als ik even aan het rijden ben staat vaak de keukendeur op een kiertje dus ik vind dan ook nog wel eens een pakketje op de keukentafel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Super aardige man die bezorger van PostNL en echt veel professioneler dan deze DPD bezorger die bang is voor zijn eigen baan.

Veulen84 schreef:Probleem is juist dat die lui niet betaald krijgen als ze hun pakketje niet kwijt kunnen. Dus doen ze de meest onmogelijke stunts om ze toch maar ergens te dumpen. Anders hebben ze zo'n beetje voor niks gereden.
Mijn schuine overburen hebben een pakketbak. Ze bestellen veel op internet en zijn er eigenlijk nooit. Het systeem is nogal simpel, hele grote bak. Staat iets open, stoppen ze er een pakketje in dan laten ze hem gewoon in het slot vallen... Simpel, maar je hebt wel vrijwel altijd je pakketjes. De kist bestaat uit 2 delen, met afzonderlijk slot, dus ze kunnen ook nog van 2 bedrijven ontvangen ook.
Echter wat doet die slimmerd van de dpd. Die belt eerst voor al z'n pakketjes in dit straat deel + om de hoek aan. Alles wat ie dan niet kwijt kan gooit ie bij mekaar (met eventueel hun pakketje) bij die mensen in de pakketbak.
Zo kunnen dus op een avond heel wat mensen hun pakketjes ophalen bij ze.

)
), uiteindelijk is via de verzender een onderzoek gestart waarbij wij als ontvanger alleen moesten tekenen dat wij het pakket écht niet ontvangen hadden. Verder is het toch echt het risico van de verzendende partij. Ragdollcat schreef:VivaLaVida schreef:Al zet je er op; bij de buren afleveren. Dan nog kunnen ze dat niet doen. ... en bezorger krijgt er voor betaald en die moet gewoon zijn werk doen!
Ja en de besteller moet gewoon zorgen dat de bezorger niet te lastig/ moeilijk gemaakt worden om iets af te kunnen leveren.
Tijd is geld en de bezorger heeft meer pakketten rond te brengen dan enkel jouw pakket.
Ik begrijp ze wel hoor.
En het rare is men gaat nog klagen ook, terwijl ze eigenlijk zelf de oorzaak van is, bestellen en dan niet thuis zijn terwijl jouw adres wel door jouzelf als afleveradres is opgegeven.
Ragdollcat schreef:Ja, en erg makkelijk om te gaan zeuren terwijl je zelf iets had besteld wat thuis bezorgd moet worden en dan niet thuis zijn om het in ontvangst te kunnen nemen.
Ik denk dat het tig keren voorkomt en dat de bezorgers daarom zo laks en makkelijk/ slordig is geworden.
En dat mag natuurlijk niet en ook niet vervalsen van een handschrift. Maar ik begrijp ze wel hoor.
Ragdollcat schreef:Ja, en erg makkelijk om te gaan zeuren terwijl je zelf iets had besteld wat thuis bezorgd moet worden en dan niet thuis zijn om het in ontvangst te kunnen nemen.
Ik denk dat het tig keren voorkomt en dat de bezorgers daarom zo laks en makkelijk/ slordig is geworden.
En dat mag natuurlijk niet en ook niet vervalsen van een handschrift. Maar ik begrijp ze wel hoor.
Dan hoef je geen 10 dagen thuis te zitten, maar alleen als je weet dat het pakje komt een dagje thuiswerken / vrijnemen?