verborgen gebreken huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:40

bigone schreef:
Ts, zorg dat je er bij bent of je man wanneer ze het dak laten checken, dit zaakje stinkt aan alle kanten. Je kunt zelfs nog samen met iemand van dat goede bedrijf dat daar vlak in de buurt zit er heen gaan op dezelfde tijd. Als ze je dit weigeren dan weet je genoeg.

Het huis is officieel niet meer van de TS, je kunt niet meer letterlijk alles op de voet volgen? En dat zou ook niet moeten horen. Laat ze maar een officiële klacht indienen. Als ze de boel 'oplichten' komt dat heus wel naar voren, en dan gooien ze hun eigen glazen in.

Kaka

Re: verborgen gebreken huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:50

Pff, I hear you, ik zit in een soortgelijke situatie nu. Niet goed voor je nachtrust, ookal zijn wij in onze situatie ook van mening dat wij het recht aan onze kant hebben. Schakel je rechtsbijstand in, daar heb je het voor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:01

meggiemeg schreef:
Ze zijn niet op het dak geweest, dat had ik gezien toen ik boven bezig was en anders wel gehoord toen ik eenmaal beneden was. Heb er wel toen 1 in zijn kraag gevat die met een schroevendraaier van plan was om deze in het hout van de kozijnen te steken, heb m vriendelijk maar duidelijk gezegd dat ze nog niet voor het huis hebben betaald en dat hij na de 30ste maar terug moest komen om dan dit te doen. Hij probeerde het later nog een keer toen ik met iemand stond te praten maar door m strak aan te kijken en simpelweg nee te schudden was de boodschap duidelijk.

Pfff verschrikkelijk, ik had al die mensen niet toegestaan, alleen de kopers en dat je er zelf bij bent als ze het huis nalopen.

Klinkt of het met opzet zo is geregeld zodat je te veel afgeleid raakt en ze hier en daar wat kunnen klooien om achteraf met de "gebrekken" te komen klagen om zo voordelig mogelijk het huis te kunnen kopen en of om zo aan nieuwe spullen te komen.

En ik had ook niet geaccepteerd als ze alleen maar op eigen houtje komen kijken en zeggen van, we kopen het.

Er moet altijd iemand bij zijn die er verstand van hebben zoals bijv. taxateur of een makelaar.

Dan sta je sterk, dat er echt helemaal niets van gebrekken aanwezig waren.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:08

Je kunt iemand niet verplichten een bouwkundige keuring te laten doen, helaas.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:16

Kaka schreef:
Je kunt iemand niet verplichten een bouwkundige keuring te laten doen, helaas.

Dan mogen ze ophoepelen, nu zit ze met de ellende.......... Want je bent ook niet verplicht om je huis aan zulke mensen te laten zien en te verkopen als je liever via de officiele weg wilt hebben, juist om dit soort dingen/ ellende te voorkomen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:17

Ann schreef:
bigone schreef:
Ts, zorg dat je er bij bent of je man wanneer ze het dak laten checken, dit zaakje stinkt aan alle kanten. Je kunt zelfs nog samen met iemand van dat goede bedrijf dat daar vlak in de buurt zit er heen gaan op dezelfde tijd. Als ze je dit weigeren dan weet je genoeg.

Het huis is officieel niet meer van de TS, je kunt niet meer letterlijk alles op de voet volgen? En dat zou ook niet moeten horen. Laat ze maar een officiële klacht indienen. Als ze de boel 'oplichten' komt dat heus wel naar voren, en dan gooien ze hun eigen glazen in.

Het is misschien niet meer hun huis maar ze worden wel valselijk beschuldigd dus lijkt me dat je er dan toch bij mag zijn om de werkelijke schade te bepalen omdat jij geacht wordt die te gaan betalen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:24

Ik begrijp je punt. Maar zelf zou ik liever op een officieel rapport wachten en dat gaan aanvechten door o.a. ook zelf de schade te laten vaststellen door een erkend en onafhankelijk bedrijf. Ik denk dat men hier niet uit gaat komen en het gaat uitdraaien op een juridisch conflict.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:30

Heel eerlijk zou ik dit in dit geval juist niet via de makelaar laten gaan.
Maar ik zou zeker mijn rechtsbijstand alvast op de hoogte brengen dat dit speelt en natuurlijk zoals je al zegt alles bewaren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:39

Ik zou die makelaar er ook buiten laten. Die is overduidelijk partijdig en dan niet richting ts. Laat je niet gek maken, ze kunnen mailen, dreigen maar ze kunnen je niets maken tot ze er een zaak van maken en dan zullen ze met bewijzen moeten komen. Hoe moeilijk ook, je kan beter niets doen (behalve dan alvast je rechtsbijstandsverzekering op de hoogte brengen). Laten zij de stappen maar ondernemen.

