Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:22

Staat hierboven, max 11 mb :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:22

Dubbelpost. Geen idee waarom :') .

We modderen gewoon even vrolijk door zo. Dan maar geen ncg. Daarnaast is een internet snelheid niet van belang als je er geen tv mee wilt gaan kijken.

Bromfiets kabeltje ingraven is ook een dure grap ook nog. Het maffe is wij wonen in een woonwijk die al heel wat jaartjes oud is en de kabels liggen er ook al een tijdje. Maar ja echt werken doet het ook niet. Zelfs buren met een dure upc alles in een abbonement hebben veel storing. Daar sta je dan met 60 euro per maand of meer. Hoe verder je de straat ingaat hoe hoger de snelheid. Alleen ons huis is het traagste van het stel.

Zowiezo een vreemd huis met leidingen die overal en nergens heen gaan van niks naar niks. Naar de buren terwijl daar niets uitkomt. :') douchen wij beneden klinkt het bij hun alsof boven de wc wordt doorgespoeld in hun huis. Spoelen wij beneden door klinkt het alsof er bven gedoucht wordt. Lopen zij op de trap die aan de andere kant ligt horen wij voetstappen vanaf onze garage komen die weer aan onze andere kant ligt. Terwijl rechtstreeks contact geluid zoals tv of hond niet te horen is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-05-13 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:27

karuna schreef:
Choiix we hebben het traagst mogelijke adsl abbonement van 8 mb per seconde. Dus we kunnen wel sneller vanwege abbonement maar niet vanwege de fysieke lijn. Helaas eigenlijk.

En de koppen kunnen wel kwa ruimte op de schotel, alleen zijn er geen beugels meer voor te koop. Daarom hebben we destijds ook afgezien van een derde kop monteren voor astra 3. We hebben eerst een kleinere schotel gehad alleen die ontving in Lelystad de bbc niet storingsvrij genoeg. Het hele systeem hier is alweer heel wat jaren oud namelijk en in de tussentijd is er veel verandert in satelliet sterkte ed. Jij was nog een lagere school mensje toen onze schotel al hing.

Er is in de tussentijd geen ene snars veranderd qua satelliet sterkte in NL. Ja de NL zenders zijn van Astra 1G naar Astra 1L gegaan dus die zijn wat sterker (en beter bereikbaar voor bijvoorbeeld Griekenland) maar de veldsterkte in NL is altijd al goed geweest. En sinds Freesat bestaat (en ja, dat heb ik meegemaakt en daarvoor kon je geen BBC/ITV krijgen zonder Sky UK subscription) zitten ze op Astra 2D met de beperkte spotbeam (ipv de widebeam van Sky). Freesat is altijd Astra 2D geweest en nu tijdelijk Astra 1N (wel op 28.2 oost) en dus sinds eind vorig jaar iets sterker. Maar dat maakt voor NL niets uit. Het wordt pas interessant als de nieuwe Astra 2 satelliet op z'n plek hangt, dan krijgt vooral Duitsland een groot probleem.

Maar als jij die check niet wil doen en mij een lagere school mensje durft te noemen wens ik je veel plezier met de steeds mindere hoeveelheid zenders die je kan kijken. Ik draag je nota bene nog een oplossing aan (stoppen met Canal Digitaal en Umbrellasharing nemen waardoor je veel meer zenders krijgt voor hetzelfde geld) en je zit alleen maar te zeuren. Zoek het dan maar lekker uit, maar als je niet wil veranderen hou dan ook op met je gezeur iedere keer als er weer een zender uit gaat. Veel plezier alvast als Seca2 verloopt, want dan zit je zonder. En dat is dan je eigen schuld. En voor wat betreft jouw verhaal met dubbele schakeling: dat is sowieso al iets waar dat nooit voor bedoeld is geweest, dit was om op te kunnen nemen en had nooit zo verkocht mogen worden zoals jij het gebruikt. Gewoon duo-lnb's gebruiken volgende keer, zoals het hoort, eventueel met Diseqc switch.

Fijne dag verder :D

@bromfiets: Excuus, gemist! Hou wel dit jaar nog af en toe die check in de gaten (1x per maand ofzo). Grote kans dat VDSL wel beschikbaar komt nog :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:31

Lagere school mensje als in als je leeftijd klopt in je profiel was je ongeveer 10 jaar of zelfs nog jonger toen onze schotel werd geinstalleerd. Schotels waren toen vooral voor buitenlanders die hun thuisland zenders wilden bekijken. En de techniek is sinds die tijd flink verandert en verbeterd. En wie zegt dat ik die controle niet heb gedaan. We doen hem zelfs regelmatig om te kijken of er al iets is verbeterd. Maar helaas helaas.

