Besodemieterd door PostNL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Besodemieterd door PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:52

Ja regelmatig, of poststukken komen helemaal nooit aan. Zoals medicijnen voor ons paard.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:03

Inderdaad, niet aankomen gebeurt ook. Vooral bestellingen van mijn dochter (make-up) komen heel vaak niet aan. Omgekeerd krijgen wij wel eens post voor andere mensen, vroeger heel veel, nu af en toe.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:20

Ik had vorige week nog wat met de pakketdienst...
Ik had meubels besteld bij een webwinkel die op de site heeft staan, dat als je voor een bepaalde tijd besteld, je het de volgende dag in huis hebt. Het bedrijf heeft ook alles netjes op tijd bij de post aan geboden en mij netjes de T&T code gemaild. Kijk ik op "mijn pakket" staat er geen extra info dus ik er maar vanuit dat het die bepaalde dag kon komen. Helaas niks gezien natuurlijk. Kijk ik savonds weer op mijn pakket staat er op eens dat het om 18:00 afgeleverd zou zijn, nou ik had dus echt niks gezien, en het was zo groot dat ik het ook echt niet over het hoofd kon zien zeg maar. Normaal zetten ze mijn pakketjes in de schuur als ik niet thuis ben. Dus ik gelijk een boze klacht gemaild en in de mail ook aan gegeven dat ik voor een bepaalde tijd niet thuis was. Volgende dag toen ik thuis kwam een mail, dat ze me hadden gebeld dat ze me hadden gebeld maar ik er niet was, was dus ook voor de tijd die had aan gegeven, en dat ik maar de afzender moest bellen en dat hun het dan maar moesten regelen |o
De afzender had dus al meerdere klachten gehad, maar ze zouden weer bellen en dan zou ik het nog horen. Hadden ze mijn pakketten met de grote vracht mee gegeven en ze zouden binnen een uur bij mij zijn. Dat binnen het uur is net niet gelukt maar was dus absoluut niet blij.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:12

Zo zit ik hier te stuiteren op de bank!! Heb ik net van de PP een mail gehad met de digitale handtekening.
En ja daar staat PATTY op als zijnde handtekening maar dat is 100 % zeker niet de mijne. Hij lijkt er niets eens op. Komt niet eens in de buurt. Dit net ook in een mail naar de PP gedaan. Deze zeggen dat IK het maar met de postnl moet uitzoeken

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:15

PP heeft in dat opzicht ook gelijk. Zij hebben het verstuurd en mogen er van uitgaan dat het is aangekomen. Zij krijgen namelijk evenveel als jou te horen. Alleen met meerdere klachten kunnen ze naar PostNL stappen.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:16

Dan zou ik verantwoordelijk zijn voor iets wat niet eens in mijn bezit is... Het is hun paal die hun bij mij moesten zien te krijgen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:19

Juridisch gezien werkt het zo. Zij hebben het uitbesteed.

Het is netjes als zij er ook mee achteraan gaan, want zij maken meer gebruik van PostNL dus zullen wat meer "inbreng" hebben. Maar verder kun jij er weinig aan doen.

Als jij een brief verstuurd, dan ga je er ook vanuit dat het aankomt toch? :)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:21

Oke, maar wat nu? Ik heb geen paal, wel een rekening en een valse handtekening

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:22

Hmm ja, Pets Place :')
Ik heb een bijna zelfde situatie meegemaakt met Pets Place. Zij hielden vol dat het wel verzonden en door mij ondertekend. Een track en trace code kreeg ik niet. Wel bewijs van de handtekening (hoe komen zij daar aan? Lijkt me dat je daarvoor bij PostNL moet zijn dus vaag dat Pets Place daar toegang tot heeft), stond idd een andere naam op, maar geen adres. Pets Place kwam ook bij ons met de mededeling dat we het met PostNL moesten uitzoeken en PostNL geloofde het hele verhaal van Pets Place niet. Uiteindelijk is het een heleboel getouwtrek geworden en via de website Kopersbelangen (bestaat nu niet meer) kwamen we er achter dat dit nog veel meer andere mensen gebeurd is die bij Pets Place iets hadden besteld. Dit hebben we hen onder de neus geschoven (het grappige is dat bij bijna alle andere kopers precies dezelfde naam/handtekening werd opgestuurd. Toch vreemd dat alle mensen die een handtekening zouden hebben gezet opeens 'Diana' heten :') Je wordt dus gewoon door Pets Place belazerd!
Hier hebben we hen mee geconfronteerd en uiteindelijk kwam eruit dat het bestelde item (was bij ons een bestelling speciaal vogelvoer) niet geleverd kon worden en we kregen na veel gezeur ons geld terug. Het is dus gewoon oplichting!
Ik bestel in ieder geval nooit meer iets bij Pets Place.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:27

Mijn ervaring is dat je vaak geen briefje krijgt, maar de buren waren al uitgesloten?

