Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:05

Ik heb alles in 1 keer gehaald, ook mijn BE. Theorie is gewoon studeren, praktijk is gewoonweg zo vaak oefenen dat je op je examen weet dat je je nergens zorgen om moet maken. Eigenlijk is er niks aan, aan zo'n rijexamen, zo lang je maar goed voorbereid bent. En ik kan je nog 1 tip geven. Als je een fout maakt tijdens je examen, zeg het! Niet verder rijden en doen alsof er niks gebeurd is. Zeg wat je fout is en wat je eigenlijk wel had moeten doen. :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:05

Batlow schreef:
Ja alleen ik zit rond breda, dus dan gaan we naar rotterdam en daar in de binnenstad rijden omdat het daar allemaal veel drukker is en de wegen heel anders... Qua snelweg weg is het overal eraf en erop rijden, elk tankstation etc... legde ze me uit. Ik heb ook 2 lessen achter elkaar, samen 100 min. 50 min vind ik zelf ook te weinig zit je er idd net lekker in moet je stoppen en je op die manier meer

Ja dat heb ik dus niet.
Ik verveel mij snel en kan mij niet te lang op 1 ding concentreren.
Natuurlijk kan ik nu wel een paar uur rijden achter elkaar en geconcentreerd blijven.
Dus 3 kwartier was perfect voor mij.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:06

Theorie 2de keer..
Praktijk 1ste keer :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:07

Toch veel mensen voor de 1e keer geslaagd. Ga ik ook gewoon moeten kunnen

Dus:
- voor het examen goed eten
- bij een foutje het zeggen en niet verbergen :+
- en op een of andere manier rustig blijven haha

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:08

Plien91 schreef:
Theorie 1x
Praktijk 3x
Tip: Zorg voor een instructeur die je genoeg zelfvertrouwen geeft :)

Hier hetzelfde :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:08

Alles in 1 keer. :)

Vooral een banaan eten van tevoren. Zit een stofje in waardoor je rustig wordt. :j

NienkeV1994

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:09

Ik moest inderdaad ook een banaan eten van tevoren :j

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:09

Ik heb een zes daagse cursus gedaan, 3/2 uur per dag les. Van te voren wel mijn theorie al gehaald.

Heel veel succes TS! Als je gewoon rustig blijft en goed blijft relativeren lukt het echt wel! Ik moest tijdens het afrijden fileparkeren en dat mislukte, de auto sloeg ook een keer af. Daarnaast toch goed gereden en goed overzicht dus als je laat zien dat je het echt kan dan lukt het ook gewoon!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:10

Hoe slaat je auto af, wat doe je dan fout?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:10

Batlow schreef:

Dus:

En goed kijken! Altijd goed kijken haha, met heel je hoofd (wel subtiel :+ ) en niet alleen je ogen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:11

Ik las alleen ergens, dat iemand was gezakt, want ze keek teveel? :7

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:11

De keer dat ik slaagde ging fileparkeren bij mij ook niet goed. Had ook een verhaal gehoord van m'n instructeur van een meisje dat meteen aan het begin al goed in de fout ging, en omdat ze dacht dat ze toch al gezakt was, was ze de rest van de rit niet meer zo nerveus en is ze toch geslaagd, dus niet meteen in paniek raken als iets niet lukt of fout gaat :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:11

Batlow schreef:
Hoe slaat je auto af, wat doe je dan fout?

Vaak de koppeling te snel op laten komen of niet goed gas bijgeven

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:12

Batlow schreef:

Dus:

Ja je mag een foutje best vermelden.
Maar ga niet bij elk mini dingetje zeggen dat er wat was.
Ik deed dit wel de 1ste keer waardoor ik onzeker over kwam.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:12

Theorie in 1x, 1 fout.

Praktijk helaas 5x. Zenuwen speelde echt erg op bij mij. Heb weinig lessen nodig gehad, juist omdat ik zo zelfverzekerd en goed reed.
1e examen mijn schuld. Voegde te kort in op een vrachtwagen en nog wat kleine dingen.
2e en 3e examen had ik een vreselijke examinator. Die vrouw maakte me zó zenuwachtig, moest een hellingtrekken van bijna 90 graden. Nou, dat ging fout. Vergat de handrem :')
4e keer weet ik niet waarom ik gezakt ben..

