Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diddletje

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:56

je kan ook die brief richten aan de verkopende partij en daarin melden dat er voor de voledigheid tevens een kopie naar de makelaar wordt gestuurd. Makelaar kan dan zelf er uit opmaken dat hij een kopie heeft.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:19

Wow heb je verhaal met open mond zitten lezen! Bizar zeg!
Fijn dat de notaris achter je staat!

Succes!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:20

Notaris kiest geen kant, die houdt zich simpel aan de wet.

Erg slordig van de makelaar. Makelaar is het verlengstuk van de verkoper, als meneer pech heeft kunnen zij hem ook nog voor t eea in gebreks stellen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:27

Ja dat zou je van een makelaar ook denken.. maar helaas is het anders. En kan me voorstellen als de makelaar en verkopende partij zo'n reactie geeft dat je erg blij bent als de notaris wel gehoor aan jou geeft.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:02

Wat vervelend dat je op zo een manier een huis koopt! Wij hebben destijds ook onenigheid gehad met de verkopend makelaar. Gelukkig is toen alles uiteindelijk mbv mn schoonvader weer in goede banen geleid.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 07:45

Brief is klaar, nog meer mensen die hem voor mij even door willen nemen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:19

Stuur maar

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:55

LZP -> HTT

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 18:58

Nou, de brief is aangetekend onderweg naar de verkopende partij. De makelaar ontvangt ern aangetekende kopie en heb ook een kopie naar de notaris gestuurd.

Mijn financieel adviseur wist ook van niets, heb hem een mail gestuurd met de brief als bijlage.

In de brief staat dat ze voor de 26ste een schriftelijke reactie moeten sturen of ze aanwezig zullen zijn bij de overdracht. Ben heel benieuwd wat ze van zich laten horen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:06

Ik duim voor je dat het allemaal snel goed komt!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:13

Heb net het hele verhaal gelezen. Heftig! Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:56

Ik duim ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:36

Hier nog eentje, het zou van de zotten zijn als ze hun zin krijgen zonder dat in wederzijds overleg te doen. En het zou voor hun knap banketstaaf maar eigen fout zijn als ze in gebreke gesteld worden.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:44

Net je verhaal met open mond gelezen, wat een vreemde gang van zaken. De makelaar maakt echt fouten waar ik U tegen zeg. Hopelijk komt het voor jou allemaal goed TS en krijg je 2 april de sleutels van je huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:45

Veel succes ook aan de oude bewoners daar; die hebben nu, 5 man toch? nog minder dan 2 weken om alles in te pakken :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:50

En dat allemaal door een bout van een makelaar, die die naam niet eens waardig is..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:56

Sterkte ts Ik hoop dat alles lukt

Jans schreef:
Veel succes ook aan de oude bewoners daar; die hebben nu, 5 man toch? nog minder dan 2 weken om alles in te pakken :=

Dit had de verkopen de partij eerder moeten weten als ze een beetje snugger zijn dan hadden ze grotendeels al alles ingepakt.
Verder hebben wij men familie en vrienden een huis van 3 hoog (incl winkel) in 2 weken in ge pakt.
We woonden al 27 jaar in dat huis en mijn moeder heeft een verzamel woede en we hadden daarvoor weinig gedaan.
Waarom in 2 weken ?
Mijn zus is nog even getrouwd daarvoor :+
Bruiloft op 30 juni en overdracht op 14 juli :+

Dus het kan zeker.
We hadden met +/- 10 man per dag het huis leeg.

Dus nee heb geen medelijden met ze het kan.