Blijven bellen, en anders hopen (vaak is pakketpost namelijk ook uitbesteed aan ZZP-ers) dat je diegene die het gebracht heeft te pakken kan krijgen. Misschien dat diegene nog weet aan wie die hem gegeven heeft? Diegene zit anders met een vreselijk probleem...

Hier kan ik trouwens als ik inlog zien op welk nummer die is afgegeven (bijvoorbeeld bij de buren op 165 of...) Staat dat er niet bij? (Want briefjes worden vaak vergeten helaas...)

Maarja, heel het systeem is niet waterdicht... Stel ik sta bij jou in de tuin, en de pakketpost komt, die verwachten dan dat ik er woon (terwijl ik eigenlijk bloemen uit je tuin aan het jatten ben, ziet diegene mij aan als bewoner die de tuin doet...) Ik zie je voornaam op de factuur staan, dus ik teken... ;) Bij wijze van kan dit gewoon... Omdat je voor dit soort pakketjes geen ID hoeft te laten zien. Pakket is niet van voldoende waarde om het te verzekeren... Dus dat is ook niet gedaan.

Lees nu even wat anders... maar hoe kunnen zij tekenen? Er staat toch een adres? Neem aan dat ze niet voor je deur gaan zitten?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:28

Maar heb je inmiddels wel een Trace nummer gekregen dan?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:29

Als je een profiel hebt op postnl dan gaat dat automatisch ;) ook voordat ik mijn T&T nummer heb, kan ik het vaak al zien :) Ook waar het is afgeleverd etc.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:29

Lianne86 schreef:
Lees nu even wat anders... maar hoe kunnen zij tekenen? Er staat toch een adres? Neem aan dat ze niet voor je deur gaan zitten?

Er was dus ook helemaal niet getekend en ook niets in ontvangst genomen, gewoon allemaal zelf in elkaar geflanst en hopen dat iemand erin trapt. Afgifte T&T nummer was ook moeilijk moeilijk.. Steeds excuses en uiteindelijk 10 keer het verkeerde nummer geven.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-06-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:30

Ik heb het gehad met een pakket van Ziggo..... Een digitale recorder/decoder van 400,-.... Pakketje was ondertekent door BAS (op ons plaatje van de deur staan onze namen waaronder die van mijn vriend Bas dus) en wij hadden een briefje in de bus met het pakketje staat in de gang (gallerie van flat). Mijn vriend en ik waren beide werken op dat moment, wat wij ook allebei konden bewijzen.
Ik heb bij al onze buren aangebeld en aan iedereen gevraagd of zij ons pakketje hadden maar niemand wist van iets.. Tja was de bezorger zelf die hem heeft meegenomen? Iemand uit de flat? Kom daar maar eens achter... Je bent toch ook niet goed wijs als je een doos zonder verpakking , van een duur apparaat in een openbare ruimte neerzet!!!
Toen ik ging bellen met postnl kreeg ik te horen dat ik zelf niets kan regelen of een klacht kan indienen. Ziggo moest dit oplossen met postnl. Ziggo paar keer moeten bellen om het verhaal duidelijk te maken. Zij wilde eerst niet aannemen dat zij het moesten oplossen omdat van hun kant uit alles goed hadden gedaan. Maar omdat ZIJ het contract hadden met postnl moesten zij de klacht indienen en stond ik als ontvanger er volledig buiten.
Wij kregen van Ziggo netjes een nieuw pakket en zij hebben het verder met postnl opgelost.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:36

Cayenne schreef:
Lianne86 schreef:

Er was dus ook helemaal niet getekend en ook niets in ontvangst genomen, gewoon allemaal zelf in elkaar geflanst en hopen dat iemand erin trapt. Afgifte T&T nummer was ook moeilijk moeilijk.. Steeds excuses en uiteindelijk 10 keer het verkeerde nummer geven.

Raar zeg... Nouja, ik log standaard in op de site van PostNL en daar kan ik dat gewoon allemaal vinden gelukkig :) Dus ook als ze niets versturen, want dan komt ie niet in mijn rijtje voor --> Dus zie ik ook dat het niet klopt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:37

Dat doe ik ook en daarom was snel duidelijk dat er iets niet in de haak was :j
Overigens kom ik voor voer nog wel in de fysieke winkel van Pets Place, maar online vertrouw ik het absoluut niet meer.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:55

ik heb dit ook al voorgehad, bezorger ondertekent zelf en legt het pakket gewoon aan de voordeur.
Dit vind ik absoluut niet kunnen, want je betaald immers voor een verzekerde verzending die jij moet aftekenen. bij mij is het dus nu standaard procedure geworden dat ik metteen een klachtmail stuur met een copy van mijn paspoort waar mijn handtekening opstaat en waarin staat dat ik het pakket niet heb gekregen. ookal heb ik het pakket dus wel gekregen, het gaat bij mij om het principe.
Men legt geen pakketten van 500€ zomaar aan de voordeur.
Niet ondertekend door mij of buren is niet ontvangen.

gelukkig voor hen zijn ze nu al zo slim geworden dat ze mij wel laten ondertekenen

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:58

Ja heel herkenbaar!

