Scooter kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Re: Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:53

Trouwens even op een rijtje welke scooters me aanspreken:

Piaggio Zip 4t
Kymco Agility
Misschien Sym Mio, maar ik denk dat ik voor dat geld dan liever een Zip koop

Als iemand nog suggesties heeft :p

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:54

pluisje88 schreef:
bello2005 schreef:

Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden. :)

Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?

Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?

Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.

Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?

Benzine is veel duurder :j
waarom ga je niet voor een auto ?? die kosten hetzelfde qua aanschaf.

de benzineprijs blijft hetzelfde, een auto heeft alleen een grotere tank

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:56

Een scooter is veel zuiniger

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:20

Sabine_Duco schreef:
Wow, dat klinkt echt ideaal haha. Waar heb je hem gekocht?
En hoeveel ben je kwijt voor je verzekering?

Ik heb hem gekocht in Oegstgeest bij Sws2wheels.
Ik woon zelf in de randstad aan Leiden vast en ben 20 jaar oud en heb 4 schadevrije jaren al.
Per jaar heb ik het betaald vorige week wat neerkwam op 298 euro. :+
Dan heb ik hem verzekerd voor: WA, diefstal, rechtsbijstand en als die gestolen wordt binnen 3 jaar krijg ik het hele aankoopbedrag terug. Ik heb hem verzekerd bij Unigarant.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:25

Sabine_Duco schreef:
Een auto kost uiteindelijk veel meer in onderhoud, dus dat kan ik denk ik niet betalen. Dan ben ik zowat al mijn geld dat ik in de maand verdien al kwijt aan verzekering en benzine enzo. :p

Als ik de verzekering op mijn ouders naam zet, is het dan niet zo dat de schade niet gedekt wordt als het door mij wordt gemaakt? Want dat had ik volgens mij ergens gelezen.

Zelf zou ik hem niet op de naam van je ouders laten verzekeren, je bouwt geen schade vrije jaren op.
Mocht je ooit een auto gaan rijden (welke vele malen duurder is in de verzekering) kun je de schade vrije jaren meenemen en dat scheelt een flinke duit!
Ik ben blij dat ik altijd zelf de verzekering heb moeten doen betalen, heb er nu profijt van.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:25

Unigarant is volgensmij de enige die scooterverzekeringen doet. Die verzekeringen zijn zo duur omdat ze naar verhouding nogal vaak gejat worden :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:26

jorika1986 schreef:
Sabine_Duco schreef:
Een auto kost uiteindelijk veel meer in onderhoud, dus dat kan ik denk ik niet betalen. Dan ben ik zowat al mijn geld dat ik in de maand verdien al kwijt aan verzekering en benzine enzo. :p

Als ik de verzekering op mijn ouders naam zet, is het dan niet zo dat de schade niet gedekt wordt als het door mij wordt gemaakt? Want dat had ik volgens mij ergens gelezen.

Zelf zou ik hem niet op de naam van je ouders laten verzekeren, je bouwt geen schade vrije jaren op.
Mocht je ooit een auto gaan rijden (welke vele malen duurder is in de verzekering) kun je de schade vrije jaren meenemen en dat scheelt een flinke duit!
Ik ben blij dat ik altijd zelf de verzekering heb moeten doen betalen, heb er nu profijt van.

Dit klopt niet helemaal. De scooter van mijn zusje kost ongeveer net zo veel als mijn (nieuw gekochte in 2011) chevrolet spark..
Maar mijn zusje heeft idd de verzekering van de scooter op haar eigen naam. Mijn auto staat op mijn moeders naam omdat ik momenteel niet zo veel inkomsten heb. Mijn auto staat ook nog op mijn moeders naam.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:28

Ik heb een elektrice, erg modern maar super mooi!
totaal geen kosten verder eraan
eenmalig 2000,- maar dan hebben we wat van de prijs afgepraat
hier heb ik een hoog windscherm bij en een 4 sterren slot.
Ook heb je geen onderhoudsbeurten & een volle tank (100km rijden) is 8 cent perlading en dat duurt zo'n 1,5 uur

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:28

Ik heb mijn scooter tweedehands voor een erg leuk prijsje gekocht.
Mijn helm was 35€ en het slot heb ik bij de scooter mogen kopen voor 10€.

Verder ben ik verzekerd bij Unive voor nog geen 10€ pm.

Het hoeft dus niet duur te zijn!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:30

Is je slot wel goedgekeurd door de verzekering myrth? Een goedgekeurd slot kost een paar honderd euro..

@ julitex electrisch was er toen nog niet. lijkt me wel ideaal. Alleen als je een keer verder wilt rijden dan die 100 km dan lijkt het me wel lastig dat je niet gewoon kunt tanken. Dan moet je ergens zien dat je stroom krijgt en dan daar 1,5 uur wachten :P

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:31

Je rekent wel heel erg luxe zeg, mijn helm was geloof ik €50,- bij de lidl, erg fijne helm met zonnenbril die je in en uit kan klappen, ventilatie systeem en krasvrij scherm. Fijne pasvorm ook en natuurlijk goed gekeurd en ik vind hem nog mooi ook!

Wil je persé een nieuwe scooter? Verzekering was ik geloof rond de €140,- per jaar kwijt, benzine? Ik reed rond de 30 km per dag X 5 dagen en in het weekend ongeveer 6 km per dag. En tankte twee keer per week.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:35

pluisje88 schreef:
Is je slot wel goedgekeurd door de verzekering myrth? Een goedgekeurd slot kost een paar honderd euro..

