Huurhuis: Lekkage. Hoe lang heeft WB om te repareren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 00:07

keshia schreef:
dit word gewoon vergoed door de verzekering hoor.. dus gewoon even bellen... zou mooi zijn zeg, als alle oude opatjes zelf moeten gaan schilderen, terwijl ze een verzekering hebben...

verder vind ik het wat overdreven dat je het verschrikkelijk vind dat je niet douchen kunt... je kan nu eenmaal geen nieuwe badkamer verwachten in 2 dagen.. en die bouwvakkers werken op meerdere plekken te gelijk.. ze plannen jou er tussendoor, dus kun je niet verwachten dat ze fulltime bezig zijn bij je... twee weken is doooooodnormaal voor een badkamer plaatsen..
ze hadden in principe geen nieuwe badkamer hoeven plaatsen, enkel de reparatie was genoeg geweest.. natuurlijk wel vervelend dat de hoofdkraan nu dicht moet, en het plafond nat is... maar verder blijven ademen, de WB en de verzekering betalen de kosten wel..

Nou ik vind het behoorlijk verschrikkelijk dat ik niet kan douchen.
Ik douche normaal elke dag, en vaak 2 keer per dag als mijn lijf erg vast zit.

Kan je vertellen, mijn lijf zit inmiddels muur vast. Kan mijn rug inmiddels niet meer kraken, en mijn nek amper nog draaien.

Toevallig was de opzichter van bedrijf dat douche renoveert hier vanmiddag, en die wist mij te vertellen dat het vaak helemaal niet zo lang duurt.

Bij ons is er echter voor gekozen om ALLES eruit te slopen. Tot op de bakstenen is het kaal geweest.

2 van mijn zussen hebben ook lekkage gehad. Binnen week was klaar.
Buren nieuwe douche, binnen week klaar. Collega nieuwe douche, ook binnen week klaar.
Iedereen in mijn omgeving vond het maar vreemd dat het 2 tot 2,5 week ging duren.

En nu waarschijnlijk nog langer

keshia

Re: Huurhuis: Lekkage. Hoe lang heeft WB om te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:12

nou ik vind 2,5 week netjes.. echt waar.. en er is altijd wel een mouw aan te passen hoor.. het is eerlijk gezegd niet het einde van de wereld... ikzelf heb ook medische klachten en weet wel dat warmte goed kan doen...
mijn ouders hebben toevallig laatste een nieuwe badkamer gekregen, ruim 5 weken bezig geweest.. momenteel heb ik ook nog een lekkage aan mijn badkamer, het duurt hier ook al 3 weken voor iedereen eens langs is geweest om te kijken expert van de verzekering, loodgieter en tegelzetter... en dan hebben wij een eigen huis... dus directer contact.. maar het is nu eenmaal een drukke tijd van het jaar.. die mensen willen ook graag met vakantie tussen kerst en oud op nieuw, en hebben het nu druk...
die 2,5 week is heus te overleven hoor!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:15

Hier was nieuwe badkamer en toilet ook 2 weken werk.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 00:19

keshia schreef:
nou ik vind 2,5 week netjes.. echt waar.. en er is altijd wel een mouw aan te passen hoor.. het is eerlijk gezegd niet het einde van de wereld... ikzelf heb ook medische klachten en weet wel dat warmte goed kan doen...
mijn ouders hebben toevallig laatste een nieuwe badkamer gekregen, ruim 5 weken bezig geweest.. momenteel heb ik ook nog een lekkage aan mijn badkamer, het duurt hier ook al 3 weken voor iedereen eens langs is geweest om te kijken expert van de verzekering, loodgieter en tegelzetter... en dan hebben wij een eigen huis... dus directer contact.. maar het is nu eenmaal een drukke tijd van het jaar.. die mensen willen ook graag met vakantie tussen kerst en oud op nieuw, en hebben het nu druk...
die 2,5 week is heus te overleven hoor!

Fijn dat het bij jullie wel normaal is, maar hier is het niet normaal.

Zit niet uit mijn nek te zwetsen, opzichter zei het zelf en de ervaringen van mensen om mij heen zijn (zoals ik al schreef) compleet anders.