En ik zeur niet, baal alleen dat iets dat goed werkt langzaam waardeloos wordt.

En we hebben alle versies geprobeert kwa ontvangst van bbc ed, en als het niet storingsvrij genoeg is en bij de minste slechtere weersomstandigheden er storing was hebben we besloten er een grotere schotel op te hangen en daarna was het probleem over kwa slecht ontvangst. En sinds die tijd werkt het goed.

En onze ontvanger werd/wordt ook gebruikt om ook op te nemen trouwens. Dat we er mee in de slaapkamer mee kunnen kijken is mooie meegenomen. :j waarom niet gebruiken als het kan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-05-13 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:32

Karuna, die U.PC storingen.. das U.PC he :D Die komen er bij de consumentenbond ook niet goed uit qua storingscijfers :) (zou ik ook geen abbonement afsluiten, te duur voor wat je krijgt :+ )

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:34

Ook hier kijken we via de satelliet.
Maar toen 2 jaar terug onze ontvanger stuk ging hebben we toch maar in plaats daarvan een hd exemplaar gekocht.
Deze kan ook nog pauzeren en opnemen en dat is ook wel fijn.

Digitenne is hier geen optie. Kabel loopt er niet.

Bij de site dds.nl geeft de postcode check het volgende aan
Adsl 4 analoge en isdn beide ja.
Alle andere opties nee.

De geschatte haalbare snelheid is 3Mbit/s.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:41

Jans we kunnen hier kiezen tussen up c of u pc. Of kpn ed sinds een tijdje dan maar kwa tv is/was de keus beperkt. Willen we dus ook echt niet. Was wel lachen hier.

Wij satelliet geinstalleerd, en de upc aansluiting verwijdert omdat de gaten nodig waren voor de schotel. Dus we betalen geen upc als we die niet eens meer hebben. Ze hebben bijna 3 jaar lang lopen zeuren, bellen, langskomen, de hele straat ongeveer van tv onthouden omdat ze ons van tv willen afsluiten die we dus niet eens hebben. Na de zoveelste keer hebben we de fysieke aansluiting gegeven kijk nu hebben jullie hem en nu niet meer lastig vallen. Daarna hebben ze nog een keer alle aansluitingen een voor een afgesloten met als gevolg dat weer de hele straat een voor een geen tv,telefoon, internet enz had. Omdat ons huisnummer wel in het kastje zit maar er niet op aangesloten is. Maar waar dan wel geen mens die het weet. :')

Little king woon je hier in de buurt of zo?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:44

Het is hier wel rustig :P
En dat zal het probleem wel zijn.

Maar ik heb geen idee waar jij woont.
Maar ik denk dat meer buitengebieden dit probleem hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:46

Karuna, drama inderdaad :') die andere aanbieder met 3 letters (K..) vind ik ook drie keer niks :+ enige waar ik tevreden over ben is Z.iggo, maar die is niet overal te krijgen :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:50

Niet hier in ieder geval :+ en te lfort tv telefoon zie ik genoeg ellende bij mijn vader. T ele 2 ellende bij mijn zus, en ga zo maar door. Vandaar losse vaste telefoonlijn met als back up een telefoon aan een touwtje die het ook doet zonder stroom, los internet en satelliet. Werkt eigenlijk altijd ook al is het misschien niet het goedkoopste zo. :j

Hhi reclame van x s voor allemaal voor tv en telefoon hieronder nu. Nee die willen we ook niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:58

Haha :)) Ik vind wel altijd dat je voor hetgene moet kiezen wat jou het beste ligt, en als je daar dan wat meer of minder voor betaald, so be it. :) Ik betaal zelf best veel, maar heb snel internet thuis nodig voor werk :) (en ik werk bij Z.i ggo :+ )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:01

Hmm.. ik woon blijkbaar in de rimboe - postcode check levert 5mb/s op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:01

Wat ik overigens wel raar vind is dat er in sommige wijken gewoon geen goede kabelaansluiting ligt, daar zouden kabelaars toch eens over moeten nadenken: daar valt wisnt te halen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 10:02

Aha reclame maken, foei en dat als mod. :+ snel internet, tsja mijn mannetje heeft het eigenlijk ook nodig soms ivm thuiswerken maar ja kan niet. :') .

Ooit stort onze ontvanger wel in of hebben we helemaal niets meer in ontvangst. Dan moeten we de boel wel vervangen. Wij zijn wel blij dat het al zolang goed draait zonder problemen, zelfs de schotel is nog niet eens roestig na zoveel jaar trouw verbruik en een verhuizing.

