Op wat voor bed slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:49

Hahaha, ik had een ander voor me....niet minder enthousiast maar die ben je dan mis gelopen! ;) .

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:04

Ik kan je de Sultan-matrassenlijn van Ikea ook ten zeerste aanraden. Wij hebben jarenlang op een allang doorgezakt matras, in een al 3 keer opnieuw gesoldeerde ombouw van Leen Bakker, gelegen (was ook nog een twijfelaar). Niet echt comfortabel zeg maar. Maar deze zomer zijn we verhuisd en hadden we eindelijk genoeg ruimte voor een lekker groot nieuw bed. Ik kan er nog steeds niet over uit hoe heerlijk ons nieuwe matras ligt en hoeveel beter ik nu slaap (het is een Sultan Halberg middelhard binnenverings-matras als ik het goed heb)...
We hebben trouwens ook ooit een (goedkope) bokspring gehad met matrassen van memoryfoam ofzo (hadden we gekregen). Dat was echt verschrikkelijk. Dan was dat doorgezakte ding wat we erna hadden nog comfortabeler...

Ik heb voor ons huidige bed de bed-ombouw en lattenbodems overigens wel elders gekocht, omdat bij Ikea alle ombouwen die wij mooi vonden alleen in van dat gelige/beige-wit verkrijgbaar waren in plaats van echt wit. En als ik ergens allergisch voor ben...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:02

Afbeelding

Ik woon nog thuis maar wilde een 2 persoonsbed. Hij zal mooier uit komen als ik het huis uit ben, maar dat even ter zijde.

matras is van matras direct. ik had dit matras al maar op een een persoonsbed en ik heb hetzelfde nu besteld voor een grotere maat.
dit omdat ik een fijn matras vind.
lattenbodem ikea
dekbed vulling ikea
hout van de houthandel en door broertjelief gemaakt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:07

Handig dit, want ik ben ook aan t kijken naar een nieuw 2 persoonsbed.

Voor IKEA en of Leenbakker zou ik niet snel kiezen, is toch van mindere kwaliteit heb ik het idee.

anne3000

Re: Op wat voor bed slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:11

Wij hebben een half jaar geleden een boxspring gekocht bij Leen bakker. In het begin vonden we het allebei heel lekker slapen. Mijn vriend vind het nu nog steeds een heel fijn bed. Ik niet meer! Ligt 1 groot matras op en als me vriend zich omdraait merk ik dat. Ook moet ik hem steeds omdraaien enz, anders komen er kuilen in.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:12

Waterbed, slaap er al jaren op en wat mij betreft nooit iets anders meer. Voorheen stond ik smorgens altijd geradbraakt op, had altijd koude voeten in bed, manlief had regelmatig last van de rug. We hadden toch echt wel goede matrassen en bodems (Auping). Sinds het waterbed hebben we geen van beiden nog last van ongemakken.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:17

Wij hebben sinds kort M-Line matrassen. Ze liggen heerlijk en vormen naar je lichaam. Als je het vaak warm hebt in bed zal het wat minder zijn omdat ze snel je temperatuur aannemen. Ik heb het vaak koud dus voor mij heerlijk! Ik zou zelf niet zo snel voor Ikea oid kiezen. Slapen is het belangrijkste deel van de dag! :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:20

Hihi ik slaap al anderhalf jaar ieder weekend samen met mijn vriend met zn tweeën in mijn 1 persoonsbedje. Ik vind het supergezellig maar ik weet wel dat heel veel mensen daar anders over denken.. Ik denk dus dat ik niet de juiste persoon ben om bedden-advies te geven :P

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:20

Ik lig op een Sultan matras van de Ikea, en ik slaap hier heerlijk op! Nou wil dat niet heel veel zeggen, want ik slaap in principe overal :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:23

Wij hebben een boxspring van Swiss Sense, de royal 300 ofzo. Echt heel erg duur. Maar gekocht als showroommodel dus de helft van de prijs :P Ik slaap er echt super op. Eerst een sultan matras en daarna matrassen van de beddenwinkel, maar altijd kapotte rug. Nu nagenoeg nergens meer last van.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:28

Ik heb thuis een jaar of 3 op ikea sultan geslapen met een topper, maar dat was na een jaar echt al ellende.

We hebben hier nu een 3000euro uitgegeven bij swiss sense en slapen al 3 jaar heerlijk geen kuilen niet warm perfect. Hebben een boxspring van de gewonen lijn, met daarop zo'n topper met latex en paarden haar en het is iedere keer weer heerlijk als we thuis komen van vakantie :)

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:28

2 persoons (dubbelmatras) waterbed , voor mij als zijslaper met brede heupen de beste oplossing en ik slaap er heerlijk op.
Gekocht op Marktplaats inclusief ombouw voor 150 euro , maar dat was een mazzeltje :-)
Wel even goed opletten welke stabilisatie factor de zakken hebben en wat je fijn vind , dus info inwinnen is niet overbodig

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:29

Wij hadden een waterbed maar ik sliep er niet meer fijn op
Ik was ook erg ziek, alles deed pijn dus overgestapt op een boxspring van beterbed...de Karlson
Ik slaap er prima op.
Vent minder maar wie weet komt er ooit nog een waterbed

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:43

Hier ook al heel wat jaar een waterbed van http://www.ajwaterbedden.nl en ik wil niet anders meer!

