Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:23

En ik reageer graag even op iedereen die zegt dat whatsapp noodzaak is.

Ik, meid van 20, heb het nog nooit gehad en heb nog nooit echt wat gemist. Ik vind het raar dat ik steeds moet uitleggen dat ik het niet heb. Kom op zeg, er zijn mensen zonder computer (en dus helemaal zonder internet). Die leven ook nog. Naar mijn mening heeft een kind van 12 dus echt geen internet op zijn mobiel nodig, ook in de brugklas niet!

Kijk thuis maar op internet of een les uitvalt. Bel of sms iemand als het moet. Print een routebeschrijving via internet. Kijk thuis na hoe laat de bus gaat. Spreek irl af met vrienden. Koop een mp3 speler...

kleinvosje

Re: Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:24

Haha Safiera, mee eens hoor!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:27

Ik heb de Nokia C3, goede gsm, heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 50 euro. Weet wel niet of ze hem nog verkopen.
Overigens wou ik even zeggen dat ik het ook erg vreemd vind dat iemand van 12 jaar een gsm moet hebben om erbij te horen. Ik ben thuis streng opgevoed, en heb pas op mijn 15de een gsm gekregen (ik ben nu nog maar 19, even ter verduidelijking). Daarbij mocht ik hem niet meenemen naar school, heel mijn middelbaar lang. Ik ben nooit uitgesloten daarom, heb ook geen complexen gekregen hierdoor. Zelfde als mijn broers en zus.
Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat Nederland altijd een stapje voor staat, en dat er in Nederland inderdaad veel wordt gewerkt met Whatsapp, wat in Belgie helemaal niet is. Ik kende het tot 2 maanden geleden niet eens.
Maar zelfs dan nog vind ik het een vreemde ontwikkeling in onze maatschappij...

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:29

kleinvosje schreef:
hannah41 schreef:
Dat is uiteraard jullie keuze, maar persoonlijk zal ik toch voor een met internet gaan. Zeker als je overweegt om een met touch te nemen. Ik heb zelf ook eerst een mobiel gehad waarmee je niet op internet kon. En die is er al naar een halfjaar uit gegaan. Waarom? Om dat het simpel weg een flutding was en je tegenwoordig zowat niet meer zonder kan. Dat geld hadden we beter bij de mobiel die ik nu heb kunnen doen. Ik zit in de brugklas en merk echt dat je hem nodig hebt. Tegenwoordig hoor je er echt niet bij als je geen hebt (niet dat je gepest word, maar afspraken enz. worden heel vaak gemaakt via whatsapp) en ook dingen als rooster wijzigingen en wijziging van lokaal worden door gegeven via je een app. Ook tijdens toetsen mag je muziek luisteren (hoe kom je makkelijk aan muziek zonder internet?) en is het vervelend als je dan geen muziek hebt. Op school heb je ook vaak je mobiel noig voor het opzoeken van afbeeldingen. Ik heb trouwens geen internet mbs maar maar altijd gebruik van wifi, dat werkt goed voor mij. Smartfhones kosten tegenwoordig helemaal niet zo heel veel meer, en ik vrees dat je hem over een paar jaar helemaal nodig hebt. :)

Verder scheelt het ook heel veel geld, whatsapp is (zo goed als) gratis en dat bespaard heel veel sms en bel geld.

Hier wil ik toch wel even op reageren. Ik vind het werkelijkwaar de grootste onzin dat er op school muziek geluisterd mag worden tijdens toetsen. Ik weet niet of dat valt onder een generatiekloof? Afbeeldingen opzoeken idem, als dat nodig is kan dat toch ook gewoon thuis via de pc?

What's app is alleen maar gratis als je het via de wifi kunt doen, moet het via een netwerk dan betaal je gewoon voor internetgebruik, dus is het voordeel ook alweer weg.

Eigenlijk bedoel ik tijdens toetsen, meer na toetsen. Vaak is er dan tijd over en dan mag je muziek luisteren. Afbeeldingen opzoeken bedoel ik meer tijdens bijv. bevo (handenarbeid), als voorbeeld voor een tekening of schilderij bijvoorbeeld. En wifi is er op bijna elke school. Maar goed, het is natuurlijk jullie keuze. :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:34

Ik vind 20 euro voor een abbo best mee vallen, maar dat is mijn mening.
Ik vind een 12-jarige met smartphone en internet niks raars aan hoor. We leven in 2013,
Ik had op m'n 12e ook geen internet, moet ik mijn kind dat dan ook maar niet geven?
Nee, tijden verranderen. Kinderen van tegenwoordig groeien zo op, die weten niet anders !

