Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Marieke_K schreef:Nu rijd ik in een Yaris, beetje bejaardenbak, maar ik vind m prima. En ik vind Toyota fijn. Relatief goedkoop in onderhoud en eigenlijk probleemloos. En goedkoper dan mijn corsa, die Yaris rijd ik 1 op 18 mee.
_Maart_ schreef:Sorry, inderdaad de eerste zin niet goed gelezen![]()
Dan blijf ik bij mn verhaaltje over Aziatische merken en de goede ervaring met Suzuki Alto

RoWi schreef:Ik zou gaan voor een Duitser (BMW, VW, Opel zegmaar). Ze zijn inderdaad niet voor niets duurder tweedehands, je koopt echt kwaliteit. De Duitse merken hebben ook meer 'body', een fijnere wegligging en ik vind ze persoonlijk veel mooier dan een Aziaat. Mooier dashboard e.d., beter afgewerkt
Een Fiat Cinquecento of Seicento vind ik altijd een beetje eng. Ze zijn zó klein, dat ik me afvraag hoe mensen daar de (snel)weg mee op durven..
Geen probleem
Inmiddels durf ik er ook niet meer in te rijden maar dat komt omdat ik inmiddels de ruimte van een Avensis Station gewend ben, de bijbehorende luxe en rijcomfort én omdat de seis inmiddels ongeveer uit elkaar valt 
Daarnaast heeft de Seis precies anderhalve NCAP-ster gekregen en is ie dus ook bepaald niet veilig
Dan zou ik inderdaad eerder voor een Aziaat of een Duitser gaan. 
Roweentje89 schreef:Fiat Seicento, heerlijk klein autotje, je kan overal parkeren en die wat ik had heeft me nooit in de steek gelaten.
Ze zijn ook niet zo duur, niet in aanschaf en niet in onderhoud en meestal staan ze te koop met ongeveer 70.000 km op de teller. En zijn dan dus nog niet opgereden, wat je meestal wel hebt met VW Polo's enz.
ook omdat je vrij gemakkelijk aan onderdelen kunt komen, ook van de sloop, is altijd handig
NoName126 schreef:Ik heb nu op MP een netjes uitziende corsa in het vizier voor 900 euro. Zit nog netjes in de lak, heeft ongeveer 170.000 km gelopen. Denk dat ik daar vandaag of morgen maar eens een kijkje ga nemen. Heb ook een nette peugot 106 op het oog met evenveel km's. dilemma...