5e keer voor de staat. Wat een verademing!
Eerst een half uur met de examinator gesproken. Gewoon relaxed, over het weekend, vakantie's etc. Toen uitleg over wat ik kon verwachten de komende 1,5 uur. Totaal géén zenuwen.
We zijn gaan rijden en binnen 20 minuten zat ik weer aan de tafel met hem.

Had er een raar gevoel over, omdat het zo kort was. Mijn rij-instructeur gaf me al een knipoog, maar dat begreep ik toen niet.. En toen kwam het: "Ik snap niet wat jij hier komt doen."

Toen was ik helemaal in de war haha.

Maar het kwam er op neer, dat ik zo rustig, zelfverzekerd en goed had gereden, dat hij het dus in 10 minuten wel had gezien :D Stuk snelweg gehad, stuk dorp, auto weer geparkeerd en klaar!

Zo moeten ze het altijd doen. Die examinatoren zijn zo relaxed en fijn in de omgang.
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 17-07-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:12

Ik wil ook echt heel graag niet nerveus overkomen. Wordt er tijdens je examen ook gezellig gekletst in de auto? :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:13

Theorie 4 keer. Schaam schaam. Echt dat had gewoon in 1 keer gekund maar goed.
Praktijk in 2 keer, eerste keer twee ingrepen gehad.

xMathilde

Je moet natuurlijk niet constant je hoofd liggen draaien om overal naar te kijken. Maar gewoon bij kruisingen ed, wisselen van rijbaan. De plekken waar je moet kijken, duidelijk laten zien dat je kijkt, maar niet overdreven. Gewoon net doen alsof je goed weet waar je mee bezig bent en dat je de situatie onder controle hebt :Y)

Anoniem

Ik heb een les of 50 gehad denk ik :j gewoon één uurtje per week, soms een weekje overslaan.

Eerder gaf ik al aan, theorie 1 keer. Praktijk 2 keer, maar had 1 keer kunnen zijn als de examinator niet in een slecht humeur was. Instructeur was mee en gaf de examinator ongelijk dat ik zakte :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:14

Batlow schreef:
Ik wil ook echt heel graag niet nerveus overkomen. Wordt er tijdens je examen ook gezellig gekletst in de auto? :+

Bij mij praatte m'n examinator met m'n rijinstructeur de eerste 3 keer. De 4e keer toen ik slaagde reed mijn rijinstructeur niet mee en praatte de examinator dus tegen mij, moet zeggen dat ik me toen een stuk beter op m'n gemak voelde :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:14

Niet alles benoemen hoor! Ik ben in 1x geslaagd terwijl ik op de laatste meters snelweg bijna door een vrachtwagen werd geramd (twee snelwegen kwamen bij elkaar, ik had voorrang en vergat in m'n spiegels te checken of er iets van links kwam omdat er er rechts af moest en de vrachtwagen had mij niet gezien), had het pas door toen de examinator begon te roepen dat ik moest remmen :+

Tegen alle verwachtingen in toch geslaagd 'omdat de rest geweldig goed ging en ik deze fout vast nooit meer zou maken'. Hij dacht dat ik twijfelde of ik moest remmen of gas geven omdat ik in dat laatste geval rechts zou hebben ingehaald. Heb hem maar niet verteld dat ik heel die vrachtwagen niet gezien had :o Overigens had hij wel gelijk, die fout heb ik nooit meer gemaakt!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:15

Alles in 1x zowel scooter al auto!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:15

xMathilde schreef:
Je moet natuurlijk niet constant je hoofd liggen draaien om overal naar te kijken. Maar gewoon bij kruisingen ed, wisselen van rijbaan. De plekken waar je moet kijken, duidelijk laten zien dat je kijkt, maar niet overdreven. Gewoon net doen alsof je goed weet waar je mee bezig bent en dat je de situatie onder controle hebt :Y)

Gewoon net doen alsof? Lijkt me toch wel handig dat je ook daadwerkelijk weet waar je mee bezig bent....

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:16

praktijk + theorie in 1x
E achter B in 2x

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:17

Zowel mijn theorie- als praktijkexamen in 1 keer!
Inderdaad rustig blijven en gewoon rijden zoals je tijdens de lessen ook zal doen!
Vooral goed al je spiegels checken!!