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:38

Ben ik het niet helemaal mee eens Angelique, mijn kind weet heel best anders, die heeft het nog niet gemist. Ja, tijden veranderen, maar dat komt ook omdat iedereen maar klakkeloos achter een ander aan loopt, en kopieert wat een ander heeft of doet. Het is aan ons als ouder om de keuze te maken daarin mee te gaan of niet. 20 euro vind ik voor een 12 jarige wel erg veel, zoveel zakgeld krijgt ie niet eens. Maar ook daarin zullen wij vast wel afwijken van anderen.

Klein voorbeeldje, toevallig paard gerelateerd: ik heb voor mijn eerste eigen zadel jaren moeten sparen. Ben altijd enorm zuinig op dat zadel geweest. Lesgenootje met eigen pony was niet zuinig, want ach, als het kapot ging kreeg ze wel een nieuwe. En dat stuit me tegen de borst.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:52

Ik ben zelf 12 en ik heb toen ik naar de middelbare ging, een Samsung galaxy Advance gekregen. Met een abbonnoment

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:22

Huawei Y300 met 20 euro cashback en 3 jaar garantie voor 100 euro en een simpel abbo met belplafond. Klaar :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:22

Wat versta jij dan onder een simpel abbo?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:31

Das een nieuwe provider ding. Die heet simpel. Is wel eens reclame van op tv.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:32

O, nu snap ik em, een Simpel-abonnement. Heb alleen veel slechte dingen gehoord over Simpel, en wij willen juist geen abonnement....

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:35

Hij was eigenlijk bedoeld als een simpel abbo ;) t-mobile stel samen heeft bijv onbeperkt internet op lage snelheid. Gooi daar 100MB bij op en hij leert vanzelf zuinig te doen met internet :) belbundel erbij en klaar ben je.

Prepaid kan ook, maar neem dan wel een provider waar internet bundels af te sluiten zijn :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:41

Ik begrijp ook echt totaal niet waarom kinderen op 12 jarige leeftijd een smartphone nodig zouden moeten hebben. Internetten kunnen ze toch thuis op een computer? Bovendien is het internet niet altijd even veilig voor jonge kinderen, en juist door ze een telefoon te geven met internet, whatsapp, en weet ik veel wat, kunnen ze dingen doen waar een volwassene niet snel zicht op heeft.

Ik weet nog dat ik op mijn 12e een Nokia 3410 kreeg (tweedehands van mijn zus), was toen helemaal hip :D Zat geen internet op in die tijd, en het was bedoeld zodat ik altijd iemand thuis kon bereiken, niet om met mijn vriendjes en vriendinnetjes rond te smsen.

Qua telefoon, ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, maar misschien een Samsung Galaxy Y? Of een Nokia Asha 202, die is iets goedkoper, en ziet er vrij 'vlot' uit. Touch screen en alles, maar niet al te duur. Bij de Phonehouse hebben ze leuke aanbiedingen vaak. Zag laatst dat ze telefoons hadden van ca 40/50 euro, waar al 30 euro beltegoed bij zat, dat is natuurlijk mooi all inclusive.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:44

kleinvosje schreef:
O, nu snap ik em, een Simpel-abonnement. Heb alleen veel slechte dingen gehoord over Simpel, en wij willen juist geen abonnement....

Waarom niet?
Er zijn hele goedkope! Bij tele2 is er een voor drie euro per maand voor 100 bel minuten en/of smsjes. Lijkt mij juist ideaal, ook geen aanmeldingskosten oid.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:49

Ik kreeg de lg kg320 ofzo op mijn 12e
En die kan ook internetten! Geen wifi helaas
Galaxy gio zal ik niet voor kiezen heb m als leentoestel gehad wat een verachrikkelijk ding
Wifi deed t alleen thuis en ik vond m super klein (maar heb een galaxy note haha) verder was die wel snel als die t deed
Klasgenoot heeft ook een gio en loopt ook te klooien met de wifi
Welke wel geschikt is geen idee galaxy s2?
Heb nu een sooet abbonnement bij simpel 12.50 onbeperkt sms 500mb en 50 belminuten
Je kan t natuurlijk ook anders samenstellen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:51

kleinvosje schreef:
Angeliquee18 schreef:
Je heb heel veel kleine samsungs, die vrijwel allemaal het zelfde zijn zowat, en voor een leuk prijsje.
Of kijk eens in een provider winkel.
Daar hebben ze vaak kleine abbo's met gratis telefoon er bij,
En ben je misschien 20 euro kwijt per maand voor bellen + smsen + internet !

Sorry, maar zelfs mijn eigen abonnement is goedkoper dan 20 euro en vind ik meer dan genoeg. En daar kan ik 1GB mee internetten en flink bellen/sms-en. de telefoon is ook niet 'gratis', zit gewoon in de prijs meegerekend. Daarom willen wij nog ook geen abonnement, de prijzen zijn schandalig.

Wat voor en waar heb jij een abbo?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:55

xEmily schreef:
kleinvosje schreef:

Waarom niet?
Er zijn hele goedkope! Bij tele2 is er een voor drie euro per maand voor 100 bel minuten en/of smsjes. Lijkt mij juist ideaal, ook geen aanmeldingskosten oid.

