Ben blij dat ik hier eigenlijk allemaal goede ervaringen lees
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_lisaah schreef:jaa ze rijd wel mee,
maar dan zeggen de examinators dat ik gedurende de hele rit niet goed kijk,
en mn instructrice zegt dan later dat het bij 1 ding was ofzo gewoon het grootste voorbeeld noemen zegmaar
.
!Kyarahh schreef:_lisaah schreef:jaa ze rijd wel mee,
maar dan zeggen de examinators dat ik gedurende de hele rit niet goed kijk,
en mn instructrice zegt dan later dat het bij 1 ding was ofzo gewoon het grootste voorbeeld noemen zegmaar
Een ding dat jouw instructrice, en misschien jijzelf ook door de zenuwen, wel eens over het hoofd kan zien, maar wat wel belangrijk is: volledig kijkgedrag. De examinator let er ontzettend goed op of jij bij het afslaan in je binnenspiegel, buitenspiegel én dode hoek kijkt. Alleen buitenspiegel en dode hoek of een andere variant hiervan is niet voldoende, en alhoewel je dus wel gekeken hebt kun je hierdoor alsnog gezakt zijn. Probeer je daar eens van bewust te worden.
En inderdaad, een examen voor faalangst kan zeker een oplossing zijn. Wat je ook kunt proberen: Bach druppeltjes, die kun je gewoon bij de DA drogist halen en dit kan je helpen om rustiger te worden. Baat het niet dan schaadt het niet!
Alvast heel veel succes 6 augustus, laat je ons weten of je het gehaald hebt?
en het kijken voor remmen, in je binnenspiegel ( voor afslaan willen ze het hele riedeltje )
Kieffertje schreef:Het is logisch dat je erg zenuwachtig bent voor het examen, zeker als je al een paar keer gezakt bent. Dit betekent niet direct dat je echt faalangstig bent en dus een apart examen nodig hebt. Mocht je het gevoel hebben totaal te blokkeren, dan heeft het misschien zin. Als je 'gewoon' zenuwachtig bent en daardoor alles (met name kijken) nét wat minder goed doet, waarschijnlijk niet. Uiteindelijk moet je bij een faalangsexamen namelijk net zo goed rijden als bij een gewoon examen. Mocht je komende keer zakken, wat natuurlijk niet te hopen is, zou ik met je instructrice goed de verschillen tuseen faalangstexamen en staatsexamen bespreken om te kijken wat voor jou het beste is. Ik ben drie keer gezakt en bij mijn vierde (gewone) examen was ik nog steeds heel zenuwachtig, maar op een gegeven moment merkte ik dat het eigenlijk wel goed ging en kon ik een heeeeeel klein beetje ontspannen. Met zenuwen en al is het toen goed gekomen.