Overleven zal ik heus wel, maar wel met aanzienlijk meer pijn en aanzienlijk minder bewegingsmogelijkheid.
Ik heb ook nog eens steunzolen waar ik met veel pijn aan moet wennen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:26

my gosh.... ik kan hier zooooo niet tegen...
maar het is echt normaal hoor vooral in december... maar goed...
denk je dat die mannen zitten te wachten bij de telefoon en de volgende dag gelijk 12 uur komen werken omdat jij binnen een weekje wil douchen? die hebben het razend druk... die moeten 10 dagen werk bij de andere 20 dagen bijplannen om ook vakantie te hebben... en daarbij krijgen ze nu idd met stormschade en regenval extra spoedklussen.. dooooodnormaal.. durf erom te wedden dat die personen bij jou in de buurt in de zomer een nieuwe badkamer hebben gekregen
ik denk dat er ergere dingen in de wereld zijn dan 2,5 week niet douchen en steunzooltjes..
*gewoon blijven ademen 2,5 week, en dan komt alles weer goed*

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 00:48

keshia schreef:
my gosh.... ik kan hier zooooo niet tegen...
maar het is echt normaal hoor vooral in december... maar goed...
denk je dat die mannen zitten te wachten bij de telefoon en de volgende dag gelijk 12 uur komen werken omdat jij binnen een weekje wil douchen? die hebben het razend druk... die moeten 10 dagen werk bij de andere 20 dagen bijplannen om ook vakantie te hebben... en daarbij krijgen ze nu idd met stormschade en regenval extra spoedklussen.. dooooodnormaal.. durf erom te wedden dat die personen bij jou in de buurt in de zomer een nieuwe badkamer hebben gekregen
ik denk dat er ergere dingen in de wereld zijn dan 2,5 week niet douchen en steunzooltjes..
*gewoon blijven ademen 2,5 week, en dan komt alles weer goed*

Edit: ga helemaal niet met jou in discussie.

Schijnbaar weet je het allemaal zo vreselijk goed hoe het hier werkt...en wanneer mijn zussen enz lekkage hadden.

En hoe vreselijk druk ze het hebben....Ja, ze rennen van hot naar her ja

En gelukkig weet jij ook hoeveel pijn ik(sowieso) al lijdt en wat voor werk ik doe .

Knap!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:49

ts wat ben je vijandig, op mijn posten ook al, over de verzekering of een gieter vullen om door te spoelen, terwijl het helemaal niet zon vreemde opmerking is
December is nu eenmaal een drukke maand en hun hebben natuurlijk al een hele planning waar ze jou nu tussenproppen

mijn badkamer en verbouwing duurde maaaaanden terwijl ik zwanger was en ook ineens een lekkage, op mijn kraambed was het eerste bezoek wat boven wam de tegelzetter!!
jammer, maar ach, niet hete inde van de wereld. Kun je nergens anders douchen als je zoveel last hebt? Ga anders zwemmen, eerst in water bewegen en erna kun je je ook douchen, of bij de buren, je zussen?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 10:00

Ik heb helemaal niet vijandig op jou gereageerd....
Maar heb geen behoefte aan mensen die mij gaan vertellen hoe het hier is. Terwijl ze geen idee hebben

Zoals ik eerder schreef, familie woont allemaal in de stad of nog verder weg. Stad is een uur reizen hiervandaan.

Ik kom niet uit deze streek. Mijn vader is hier gaan wonen i.v.m. werk. vriendinnen wonen ook allemaal op minimaal een uur reizen

Zwembad is dicht. Dichtstbijzijnde zwembad die wel open is ook een uur reizen helaas.

Zijn hier inmiddels 2 loodgieters

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 10:04

Afvoerput lekte ofzo...

Creatief met duct tape en probleem is als goed is tijdelijk opgelost

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:13

Jeeeeee TS ik kan me helemaal voorstellen dat je een beetje in zak en as zit.

Natuurlijk is het plaatsen van een badkamer niet in een paar dagen gedaan, maar dat wilt toch niet zeggen dat je dat leuk moet vinden?

Ik zou gelukkig op mn werk kunnen douchen, maar ik zou het ook vreselijk vinden. Kom je stinkend thuis van paardrijden, kun je in een teiltje je gaan wassen.

Eventjes noodzakelijk? Ja.
Leuk? Hell nooo!

Maar goed, na regen (en lekkage) komt zonneschijn, straks heb je wel een up to date badkamer! *\o/*

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:29

kan me ook voorstelen dat TS het een beetje gehad heeft. Zeker omdat het al zo'n 8 weken gelden gemeld is. Toen was het nog geen decembermaand en hadden we ook nog geen stormschade. Woningbouwverenigingen zijn vaak lui... Flink op je strepen gaan staan zou ik zeggen!

Ik weet niet of je nog meer gesprekken aan wil gaan met woningbouwvereniging, maar ik heb voor een cliënt wel eens een vergoeding voor gederfd woongenot/overlast aangevraagd. Maakt de situatie natuurlijk niet beter, maar het is wel mooi meegenomen.