Moeten ze hier eerst een rivier dempen, wat grote gas transportleidingen weghalen en een onderstation verwijderen, dat laatste zou wel fijn wezen trouwens. We hebben sinds een jaar of 3 eindelijk goede mobiele telefoon ontvangst nadat een extra mast geplaatst is. Alleen k pn en t elfort hadden redelijk ontvangst. De rest stopte ermee na de sluis oversteken en de wijk inrijden. Heerlijk rustig. :D
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-05-13 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:04

Haha, neuh ik ga niemand dwingen om bij mijn werk klant te worden. Moet iedereen toch echt zelf weten :D

Ik heb voor de grap ook eens op dds.nl mijn postcode ingevoerd en bij mij is helemaal niks van wat daar staat beschikbaar. Ik mag alleen glasvezel of kabel :+ en dan woon ik in een nieuwbouwwijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:04

karuna schreef:
Aha reclame maken, foei en dat als mod. :+ snel internet, tsja mijn mannetje heeft het eigenlijk ook nodig soms ivm thuiswerken maar ja kan niet. :') .

Ooit stort onze ontvanger wel in of hebben we helemaal niets meer in ontvangst. Dan moeten we de boel wel vervangen. Wij zijn wel blij dat het al zolang goed draait zonder problemen, zelfs de schotel is nog niet eens roestig na zoveel jaar trouw verbruik en een verhuizing.

Dan kijk je wel op als je ontvanger / schotel ineens instort :+

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:05

Hadden we maar kabel hier, wat een luxe :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 10:06

Schotel instorten kan heel goed, als de beugels afbreken door roest. Klont! Moeten de kipjes hard rennen of de druif vangt de boel op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:06

Dat je snachts wakker wordt van een hoop gekletter :)) :+ wel zonde :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 10:11

Zit nog een garage en een badkamer tussen en we slapen gelijkvloers dat scheelt ook weer, alleen de kipjes schrikken zich een ongeluk dan denk ik. :+ en daar schrikken wij dan weer van omdat zij in de garage zitten.

Nu ga ik echt naar fysiotherapie. Fijn weer de wekelijkse rek en strek, ben niet gemotiveerd geloof ik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:13

_O- herkenbaar :+ succes bij de fysio! En geen vliegende (hihi) schotels opvangen he :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:17

Ik ben ook best heel fan van ziggo, jammer dat die nog geen glas aanbieden (Jans? Komt dat nog? Weet jij dat?)

Moet ze vandaag nog maar even bellen, de aanbieding werkt alleen als je 6 maanden geen klant bent, ik ben 5 maanden geen klant meer.... misschien als ik lief vraag...

Mijn beste dinnetje laat momenteel in een buitengebied een huis bouwen. Zij zit nu ook met schotelshit en internetgedoe. Idioot dat er net buiten een dorp al geen kabels meer gelegd worden... zeker in deze tijd moet internet toch eigenlijk voor iedereen goed te doen zijn. Snap daar ook niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:18

Het netwerk van Z.iggo is volledig glas behalve de laatste paar meter (de aftakkingen naar de huizen toe zegmaar). Kabel zit ook nog lang niet aan de maximaal haalbare snelheid, de snelheden hier gaan nu omhoog: 150Mbit voor de duurste abo's, en dat is nog maar het begin. Toekomst voor de kabel is er zeker nog :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:31

Ja, ik weet, maar ik heb glas tot in huis, en vind het wel leuk om daar ook gebruik van te maken.

Ik begrijp het ook niet zo goed. Ik stel me voor dat er een pijp met diameter 15 cm maar de verdeelkast loopt, kan dus veel info doorheen, maar de laatste paar meter is maar 5 cm, dus hoe kan al die info daar dan goed doorheen? Of zie ik dat verkeerd?

(sorry is behoorlijk offtopic, hierna hou ik erover op 8-) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:35

Ik heb ook glas tot in huis liggen, alleen heeft glas voor gewoon gebruik nog geen voordeel tegenover kabel, alleen een betere uploadsnelheid maar dat wordt door de gemiddelde Nederlander niet gebruikt :+

Citaat:
Ik begrijp het ook niet zo goed. Ik stel me voor dat er een pijp met diameter 15 cm maar de verdeelkast loopt, kan dus veel info doorheen, maar de laatste paar meter is maar 5 cm, dus hoe kan al die info daar dan goed doorheen? Of zie ik dat verkeerd?

De techniek van de gewone kabel is anders dan van het glas-stuk. Waardoor door de kleine kabel net zoveel informatie kan :D