@ julitex electrisch was er toen nog niet. lijkt me wel ideaal. Alleen als je een keer verder wilt rijden dan die 100 km dan lijkt het me wel lastig dat je niet gewoon kunt tanken. Dan moet je ergens zien dat je stroom krijgt en dan daar 1,5 uur wachten :P

Ja dat klopt wel, dat is wel vervelend maar na een lading van 30 minuten kun je weer een aantal kilmoneter kwijt, de laatste tijd zijn er ook een hoop opladings punten, op school in de stad bij restaurants & café's

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:36

Kun jij dan ook opladen bij die auto oplaad punten dan?

ik zie dat je in arnhem woont. Wij zitten hier achteraf. Hier zijn de afstanden veel langer en dat soort voorzieningen nog erg schaars. Ahum Boerenland 8-)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:37

http://www.enra.nl/verzekeringen/bromfi ... -aanvragen

Ik heb even uitgerekend voor een scooter aankoop bedrag 1500,- als 18 jarige vrouw geen schadevrije jaren en wonende in regio Rotterdam. Zogenaamde hoog risico regio.... -O-
Ben je voor volledig casco (all-risk) inclusief diefstal 56 euro per maand kwijt.
Je kunt bij deze maatschappij ook per kwartaal betalen of per half jaar en natuurlijk per jaar.
Onthoud dat het scheelt in de kosten als je ineens voor een langere periode betaald.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:37

pluisje88 schreef:
Kun jij dan ook opladen bij die auto oplaad punten dan?

ik zie dat je in arnhem woont. Wij zitten hier achteraf. Hier zijn de afstanden veel langer en dat soort voorzieningen nog erg schaars. Ahum Boerenland 8-)

_O- Ja volgensmij wel !
Wees er blij mee! hier in dit stadje is geen weiland te bekennen :roll:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:38

Ik ben verzekerd bij de hema. Op mijn vaders naam en ik als bestuurder (Anders kost het nog duurder)
All risk incl. diefstal voor 50 euro.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:38

Overigens!
als je een brandstof scooter koopt (hoeft het niet eens te doen!)
en laat overschrijven op jou naam, en aan de plaatselijke dealer geeft en aangeeft dat je een elektrice scooter wilt, krijg je 30% van het aankoop bedrag terug van de gemeente!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:39

Ben er verder heel blij mee hoor! wil hier voor geen goud weg. <3 Mijn zusje woont nu in arnhem en als ik daar een dag geweest ben krijg ik nogal last van claustrofobische gevoelens... |o Maar zonder auto/scooter ben je hier een erg arm dier 8-)

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:50

pluisje88 schreef:
Ben er verder heel blij mee hoor! wil hier voor geen goud weg. <3 Mijn zusje woont nu in arnhem en als ik daar een dag geweest ben krijg ik nogal last van claustrofobische gevoelens... |o Maar zonder auto/scooter ben je hier een erg arm dier 8-)

:') hier zie je ook niet anders hoor.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:55

Kosten zijn heel erg verschillend!
Wil je perce een nieuwe scooter of is 2de hands ook prima?
Moet ie zo goed als nieuw zijn of is wat kapschade geen probleem etc.?

Ik heb toevallig 2 weken geleden een 2de hands scooter gekocht, een yamaha aerox en was totaal, incl helm en slot, €450,- kwijt.
Heb zelf een en ander nieuw moet halen, een voorband, accu en bougie en dit zit bij die €450,- in.

Voor een zip ben je vaak wel meer kwijt inderdaad.

edit; verzekeringskosten liggen aan je postode en je leeftijd, ik woon midden in de stad plus het feit dat ik nog geen 24 ben, dus ben wat meer kwijt, €18,- per maand bij unigarant

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:09

LoveUggs schreef:
Sym schijnt niet zo goed te zijn TS

Dikke vette onzin. Zaak waar ik mijn oude verschrikkelijke Peugeot in onderhoud had en mijn nieuwe Sym Orbit II heb aangeschaft verkoop niet voor niets geen Peugeot. Sym en Kymco zijn hele sterke, goed ontwikkelde scooters uit Azië. En geloof maar, daar weten ze veel beter waar een goede scooter aan moet voldoen dan hier hahaha...

Afbeelding

Het is maar net hoe goed jij voor je scooter 'zorgt' en een goede onderhoudsmonteur hebt die zijn vak met liefde uitoefent!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:15

Helemaal mee eens Amaryllis. Die van ons is een super ding. Ideeaal. Heb zelf inderdaad heel veel slechte verhaleng gehoord over peugot en aprillia. Maar dat zijn allemaal meningen, dus zijn ze zo betrouwbaar? ik weet het niet. Ik denk dat dat er niet echt heel slecht spul verkocht wordt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:05

Net als rij klaar maken: mijn garage heeft alle draaiende delen, schroefjes en weet ik nog meer na gelopen, aangedraaid en ingevet. Dat is je basis! Niet een gratis tank benzine en de hartelijke groeten, want dat doet niks voor de levensduur van je scooter. En goede tweedehandse kan ook echt wel goed zijn, maar dan gaat het er ook weer om dat het onderhoud door jezelf (binnen stallen, olie keertje peilen, niet te vaak tot reservetank rijden, enz) en de garage goed is geweest!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:17

amen _/-\o_

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 19:54

Ik zit te twijfelen, maar bij tweedehands weet je nooit wat ermee gebeurd is. Ik ben zelf altijd heel zuinig op mijn spullen en heb het liefst dat alles nog mooi is. En bij een tweedehands heb je dat natuurlijk nooit. :p