Omdat, en dat heb ik al eerder gezegd, zoonlief dan niet ziet wat er gebeurt met zijn geld. Een abonnement wordt automatisch afgeschreven van een rekening, en als hij over zijn minuten heen gaat, heeft hij dat niet in de gaten. Als hij prepaid heeft, merkt hij vanzelf dat zijn tegoed op is en zo leert hij dat niet alles vanzelf gaat. Dat plus het niet willen afsluiten van een abonnement o.v.m. emigratie. We weten niet wanneer we gaan, maar wel dat we een keer gaan, en dan willen we niet vastzitten aan abonnementen als dat niet hoeft. Dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld voor mezelf geen nieuw abonnement afsluit, daar zit je dan weer een of twee jaar aan vast...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:56

Ik denk dat over alle providers wel wat gezegt wordt. Ik denk juist wel dat simpel heel leuk kan zijn met het belplafond erin.. Je hebt als ouder en minder kosten dan als je hem een prepaid geeft en hij kan alsnog niet over zijn bundel heen met het belplafond en je kan wel laten instellen dat hij zijn papa en mama na het aanbreken van het plafond wèl altijd kan bellen.. Dat heb je dan weer niet met een prepaid.. Als die op is moet hij weer nieuw beltegoed erop krijgen om jullie als ouders te kunnen bereiken mocht er iets aan de hand zijn..

Zo zou ik het dan zien als ouders zijnde.. Die mobiel geef je niet alleen om hem ermee te plezieren maar ook voor de veiligheid en makkelijkheid dat hij juist jullie kan bereiken als hij alleen op pad is.. Mij lijkt simpel erg handig!

Edit: Over emigratie zou ik me geen zorgen maken. Dat kun je wel geregeld krijgen bij de provider..
Laatst bijgewerkt door First_Unique op 13-10-13 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:58

Ik heb een Vodafone abonnement met 1GB data en ik geloof 250 minuten/sms voor 17,50 :) . Ruim twee jaar geleden al afgesloten, destijds met een Samsung Galaxy Ace. Kreeg laatst een belletje van Vodafone of ze me een leuke aanbieding mochten doen, waarop ik zei dat dat best mocht, maar dat ze me nooit een dergelijk abonnement voor eenzelfde prijs konden aanbieden met een nieuwer toestel erbij. Daar kreeg ik gelijk in...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:58

mijn dochters ehbben een speciale app op hun telefoon zodat ze precies zien hoeveel ze op een dag hebben verbruikt. deze controleren wij ook regelmatig maar ze gaan er nooit overheen

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:00

Ik heb zelf een telefoon van de kijkshop. Deze heeft meerdere telefoons in een niet al te hoge prijsklasse, waaronder ook smartphones.

Ik heb er zelf vooral erop gelet of de telefoon wifi had. Zelf heb ik ook nog gewoon een prepaid kaartje, maar doordat ik thuis en nu via ziggo ook bij andere mensen met een ziggo-netwerk draadloos kan internetten, kan ik wel whatsappen enz.
Dat is voor jullie zoon misschien ook een idee? Hij zou thuis dan wel met zijn vriendjes kunnen whatsappen, zonder dat zijn beltegoed direct op is en wanneer hij niet thuis is heeft hij alleen de 'normale' telefoonfuncties.

Succes met jullie zoektocht voor een telefoon!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:02

Ja precies nikkii, dat is ook mijn achterliggende gedachte!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:04

kleinvosje schreef:
Ik heb een Vodafone abonnement met 1GB data en ik geloof 250 minuten/sms voor 17,50 :) . Ruim twee jaar geleden al afgesloten, destijds met een Samsung Galaxy Ace. Kreeg laatst een belletje van Vodafone of ze me een leuke aanbieding mochten doen, waarop ik zei dat dat best mocht, maar dat ze me nooit een dergelijk abonnement voor eenzelfde prijs konden aanbieden met een nieuwer toestel erbij. Daar kreeg ik gelijk in...

Ik heb laats de htc one x aangeschaft bij vodafone friends&family , ik heb 4 gb internet onbeperkt smsen en 250 belminuten voor 24 euro per maand persoonlijk vind ik het erg knap als je daar overheen gaat :P
Misschien is zo iets ook wat voor je zoon?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:06

Dat is zeker een aantrekkelijk abonnement skyline, maar niet voor mijn zoon, zoals al vaker gezegd willen wij geen abonnement, en al helemaal niet een met die prijs voor een 12 jarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:11

vriendin van mij had altijd een samsung gio oid, redelijk goedkoop ding waarmee je kunt watsappen, ze had geen abbonnement en gebruikte alleen whatsapp als er wifi was (wat er overgens erg veel is overal hoor!)