Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jiehaaa schreef:speurneusc schreef:denk dat je wel anders piept als die boom bij een stormpje omwaait tegen je gevel.... wel verwacht je dan dat deze mensen er voor verzekerd zijn en voor de totale kosten opdraaien...
en trouwens is nix van jou bij, schaduw moet je zelf voor zorgen
Lees toch eens terug als je wilt. Ik zeg nergens dat er iets van mij bij is. En dat het me primair om de schaduw gaat. Maar zolang de gemeente de mogelijkheid biedt om bezwaar te gaan, wie ben ik dan om mijn recht niet te benutten als ik een voorstander ben van groen in de stad?
verootjoo schreef:Ik vind TS apart reageren... Ht is jouw tuin toch niet? De mensen hebben het recht om een kapvergunning aan te vragen.
Ik zou ook niet zo'n grote boom in mijn tuin willen maar zeker daarom een droomhuis niet voorbij laten gaan. Dan kap ik de boom wel, en stop het hout in de openhaard of vuurkorf.
Snap niet waarom je je zo druk maakt, vind het brutaal je met andermans inrichting van de tuin te bemoeien. Als je graag naar bomen wil kijken, waarom ga je dan in de stad wonen
Tiggs schreef:jiehaaa schreef:
Lees toch eens terug als je wilt. Ik zeg nergens dat er iets van mij bij is. En dat het me primair om de schaduw gaat. Maar zolang de gemeente de mogelijkheid biedt om bezwaar te gaan, wie ben ik dan om mijn recht niet te benutten als ik een voorstander ben van groen in de stad?
Hier zeg je dat het primair om de schaduw gaat en vervolgens zeg je dat dat slechts een bijkomend iets is, wat bedoel je nu precies?
Overigens ben ik ook een voorstander van groen, maar om je buren als arrogant te bestempelen omdat ze een boom in hun eigen tuin willen weghalen, vind ik echt heel raar. Ja die boom was er al 30 jaar, hun voordeur misschien ook, mogen ze die ook niet vervangen?
lieveli schreef:Ik kan me indenken dat je het arrogant vindt ten opzichte van de natuur, maar het is van jou dan net zo arrogant om te voorkomen dat die mensen een boom kappen in éigen tuin.
jiehaaa schreef:Ben trouwens oprecht blij met deze discussie!!
Ik vroeg niet voor niets hoe andere mensen hierover denken, want ik wil de andere kant ook kunnen begrijpen.
jiehaaa schreef:lieveli schreef:Ik kan me indenken dat je het arrogant vindt ten opzichte van de natuur, maar het is van jou dan net zo arrogant om te voorkomen dat die mensen een boom kappen in éigen tuin.
Dat kan hoor, ik snap best dat sommige mensen dat vinden. Iedereen kijkt vanuit de eigen overtuiging en dan is de andere per definitie arrogant als die boven de ander wordt geplaatst.
maar ik vind wel dat ze in hun recht staan en dat je niet een huis moet laten schieten omdat er een boom in de tuin staat. bigone schreef:Als je eigenaar van een perceel bent hoef je helemaal de buren niet om toestemming te vragen. Vergunning vraag je aan bij de gemeente, ik vind het erg netjes van je nieuwe buren dat ze wel aan de buren denken, misschien een optie om met elkaar in overleg te gaan?
bigone schreef:Misschien even op de gemeentesite kijken of er al eerder een kapvergunning is aangevraagd, kan idd zo zijn dat ze die niet gekregen hebben en nu via alle buren overlast willen aantonen, daar ging ik ook niet in mee.
Boras schreef:Ts heb je geen houten meubelen staan omdat je zo begaan bent met de bomen?
Ik hou ook van bomen en natuur. Maar er zijn ook andere belangen. Als er nu een andere mooie boom voor wordt gepland. Ik denk namelijk dat er ten bate van jouw inrichting of wat dan ook wat van jou is ook wel een boom gesneuveld is. Principes zijn goed, maar redelijkheid ook.
wat zonde zeg....je gaat toch niet zomaar bomen omhakken.
verhuisd? jiehaaa schreef:Kitty1985 schreef:Maar TS als ik naar jouw woonplaats kijk, dan heb je toch niks te klagen w.b.t. groenverhuisd?
Mijn avatar woont in Pieterburen.Hij heeft daar domicilie gekozen vanwege de goede zwemfaciliteiten en drie keer per dag vis van Lenie herself.
zozo van Lenie nog wel.....wel een bijzonder zeehondje dan hihi
simodi schreef:Boeiende discussie!![]()
Maar het is wel hun boom in hun tuin!
Als ze je zouden vragen om een boom in jouw tuin te kappen omda ze daar last van hebben,is dat veel lastiger. Maar in feite heeft TS niks te maken met de eigendommen van de buren, waar de boom deel van uitmaakt.
Je hebt er genot van gehad, maar dat geeft je verder nog geen enkel recht op behoud van de boom. Kapvergunning is alleen nodig om de gemeente te laten bepalen of een bepaalde boom voor het straatbeeld en de groenvoorziening wel of niet noodzakelijk is, niet of andere mensen er lol van hebben. Dus helaas ....
Overigens zijn de kapvoorwaarden in veel gemeenten de laatste tijd versoepeld en mogen ook grote bmen nu sneller gekapt worden zonder vergunning.