Wat heel erg belangrijk is, is dat je je goed laat informeren en dat de verkoper kijkt naar de individu, wat voor de 1 een droombed is, is voor de ander een nachtmerrie. Ik kan iedereen een goed waterbed of een goede boxspring adviseren (en dan niet eens alleen de bekende merken, er zijn ook heel wat goede merken die geen reclame maken)

Mijn advies: Ga naar een speciaalzaak! (geen mega-concern) en laat jou en je partner goed adviseren, ga in de winkel proefliggen op verschillende slaapsystemen en kijk wat het best bevalt. Bij bijvoorbeeld de aanschaf van een waterbed is o.a. gewicht heel belangrijk, de stabilisatie (je hebt waterbedden die heel stabiel zijn en nauwelijks 'schommelen' en bedden die minder stabiel zijn, voor elke voorkeur iets!) maar ook ondersteuning, de 1 heeft bijvoorbeeld bekkenondersteuning nodig in het waterbed en de ander niet.

Een goed bed hoeft geen 5000,- euro te kosten, maar je kan ook verwachten dat bijvoorbeeld een waterbed van beterbed a 500,- te wensen overlaat.

En als je dan toch naar een speciaalzaak gaat laat je dan gelijk adviseren over een goed kussen, een kussen is ook heel belangrijk voor je slaapcomfort.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:52

Hier ook al jaren een waterbed :j Op een gewoon matras kan ik inmiddels al niet meer slapen (sta dan juist met pijn in de rug op...). We hebben een king size bed, met twee 1-persoonswaterzakken. Heerlijk bedje (kom er dan ook vaak moeilijk uit) :D

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:12

Wij willen ook een nieuw bed, het liefst een boxspring dus ik houd het hier ook even in de gaten,

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:09

Mijn vriend heeft toen we gingen samenwonen een Tempur bed gekocht (als het aan mij lag was dat achterlijk dure ding er nooit gekomen- heeft ruim 5000 euro gekost). Hij heeft een moeilijke rug, en had eea geprobeerd (zonder succes) en wilde nu een keer een echt goed bed. Uiteindelijk is het een donkergrijs stoffen ombouw, met electrisch verstelbare bodems en 2 aparte matrassen geworden. Ligt prima, ik heb zelf ook geen hele goede rug maar ik slaap er goed op. Mijn vriend bevalt 't super.
Maar persoonlijk vind ik mijn oude Ikea bed nog steeds het fijnst (zo'n witte metalen ombouw, lattenbodem en het zachtste pocketvering matras dat ze hadden) en van mij had dat dure bed echt niet gehoeven.
Nadeel van de Tempur matrassen vind ik dat ze swinters erg koud en hard zijn in het begin.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:36

Jaime_ schreef:
Wat heel erg belangrijk is, is dat je je goed laat informeren en dat de verkoper kijkt naar de individu, wat voor de 1 een droombed is, is voor de ander een nachtmerrie.

Dat is inderdaad heel belangrijk, en daar schort het wel aan bij de Leen Bakker, IKEA en Beter Bed bijvoorbeeld. Werd totaal niet naar gekeken. Bij de betere beddenzaken wel. Mijn vriend en ik hebben ook een verschillend matras, omdat wij simpelweg 2 verschillende individuen zijn. Als wij beiden hetzelfde matras hadden gepakt was het matras nooit optimaal voor iemand geweest.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:14

Ik heb een boxspring van de Wehkamp, kostte iets van 369 euro, en is voor mij een perfect bed. Heb m dus gekocht zonder er eerst op te liggen, maar de reviews waren heel positief. Je kan er dan eventueel nog voor kiezen om een dikkere, hardere/ zachtere topper op te doen.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:11

k slaap nu zelf op een ikea sultan matras, waar ik een schuimrubber mat (van Auping) op heb gelegd omdat de spiralen/veren al binnen een half jaar voelbaar waren....
aangezien ik bij Auping werk word mijn volgende matras een auping hahah!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:50

Hier ook tevreden slapers op een Ikea combinatie. :)

Ons hele bed is van Ikea, een Sultan Holmsjö binnenveringsmatras als ik het goed zeg, de harde variant. Goede lattenbodem erbij en mooie ombouw. Ligt heerlijk!

De Sultan matrassen zijn al vaker als beste uit de testen van de Consumentenbond gekomen. :j

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:18

Voor wie toevallig nog een mooi waterbed zoekt..... Ik heb er 1 te koop. Slaapt heerlijk maar wij gaan verbouwen op de slaapkamer en is dus niet handig om het waterbed te verplaatsen. Vandaar de keus gemaakt om het te verkopen. Is nog geen jaar oud en heeft vorig jaar september bijna 2500 euro gekost.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:21

Tempur, andere matrassen gehad maar dan sta ik gebroken op.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:26

Hier ook een ikea boxspring met Sultan matras.
Ligt super!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:30

Boxspring van de ikea <3 Heeft me ongv 1100 euro gekost maar ik ben echt helemaal happy ermee!
Hij ligt heerlijk en is super mooi!!

Sowizo vind ik de ikea matrassen vaak heel lekker liggen.