Best kans dat ze niet verder gaan dan jouw proberen te laten betalen omdat ze, volgens mij, geen poot hebben om op te staan. Als ze geklooid hebben met de verwarming kunnen ze daar al niets meer mee. Dak zullen ze moeten bewijzen dat het een oud lek is en dan nog. De magnetron is een apparaat en heeft niets met de zaak te maken.

Wel balen voor je, je wil een goede start maken in een nieuw huis en niet die ellende over je oude huis over je heen krijgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 17:06

Ik heb geprobeerd om haar te bellen, wilde vragen hoe laat morgen dat bedrijf komt. Maar ze neemt de telefoon niet op. Ik kan morgen daar eventueel wel bij zijn, is te regelen met mijn werk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 07:57

Op aanraden van rechtshulp heb ik gisteren een mail terug gestuurd. Hierin duidelijk puntsgewijs terug geantwoord. Dat een magnetron er mee ophoud geen verborgen gebrek is, voor de overige punten vermeld dat als zij werkzaamheden er op/aan hebben gedaan en dat er daarna problemen ontstaan dat dat hun verantwoording is en niet die van ons, dat alles werkend en in goede staat is overgedragen. Duidelijk voor de "daklekkage" vermeld dat op zowel de foto's van de verkoopbrochure als bij alle keren dat ze zijn geweest er geen lekkage zichtbaar is geweest, zelfs niet na het noodweer van 05-08 en alle regen die daarna nog is gevallen, dat dit dan toch echt wel zichtbaar was geweest omdat er niet meer gewit of gesausd is geweest.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:07

Heb je in de mail ook vermeld dat je overleg met rechtsbijstand hebt gehad?? (misschien binden ze dan ook wel een beetje in?! :P )
Ben benieuwd!
Je hebt niets meer gehoord zeker over wanneer ze vandaag komen?? (officieel zijn ze zelfs verplicht om beide partijen uit te nodigen bij het onderzoek aanwezig te kunnen zijn...)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:33

Wij hadden ook lekkage toen we ons huis kochten, echter hadden we meteen na de koop een dakkapel laten plaatsen en daar was het dan volgens de verkoper van gekomen... Nou; het hout onder de dakpannen was echt stokverrot op de plaatsen waar het lekte, dus dat was niet het geval, maar we hebben het zelf maar opgelost om verdere ellende te voorkomen.

Lijkt mij ontzettend vervelend en ik zou ook zeker rechtsbijstand inschakelen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 08:45

Nee heb niets meer gehoord Kentaro, ze neemt de telefoon niet meer op en reageert ook niet op een whats appje, terwijl ze daar eerst zo mee bezig was.
Er zijn alleen al wel 20 berichtjes over en weer gegaan over hoe de vaatwasser werkt met foto's en al... Ze belde over elk ding, hoe zit dit, hoe werkt dat, wanneer wordt de kliko geleegd (terwijl er een kalender ligt met de data erop)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:50

Ik zou vanaf nu alleen nog maar schriftelijk contact hebben om zo een dossier op te bouwen.

Succes ermee!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 08:59

Ik reageer verder nergens meer op, mijn mail van gisteren was zeer compleet en als ze die nog niet snappen jammer, als ze aan de gang blijven gaat het naar de rechtsbijstand verzekering.
Eerst vind je het erg vervelend voor ze, daarna is het klaar, er zijn grenzen.
Ik snap best dat als je de financiële middelen niet hebt om dit soort dingen op te vangen dat je zoiets hebt van zij betalen maar. Maar ja als alles het eerst wel deed en als je er werkzaamheden op/aan hebt verricht en het functioneert daarna niet meer als was het daarvoor wel deed moet je niet meer bij ons zijn. Dan moet je bij je zelf te rade gaan of je het wel goed hebt gedaan en niet denken een ander betaald maar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:02

meggiemeg schreef:
Nee heb niets meer gehoord Kentaro, ze neemt de telefoon niet meer op en reageert ook niet op een whats appje, terwijl ze daar eerst zo mee bezig was.
Er zijn alleen al wel 20 berichtjes over en weer gegaan over hoe de vaatwasser werkt met foto's en al... Ze belde over elk ding, hoe zit dit, hoe werkt dat, wanneer wordt de kliko geleegd (terwijl er een kalender ligt met de data erop)

