Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pluisje88 schreef:bello2005 schreef:
Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden.![]()
Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?
Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?
Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.
Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?
Benzine is veel duurder![]()
waarom ga je niet voor een auto ?? die kosten hetzelfde qua aanschaf.
Sabine_Duco schreef:Wow, dat klinkt echt ideaal haha. Waar heb je hem gekocht?
En hoeveel ben je kwijt voor je verzekering?

Sabine_Duco schreef:Een auto kost uiteindelijk veel meer in onderhoud, dus dat kan ik denk ik niet betalen. Dan ben ik zowat al mijn geld dat ik in de maand verdien al kwijt aan verzekering en benzine enzo. :p
Als ik de verzekering op mijn ouders naam zet, is het dan niet zo dat de schade niet gedekt wordt als het door mij wordt gemaakt? Want dat had ik volgens mij ergens gelezen.
jorika1986 schreef:Sabine_Duco schreef:Een auto kost uiteindelijk veel meer in onderhoud, dus dat kan ik denk ik niet betalen. Dan ben ik zowat al mijn geld dat ik in de maand verdien al kwijt aan verzekering en benzine enzo. :p
Als ik de verzekering op mijn ouders naam zet, is het dan niet zo dat de schade niet gedekt wordt als het door mij wordt gemaakt? Want dat had ik volgens mij ergens gelezen.
Zelf zou ik hem niet op de naam van je ouders laten verzekeren, je bouwt geen schade vrije jaren op.
Mocht je ooit een auto gaan rijden (welke vele malen duurder is in de verzekering) kun je de schade vrije jaren meenemen en dat scheelt een flinke duit!
Ik ben blij dat ik altijd zelf de verzekering heb moeten doen betalen, heb er nu profijt van.
pluisje88 schreef:Is je slot wel goedgekeurd door de verzekering myrth? Een goedgekeurd slot kost een paar honderd euro..
@ julitex electrisch was er toen nog niet. lijkt me wel ideaal. Alleen als je een keer verder wilt rijden dan die 100 km dan lijkt het me wel lastig dat je niet gewoon kunt tanken. Dan moet je ergens zien dat je stroom krijgt en dan daar 1,5 uur wachten
pluisje88 schreef:Kun jij dan ook opladen bij die auto oplaad punten dan?
ik zie dat je in arnhem woont. Wij zitten hier achteraf. Hier zijn de afstanden veel langer en dat soort voorzieningen nog erg schaars. Ahum Boerenland
Ja volgensmij wel !

LoveUggs schreef:Sym schijnt niet zo goed te zijn TS