Wij hadden wieldoppen besteld die postnl zou bezorgen.
Vervolgens komt de buurman aan, ja er stond een pakketje van jullie midden op straat!
Maar postnl kon er niets mee, want ik zou er voor getekend hebben....

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:13

Das wel een goeie inochiyo. Die ga ik ook onthouden.
Ik heb een briefje aan mijn deur hangen dat als ik er niet ben ze het pakje in de tuin/ schuur mogen leggen. Ze hebben de buren er geen last van en ik heb mijn pakje ondanks ik niet thuis ben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:18

Heb je nou eindelijk al eens een track en trace code gehad?

Dit is dus ook een reden waarom ik nooit mijn voornaam geef. Zodat ze die niet kunnen gebruiken...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:25

Dat ze het onder de carport neerzetten, in de stal etc. dat wel vaker meegemaakt. Moet eigenlijk ook niet kunnen... Maar dat is 1 klacht en daarna gebeurd dat ook niet meer (tenminste hier).

Maarja, in dit geval is het dus onzeker of PP het wel heeft opgestuurd :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:33

Heb je de T&T nou al gekregen??

Ik heb het vermoeden dat ze gewoon niks verstuurd hebben. Die handtekening kunnen ze ook gewoon zelf maken in elk simpel programmaatje.
Als je zelf de T&T hebt, kan je de handtekening online bij PostNL bekijken.

Maar toch heb ik het vermoeden dat er helemaal niks verstuurd is........

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:40

Ik heb niet alles gelezen... maar wil toch even mijn postnl ervaring met je delen misschien heb je er wat aan...
Postnl heeft hier ook meerdere malen de boel slecht afgehandeld. Dingen die zouden komen kwamen niet op afgesproken dagen, ze zouden zijn gekomen en ik zou niet thuis zijn ook al was ik er wel en zijn ze niet geweest. Ook is het voorgekomen dat ze niet aanbelde maar gewoon papiertje in deur douwde en zeiden ja u was er niet dus dan en dan komen we, en dan kan ik dus altijd weer net niet...
En één keer... was het helemaal niet normaal. Ze zouden voor mijn, inmiddels overleden, zieke vader insuline spul sturen. Wat persoonlijk getekent moet worden door een familie lid woonend op het zelfde adres. Indien niet thuis mogen ze het ook niet bij de buren of dergelijke afleveren. Hadden ze het pakket, met insuline spul wat in de koelkast moet en pompen etc een straat verderop afgegeven. En niet eens aan de deur, nee gewoon onder de auto gezet. Deze man is gelijk hier naar toe gereden, maar had ook alles kunnen houden en zelfs kunnen verkopen (waarde rond de 1000,-) zonder dat wij dit wisten. Postnl is een bedrijf wat veel problemen geeft aan de gene die paketten verwachten. Dus ja ook ik denk dat hun niks hebben gestuurd en ALS dat zo was, de bezorger een handtekening heeft verzonnen.

Mijn raad? Ik heb toen postnl gebeld en gevraagd naar een leidinggevende die hier over ging. Ik heb met hem besproken dat als dit nog 1 keer gebeurd, en wij niks vergoed zouden krijgen door de gemaakte kosten voor nieuwe insuline te bestellen want de andere was in de zon blijven staan dus niet betrouwbaar meer, ik een zaak zou maken hiervan en ook de media zou inlichten hoe hun te werk gaan. Ook deels gezegd uit kwaadheid, maar uiteindelijk kregen wij wel excuses en een bedrag terug vanwege extra kosten. Ook is sinsdien nooit ook maar 1 probleem geweest meer met postnl.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:51

Met de Track en Trace kun je op de site van PostNl ook de handtekening bekijken. Dus idd T&T eisen en dan DAAR kijken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:07

Postnl mobiele pakket app al geprobeerd? Daar heb je geen codes nodig om te zien hoe en wat met pakketten. Jou gegevens zijn genoeg.
Anders toch echt T&T eisen. Daar kun je veel meer informatie in zien.

Probleem is dat PP de betalende partij is. Zij zijn klant, jij bent slechts secundair. Maar mocht je echt denken dat het wel bij de postnl fout is gegaan (een PP werkt duidelijk niet mee). Neem dan eens contact op via twitter met het webcare team. Die lui zijn snel en je krijgt 95% meer gedaan dan via elk ander middel.

Overigens gebeurt het vaak zat dat bedrijven uiteindelijk toch niet verzenden hoor en gewoon algemene leuzen terug sturen.