbij de val in z'n buik was geklapt. Beestje leefde nog, keek pienter uit z'n oogjes en kermde het uit. zíelig dat ik het vond! die moest snel dood. Maar er was echt niemand thuis, dus moest het toch écht helemaal zelf doen.

Uiteindelijk dus maar een hamer gepakt en geprobeerd 'm een flinke ram op de kop te geven. Uiteraard sloeg ik eerst een paar keer flink mis, want ik wilde namelijk níet kijken hoe ik z'n hoofd open zou slaan en alles 'er uit zou spatten' :') uiteraard kun je dan dus niet goed mikken.

't is me op 't einde wel gelukt :D

Christiene
Berichten: 7738
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:30

mijn vallen waren gevuld met gewoon oud brood...

ik hbb een keer paar zon klapval gebruikt.. nooit weer na de laatste keer.. wat een rotzooi.. over bloed. ze zijn wel opslag dood.

nu heb ik 2 katten in huis.

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:31

ElineS schreef:
Rat doden prima, alleen geen respect voor de manier waarop. Had sneller en humaner gekund dan het beestje eerst in een emmer met water te gooien en vervolgens plat te drukken en dan te laten staan, terwijl die misschien nog leeft en dus nadat die was geplet, aan het verdrinken was.

TS, hoop dat het bij 1 blijft, maar heb er een hard hoofd in. Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat het maar 1 muis was :P


Rat werd niet platgedrukt, alleen door die 2e emmer met steen kwam er geen luchtbel tussen het water en de 2e emmer. De 2e emmer kwam tot halverwege de 1e en alles was dus gevuld met water. Paar teugen adem en dan zou 'ie toch echt wel snel dood moeten zijn hoor.

Ik ga er niet iedere keer een smeerzooi van maken met de hersens inslaan, geeft me teveel troep.

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:33

Merlesophie schreef:
Killer Queen :')


Whahaha i'm gonna KILL you!!!! }:) :') _O-

Christiene schreef:
mijn vallen waren gevuld met gewoon oud brood...

ik hbb een keer paar zon klapval gebruikt.. nooit weer na de laatste keer.. wat een rotzooi.. over bloed. ze zijn wel opslag dood.

nu heb ik 2 katten in huis.


Hij wil nog wel eens verkeerd klappen dat er idd wat bloed ehm, ergens heenspat. Ook niet plezierig. Maar ik moet zeggen dat de méesten allemaal geklapt zijn zonder veel troep achter te laten.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:55

Ik vind wel eens een nestje muizen in m'n kast tussen m'n dekjes, dahaaaag eskadron bicolor pad #) -:(- die kon dun de prullenbak in want die werd gebruikt als kraambed en de muizen vonden het zachter om eerst een dik gat erin te knagen |o
Meestal smijt ik ze 1 voor 1 op t beton bij de mesthoop zodat ze in 1x dood zijn, zijn natuurlijk altijd mensen die het sneu vinden maar als die muisjes groot zijn krijgen die ook weer baby's en die baby's krijgen ook weer baby's etc.
Katten hebben we ook maar die eten liever brokjes en kattenmelk dan muizen haha

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:03

Bij onze klapvallen met pindakaas zijn ze altijd meteen dood. Laatst 1 die er niet meer in zat, maar zelfs die lag er dood naast met bloed uit zijn neus en oren van de harde klap. 1 tip: zet de vallen heel strak.(zodat ie bij een kleine aanraking al klapt) Dan kunnen ze zeker weten niet ontkomen :j
ze werken bij ons in ieder geval goed :D

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:31

Mijn man doet hier het ratten-en muizenbeheer :) (woon op een boerderij, dus meestal loopt er wel wat rond). Vorig jaar hadden we een paar muizenklemmen in de bijkeuken gezet, dat is de overgang tussen ons oude en nieuwe woondeel, dus als het kouder/natter wordt dan willen ze graag lekker warm binnen wonen :)
Vorig jaar zat er een muisje in de klem, met z'n achterpootje…tuuuuurlijk was manlief niet thuis. Heb toen maar de voerschep gepakt, die is behoorlijk zwaar en met m'n ogen dicht het arme ding zo'n harde mep verkocht dat ie in 1x naar de eeuwige muizenfamilies was vertrokken.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:50

Wat een gruwel verhalen hier :(

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:59


Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:03

JoyCiej007 schreef:
belle_boef schreef:
Je zal wel moeten, niets doen en langzaam laten sterven is ook zielig.

juust.

Heb een paar jaar geleden hier thuis in de schuur ook een muis gevangen, waarbij de val in z'n buik was geklapt. Beestje leefde nog, keek pienter uit z'n oogjes en kermde het uit. zíelig dat ik het vond! die moest snel dood. Maar er was echt niemand thuis, dus moest het toch écht helemaal zelf doen.

Uiteindelijk dus maar een hamer gepakt en geprobeerd 'm een flinke ram op de kop te geven. Uiteraard sloeg ik eerst een paar keer flink mis, want ik wilde namelijk níet kijken hoe ik z'n hoofd open zou slaan en alles 'er uit zou spatten' :') uiteraard kun je dan dus niet goed mikken.

't is me op 't einde wel gelukt :D


Hahaha ik moet even heel hard lachen hier om..
Ik zie die muis daar al liggen met een hart aanval, die denkt, 'dit is mijn laatste blik op de wereld', en jij slaat nog paar keer mis.. :')

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:11

He getverdemme. Zijn er serieus mensen die dieren bewust laten verdrinken?
Wordt er misselijk van. Zijn toch echt wel manieren waarop zo'n diertje sneller dood gaat.
Bah

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:12

Het snelste en netste is nog altijd de nek breken.
Je zet je vinger of potlood achter de schedel en met een rukje aan het onderlijf is het dier accuut dood.
Zo ook met kleine vogels.
Bij ratten zet je het liefst een scherpe schep in de nek.

meggiemeg

Berichten: 12248
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:24

Wij wonen tussen 2 kalverboeren in. Toen afgelopen september bij 1 van de buren de kalveren werden opgehaald werden daarna de schuren schoon gespoten. Je zag de muizen gewoon onze kant op komen vluchten. Ik had ze bij de paardenstallen en in de schuur. Gelukkig kwam 1 poes van de andere buren bij ons posten toen deze doorhad dat we dus muizen hadden. Binnen 3 weken was ik van de muizen af op 1 na. Deze was erg brutaal en slim. De kat van de buren kreeg m niet te pakken. Als ik voer uit de tonnen haalde voor de paarden zat de muis op nog geen meter afstand gewoon naar me te kijken. Heb het zware rattengif geprobeerd, raakte die niet aan. Toen toch maar de ouderwetse muizenval gezet.
Eerst met kaas, toen worst, toen pindakaas. Niets hielp, totdat ik bedacht om een gepofte graankorrel uit de muesli er aan te prikken. Dit deed het m. Ik was eindelijk na 2 maanden van de muizen verlost.
Leuk vond ik het niet maar had ook geen zin in een grote plaag.
De poes van de buren komt nog steeds meerdere malen per dag even kijken maar tot op heden nog geen sporen gezien van nieuwe muizen. Zal vast wel weer komen als over een paar maanden de stallen weer worden schoongespoten.