Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jokari schreef:Nu nog visjes in de nieuwe vijver gooien, maar daarvoor moet ik nog een paar weken wachten. Zou graag goudelritsjes hebben, maar waar ga ik díe vinden...
Ja, is Japanse esdoorn, hebben er zo 4 verspreid door de tuin. Elk jaar eentje.
Heb jij vissen bij je schilpadden, love_western ?
jokari schreef:Neon, vijver is idd wel dichtgevrozen, maar de goudvissen hebben dat tot mijn verbazing overleefd.(de reiger was een ander verhaal
).
Love_western, heb je normale schilpadden of exotische ? Mijn stiefmoeder heeft een roodwangschilpad, of zoiets, en dat beest zit in een véél te klein aquarium. Ik zou die bij mij in de vijver willen steken, maar heb schrik dat ie mijn visjes gaat opeten. Schijnene vleeseters te zijn, die exotische gevallen.
jokari schreef:Ik heb geen pomp, vijver moet het maar zonder redden.Enkel een klein pompje op zonne-energie, maar dat is meer voor de gezeligheid dan wat anders. In de winter moet dat trouwens uit het water gehaald worden.
Hmm, ontsnappen gaat ie hier ook wel kunnen, denk ik.
8nnemiek schreef:Onze schildpadden aten vroeger heel weinig vijverplanten.. Misschien ook omdat we ze bijvoerden. Ze zijn gek op gehakt en kattenvlees uit blik. En die van ons aten ook de jonge vissen op![]()
Ik denk dat ze zo vol zaten dat ze geen groenvoer meer op kregen haha.
gohya schreef:Laten jullie de pomp niet aan staan in de winter? ik laat hem dag en nacht aan staan als het vriest.
Ik heb 1 winter de pomp s'nachts uit gehad,hele vijver dicht gevroren en al mijn karpers en voorntjes dood gevroren.
Neonlight schreef:Tigra_, ik dacht dat koi-karpers en vijversplanten niet aan te raden waren. Vijvers met koikarpers zijn normaal plantvrij, of hebben planten waar de kois niet aan kunnen, op een gescheiden gedeelte. Koi-karpers staan erom bekend dat ze al het groen opeten.