De energierekening van dit jaar, duur jaar? Koude winter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: De energierekening van dit jaar, duur jaar? Koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:57

Kronkels he _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:58

Nee, lekker warm en toch frisse lucht :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:22

wij zijn vorig jaar 50 euro p/m omlaag gegaan
dit jaar hebben we 35 euro totaal bij moeten betalen , als we zo eens terugkijken, is dat dus de vrieskist voor Eyck zijn eten die we een dik jaar geleden hebben gekocht.
wij zitten nu op 139 euro p/m voor twee personen, waarvan 1 veel thuis overdag en met waf in een hoekhuis met antieke ketel (1992) die dit jaar als het goed is vervangen gaat worden en enigszins dubieuze isolatie

hier staat de thermostaat op 15 en 18 (niet thuis/nacht en thuis/overdag)
ik droog 1 was in de week gemiddeld met de droger en de vaatwasser draait om de dag ongeveer.
over word regelmatig gebruikt en gasfornuis dagelijks(kook graag uitgebreid)

hier helaas geen ramen die open kunnen beneden (ja, wc raam) er zit een mechanisch ventilatie systeem in het huis wat we nooit aan hebben staan(geluid is irritant, is allemaal conform regeltjes en hoe het hoort, maar we kunnen er beide niet tegen :+ ) , wel alle roosters open(maar die hebben we te kort, voor in het grote raam zou ook een rooster moeten zitten om afdoende rooster opp te hebben)
en haakje op de achterdeur gezet om die op een kier vast te kunnen zetten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:14

Ik ben ook erg benieuwd! Ik heb vorige week de standen in moeten vullen, dus zal vast nog wel tijdje duren voor ik iets te horen krijg. Verwacht dat ik niet (veel) bij hoef te betalen, aangezien we in januari overgestapt zijn en ons termijnbedrag het dubbele is dan dat ze ons geschat hadden. Ik wacht af :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:17

Wij moeten 120 euro bijbetalen.
Vind ik overigens niet heel vreemd. We hebben nu nog dagen dat de verwarming aanstaat en we hebben een droger gekocht die van de winter vaak aanstond.
Vorig jaar had ik in maart al regelmatig de verwarming uit.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:21

Hier ben ik wel benieuwd :) Nog geen rekening gehad... Maar moet eerlijk zeggen dat wij weinig thuis zijn, dus de verwarming vaak helemaal uit staat... Toen het zo ontzettend hard vroor, in de slaapkamer zelfs de deur opengezet...

Altijd fijn als je bovenburen zo veel stoken dat het in je slaapkamer standaard 20 graden is :') Ook al vriest het buiten -10... Maar dat is ook de reden waarom de verwarming alleen ooit in de huiskamer heeft aangestaan ;)

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:25

Wij zitten nu tijdelijk te huren, in een oud huis niet geisoleerd, enkelglas en een ketel uit 1984 waar je de meter overuren van ziet draaien. Wij zijn met 2 personen en ik ben heel de dag thuis. Hebben de kosten proberen te drukken met de houtkachel. Maar of dat gelukt is?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:06

De jaar afrekening komt bij mij altijd pas in september/oktober! Wat verschilt dat merk ik in dit topic.

Ik heb in maart volgens mij me maand bedrag aangepast.
(Omhoog laten zetten)
De telefoniste vond het niet nodig terwijl ze er wel reclame over maken op tv.
Ik woon ook sinds kort samen wel in hetzelfde huis.
Ook het bedrag laten aangepassen omdat het langer koud bleef.
Betaalde eerst 185 euro elke maand en nu naar 200 euro laten zetten.
Ik heb liever niet dat ik me rot schrik met de jaar rekening.

Vorig jaar had ik 2.502 m³ gas verbruikt en energie weinig 1.389 kWh (volgens mij)
Het huis is slecht geisoleerd na de zomer krijg ik wel dak isolatie en een zonneboiler als het goed is.
(huur woning)

Ik ben ook benieuwd dit jaar. Bij mij is het vaak zo ene jaar bij betalen en het andere jaar weer terug krijgen zo gaat het op en neer.
Kan je bv bij de Nuon ook zien hoe ik er nu voor sta maar dan met geld? of ik nu zou moeten bij betalen of zo.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:11

Ik moet mijn meterstanden november pas doorgeven. Verwacht dat ik in december jaarafrekening krijg.
Ik zal van de week als mn laptop weer doet eens weer kijken naar de tussenstand :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:26

Woei ik krijg 34.67 terug...Minder als gehoopt maar beter als bij betalen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:46

Mijn man houdt de standen de laatste tijd bij.
Zo'n koude winter kost je gewoon dubbel zoveel.
Laatst was er dus een temperatuurverschil van een graad of 10 en weinig wind, dat scheelde echt gewoon de helft.
Ze zijn hier gisteren geweest te meten, dus zullen binnenkort de rekening wel krijgen.
Wij zitten bij Greenchoice, is aardig goedkoop, zaten eerst bij de essent.
Die belde nog een keer om te zien of ze ons als klant weer terug konden krijgen.
Wou een aanbod doen, en vroeg welke maatschappij we nu zaten.
Dus ik zei greenchoice.
Oh dan heeft het geen zin zegt ie, die zijn toch goedkoper. :=

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:01

Wij hebben de jaarrekening al een paar maanden geleden gehad en we kregen een beetje terug (iets van 55 euro). Wij houden altijd per maand de meterstanden bij in een excelbestand, dus we weten wel of we moeten gaan bijbetalen of niet. We hebben ons een pietsie omlaag laten zetten.

Het is wel handig om het per maand bij te houden, want ons gasverbruik staat ingesteld op 110 m3, maar in januari hebben we ongeveer 250 m3 verbruikt en in februari en maart ongeveer 200 m3 per maand. Daarvan zijn we nogal geschrokken, dus de kachel een stuk lager en toch maar een extra deken pakken. In april hebben we o.a. daardoor maar 50 m3 aan gas verbruikt.

Wij wonen met zijn tweeën in een goed geïsoleerd hoekappartement en we betalen per maand 82 euro aan gas, 24 euro aan elektriciteit en 18 euro aan water. Wij zitten overigens ook bij Green Choice.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:26

Gelukkig hebben we nu een tijdje mooi weer, dan gaat hier iig de kachel niet aan.
Scheelt weer een beetje haha.