Als ze slim zijn en als ze nergens van af wisten stellen ze de makelaar in gebreke.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:02

Wat een verhaal zeg!! (en dan dacht ik dat we een hoop pech hadden met ons nieuwe huis...)
Zorg wel dat je nu alles schriftelijk houdt!! Dus als er ook maar iets via de telefoon gezegd wordt, laat dat per brief/mail bevestigen!! Doen ze dat niet, stuur jij zelf een brief/mail met daarin wat jullie besproken hebben!
Hoop echt voor je dat ze dit netjes in orde gaan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:02

Het kan inderdaad.. mijn medelijden/sterkte was sarcastisch bedoeld :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:04

Serieus gaan we hier nu een discussie voeren over mensen die wij niet kennen of ze wel of al niet hadden moeten inpakken, terwijl wij geen idee hebben of ze dat al wel of niet gedaan hebben of mee begonnen zijn.. :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:06

Jans schreef:
Het kan inderdaad.. mijn medelijden/sterkte was sarcastisch bedoeld :+

:D Ach worden ze hard van :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:07

@Rommulus
Natuurlijk hoef je geen medelijden met de verkopers te hebben.
Maar ergens vind ik het ook wel vervelend voor hun.
Waarschijnlijk heeft die makelaar gewoon medegedeeld dat uitstel absoluut geen probleem was.
Tja en dan blijkt ineens dat hij de boel gewoon aan elkaar gelogen heeft.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:28

Jeetje wat vervelend zeg, ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn.
Denk dat je vandaag of morgen wel een belletje kan verwachten. Zorg er dan wel voor dat je idd ook alles schriftelijk laat bevestigen.

Wij hebben ook zo'n ellende gehad, 4 dagen voor overdracht :n Kopers hadden de financiering niet rond, zit je dan in een bijna leeg huis, in blinde paniek.
Wij hadden geluk dat we het verschil tussen oude en nieuwe huis wel konden betalen van ons spaargeld (oude huis had overwaarde wat direct naar het nieuwe huis zou gaan). Dus die overdracht is wel doorgegaan. Van het oude huis twee weken later. Ze hadden aan mij ook een verkeerde, heb ze niet in gebreke gesteld, maar heb ze wel een rekening van 1000 euro voorgelegd voor de geleden schade en de extra kosten die wij hadden doordat de overdracht pas 2 weken later zou zijn. Werd wel wat gemompeld, maar ze hadden geen andere keus :o Nee ik heb echt geen moment medelijden met ze gehad hoor, ze hadden gewoon hun zaakjes niet op orde...... Wil ik best op wachten hoor, maar dan moet je er voor betalen :j

Dus ik weet een beetje hoe jij je voelt, het levert echt enorm veel stress op. Het heeft mij echt 10 jaar van me leven gekost.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:33

Hopelijk ligt het niet aan de verkopers maar aan de makelaar deze idiote actie. En is de overdracht gewoon de oorspronkelijke dag. Zo af en toe vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. Wij hebben ook aardig wat stunts meegemaakt door makelaars en aanverwanten.

En snel inpakken kan wel, we hebben eens in een ruime week moeten inpakken opknappen en overhuizen. En een kleine maand om in te pakken meubels opslaan en tijdelijke woonruimte vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:42

Erm.. ja dit ligt aan de makelaar. Dat ligt het bijna altijd tenzij de verkopende partij o.a. bewust informatie heeft achter gehouden. Als verkoper mag je er van uit gaan dat de man vakkennis heeft.Daarom schakel je een makelaar in. (dat is nl. niet verplicht, huis verkopen kan en mag iedereen). Hij behoort dus te weten hoe het reilen en zeilen in zijn werk gaat. Dáár heeft hij een fout gemaakt en wrs tegen de verkopers ook niet eerlijk of duidelijk geweest. Ik verwacht dat zij hebben aangegeven dat de tijd te krap was, makelaar heeft gezegd kom goed, ik ga vragen (aangeven) dat het later kan/mag. Dat is niet juist gegaan. Er is hier maar 1 persoon schuldig en dat is de makelaar. Of je dan medelijden moet hebben met de verkopers moet iedereen zelf weten, maar lopen roepen dat ze maar beter hadden na moeten denken/ eigen schuld en dit of dat is onjuist en zeker niet fair..

Zij kunnen, in het ergste geval, dus ook hun kosten op de makelaar gaan verhalen. Als ik hen was zou ik dat dus ook doen. Dit is echt een grove fout.