Een gevalletje nog niet toe aan alleen wonen...... :+
(zo jammer dat je daarbij zonder morren helpt en je dan aan de andere kant geprobeerd wordt een oor aan te naaien... :( )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:08

Wat een slechte makelaar heb je getroffen. Toen wij ons oude huis verkochten is er in de voorwaarden gezet dat het om een ouder huis ging en dat de evt. ongemakken die daaruit zouden voortkomen geen verborgen verbreken zijn maar dat ze weten dat ze een oud huis hebben gekocht. Niet precies in die bewoording maar wel zo ongeveer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:09

Inderdaad, op je 26ste nog bij paps en mams aan moeten kloppen omdat je niet genoeg kunt lenen, moet er niet aan denken. Op die leeftijd moet je toch zelfstandig kunnen zijn. En anders wel kunnen bedenken dat het zwaar wordt om met zo weinig inkomen een koophuis te hebben en te moeten onderhouden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:10

Anoniem schreef:
Wat een slechte makelaar heb je getroffen. Toen wij ons oude huis verkochten is er in de voorwaarden gezet dat het om een ouder huis ging en dat de evt. ongemakken die daaruit zouden voortkomen geen verborgen verbreken zijn maar dat ze weten dat ze een oud huis hebben gekocht. Niet precies in die bewoording maar wel zo ongeveer.

Klopt, stond ook in het koopcontract van onze boerderij, deze is bijna 100 jaar oud.
Het huis waar het nu om gaat is bijna 20 jaar oud.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:18

Ik vind zo en zo dat als je een koophuis hebt, je geld achter de hand moet hebben voor onverwachtse problemen, zoals een kapotte cv, onderhoud e.d. anders moet je er gewoon niet aan beginnen. Er is immers geen woningstichting die je kan bellen om het euvel op te lossen en te bekostigen. Verhuizen kost ook geld, je gordijnen, vloerbedekking e.d., dat hebben ze misschien wel wat onderschat en proberen ze nu op slinkse wijze bij jullie vandaan te halen. Ik had ze zo en zo niet met 16 man in mijn huis gelaten, of het nu leeg stond of niet. Het zijn toch 16 vreemde mensen. Gewoon kort en krachtig zijn en niet meer reageren op mail e.d. Net wat iemand anders al zei, tegen ze zeggen dat ze anders een officiële klacht moeten ondersteund met een bouwkundig rapport en dat deze dan doorgestuurd zal worden naar jullie rechtsbijstand. Laatst genoemde schikt meestal al af, als ze zelf geen rechtsbijstand hebben. En een bouwkundig rapport kost ook geld, dus zal er wel niet komen. Als je geen verdere reacties meer geeft, houdt het vanzelf wel op.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:32

Hoe is het vandaag afgelopen, TS?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 17:13

Heb niets meer gehoord, ben er vanmiddag nog wel even langs gereden maar zag niemand verder. Heb gebeld met het bedrijf maar daar krijg ik steeds een voicemail.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:10

kamsel schreef:
Maar ik zou zeker mijn rechtsbijstand alvast op de hoogte brengen dat dit speelt en natuurlijk zoals je al zegt alles bewaren.

Nu niet meer nee, daar is het te laat voor.

Maar als men het huis komt bekijken dan zou ik wel de makelaar erbij willen hebben, dat de geeinteresseerden niet zomaar overal aan kan komen en alles op het eigen houtje gaat doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 07:55

Ragdollcat schreef:
kamsel schreef:

Nu niet meer nee, daar is het te laat voor.

Maar als men het huis komt bekijken dan zou ik wel de makelaar erbij willen hebben, dat de geeinteresseerden niet zomaar overal aan kan komen en alles op het eigen houtje gaat doen.

Ze zijn de eerste 2 keren geweest dat onze verkopende makelaar erbij was. Toen de koop rond was en het zeker was dat ook de financiën rond waren belde zij mij op met het zielige verhaal dat ze de dag na oplevering al dakloos waren en of ze door het huis heen mochten om wat dingen op te meten zodat ze dat alvast konden bestellen i.v.m. de levertijden. Daar zag ik eerst geen probleem in, kon ik mooi in de tussentijd alvast aan het schoonmaken beginnen. Totdat er ineens zoveel man in huis stond, ik was eerst boven bezig en hoorde steeds meer stemmen beneden en zag steeds vreemde gezichten naar boven komen. Toen heb ik ze weg gestuurd ja omdat er van meten niets terecht kwam en het wel donkerder werd. De laatste eindinspectie is weer gedaan met de makelaar erbij.