Daarnaast zou je altijd kunnen bellen voor een noodoplossing. Een dixi-douche achtig iets oid. Is wel koud, maar dan kan je wel douchen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 11:11

|o vaders.....grrrr

Verzekering bellen mag niet, woningbouw bellen ook niet

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:16

Euh, hallo, je bent 28. Grab the phone and do the call.

zou ik zo zeggen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:17

heb je wat contact met de buren, ze snappen de situatie heus wel en als je vraagt of je daar even snel onder de douche mag.
tenminste ik zou in deze situatie hulp van buren inschakelen mits je er contact mee hebt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 11:19

Amaris schreef:
Euh, hallo, je bent 28. Grab the phone and do the call.

zou ik zo zeggen.

Nou, huis is van paps(nou ja, hij huurt het)...

Verzekering staat ook op zijn naam, en hij zal dus toestemming moeten verlenen dat ik de zaak regel.

Ben wel zijn mantelzorger, maar hij is nog niet ontoerekeningsvatbaar verklaard en ben dus nog niet gemachtigd zijn zaken te regelen. Alleen als hij toestemming verleend. En dat gaat hij niet doen
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 11-12-13 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 11:21

StalNollie schreef:
heb je wat contact met de buren, ze snappen de situatie heus wel en als je vraagt of je daar even snel onder de douche mag.
tenminste ik zou in deze situatie hulp van buren inschakelen mits je er contact mee hebt.

Amper, alleen een hoi en kort gesprekje als we elkaar toevallig tegen komen.
Ene buuf is depressief de andere buren zijn jehova's en die hebben volgens mij hun eigen sores, man des huizes al weken niet gezien.

Dit is de minst sociale buurt die ik ooit heb meegemaakt. Er word hier niet eens geroddeld puur omdat vrijwel niemand met elkaar praat :')

Echt zo'n buurt waar je 10 jaar dood in huis kan liggen zonder dat iemand het merkt
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 11-12-13 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:23

ik zou dan voor de buuf die depri is gaan. gezellig even bakkie doen en dan even snel hop onder de douche. breng haar een bos bloemen en klaar.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 11:29

StalNollie schreef:
ik zou dan voor de buuf die depri is gaan. gezellig even bakkie doen en dan even snel hop onder de douche. breng haar een bos bloemen en klaar.

Vind dat een beetje moeilijk....sprak haar van de week toen ze aan het slopen waren.
Vertelde dat we 2 week niet konden douchen.

Goh dat is vervelend en ging weer naar binnen

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:37

Werkelijk absurd dat het zo lang moet duren.. Alhoewel het hoeft helemaaaaal niet zo lang te duren, iemand heeft zijn werk niet helemaal goed gedaan.

Ik zou de woningstichting gewoon blijven bellen dit moet afgehandeld worden. Wat was uiteindelijk de precieze oorzaak van de lekkage? De vervolgschade kun je eventueel op de verzekering claimen mits je een stukje huurdersbelang meeverzekerd hebt omdat het een huurwoning betreft en je zelf geen opstal (woonhuis) dekking hebt in je pakket.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:39

Vervelend dat jullie lekkage hebben, maar wel fijn dat er een nieuwe badkamer komt. Het moet altijd eerst erger worden voordat het beter wordt. Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe badkamer gekregen vanwege lekkage. Was een constructiefout gemaakt door de vorige bewoner. Drie weken niet thuis kunnen douchen. Gelukkig heb ik fijne vrienden en buren om mij heen waar ik elke dag mocht douchen. Deze zomer heb ik helaas weer een deel van de badkamer moeten laten slopen weer vanwege lekkage. Dit was met twee weken verholpen. Ook toen weer bij andere de douche mogen gebruiken. Richt je op hoe mooi het gaat worden enhoe blij jullie er straks mee zijn.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 11:54

*\o/* vanmiddag douchen bij een collega *\o/*

Eindelijk mijn haar fatsoenlijk wassen zonder mijn kop te stoten aan plank en kraan.....onze gootsteen is niet gebouwd om lange haren in te wassen haha

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:41

Kitty1985 schreef:

Eindelijk mijn haar fatsoenlijk wassen zonder mijn kop te stoten aan plank en kraan.....onze gootsteen is niet gebouwd om lange haren in te wassen haha

Hartstikke fijn en geniet van het het douchen!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 12:51

tjady schreef:
Kitty1985 schreef:

Hartstikke fijn en geniet van het het douchen!

Dat gaat echt goed komen! Pff heb vaak verlangt naar een warme douche(30 km met met -10 op de brommer tegen de zeewind in) maar nog nooit zo erg als nu.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:46

toch zou ik de verzekering bellen, staat wel op je vaders naam maar als jij polisnr kunt ophoesten dan doen ze daar echt niet zo moeilijk over. Als het maar geregeld wordt of wil je vader graag alles zelf betalen?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:55