Wat doen jullie om je huis koel te houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:09

Lovingtweety: ik zit wel dusdanig hoog en onneembaar dat ik alles helemaal open kan laten 's nachts :) Vorige week scheelde dat behoorlijk! Voor vannacht moet ik vooral even kijken dat er met evt regen of windvlagen niets geks gebeurt.

LovingTweety

Re: Wat doen jullie om je huis koel te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:28

Dat scheelt enorm, ik kan s avonds en s nachts helaas niets open laten staan, zit gewoon op begane grond.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:19

Mijn vriend en ik zijn naar mn ouders gevlucht, daar heb ik nog een slaapkamer op de benedenverdieping met alleen op het noorden twee ramen. En bomen aan de zijkant. Die kamer blijft heerlijk koel!
Vandaag maar eens kijken hoe warm het thuis is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:21

Ik heb net als shadow alles wijd open gehouden vannacht. De temperatuur was binnen 8.5 graden gedaald naar 22 graden vanochtend.
Helaas hier ook een plat dak en een raampartij van 8 meter op het zuiden :+

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:30

Hier ook bovenste appartement en grote ramen..... Wat een warmte de afgelopen dagen. In huis was het op het hoogst 28 graden. alles is hermetisch afgesloten overdag. snachts ventilatoren op het balkon en laat het maar naar binnen waaien.....Ik heb de eerste zomer schaduwdoeken gemaakt voor de ramen en over het balkon. Daar was het gisteravond nog 37 graden onder, zon scheen toen nog wel vol er op. Deze zon komt dan niet op mijn ramen dus het scheelt altijd warmte in huis.
En nu regent het. Loodrecht naar beneden dus alles kan lekker open blijven staan. Ventilatoren staan nu wel binnen, maar voor de deur zodat ze koele lucht naar binnen blazen

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 09:37

Hier bij mij is het nu 27 graden nog steeds! Gister was het opgelopen naar 29 graden pffff :(
Mijn slaap kamer is daarin tegen gelukkig wel wat koeler ik denk een graadje of 24, heb me hond de afgelopen dagen mee genomen naar de slaap kamer arm beest heeft het ook warm