Goede huishoudtips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Goede huishoudtips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:26

Huismerk schoonmaakmiddelen werken aanzienlijk slechter.. ik heb het liefst a merken zoals Ajax allesreiniger. Geur blijft beter hangen en minder schadelijk aan je handen. Gezien ik 5 dagen in de week 10 huizen had merkte ik dat echt wel.. handschoenen nog een betere optie maar ik ga voor a merk.. hetzelfde als chloor of wc eend. Minder schadelijkvoor t toilet als de wibra variant..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:52

Wc eend kan ik echt niet tegen, die geur blijft lang hangen en is echt een stinkgeur, alle varianten. Ik doe het met spul van hema. Misschien slechter maar is een stuk beter voor je luchtwegen. Idem dito met badkamerspul, heb lang gezocht naar prettig spul. Heb nu antikal en hoef nooit meer wat anders.
Of het slecht is voor mijn handen weet ik niet, ik zit nooit met mijn blote handen in de sopemmer of aan dat spul.

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:05

Ik doe standaard altijd handschoenen aan bij het poetsen . Ik krijg altijd rimpels op mijn handen van het warme water en vreselijk vind ik dat. Dus geen last van bijtende produkten.

Sinds een jaar strijk ik niet meer behalve hemden.
Ik laat mijn was maar droogzwieren op 600 toeren dan droogt die wel wat langer maar dan zitten er geen kreuken in. Ik heb overigens geen droogkast. Wil ik ook niet.
En mijn was hangt in een warme kamer te drogen dat scheelt ook.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:07

Jolandaa_ schreef:
Ik heb daarvoor doekjes van de optidee. Die zijn ideaal voor ramen met veel vakjes.
Een doekje in heet water (met evt azijn) en de andere doe je droog na :)

Oh die heb ik ook, die zijn ideaal! Ben zo klaar en alleen maar water nodig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:47

Kunnen jullie me helpen hoe ik de afzuigkap kan schoonmaken? Ik heb geen idee en hij is zooooo vet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:48

Antheman schreef:
Kunnen jullie me helpen hoe ik de afzuigkap kan schoonmaken? Ik heb geen idee en hij is zooooo vet.

Dasty van de wibra :j

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:50

ditano schreef:
Heb je een thermoskan voor de koffie die van binnen vol aanslag zit ?
Dan een nachtje met water en een tablet voor de afwasmachine laten staan .
Helemaal schoon daarna .
Voor mijn glazen theepot (met aanslag )heb ik het nog niet geprobeerd :o .

Hier gebruik ik azijn voor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:59

Ojajoh schreef:
Antheman schreef:

Moet je die filters er niet ook uit kunnen halen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:10

RosiePosie schreef:
Tot nu toe heb ik alleen met een stevige glaskrabber en een beitel er wat af kunnen halen, maar ik krijg het niet echt goed weg en ik beschadig het emaille.

Antikal werkt voor zover ik weet alleen tegen kalk. Dit is ingebakken vet (vetoplossers hebben geen effect hierop)

Er moet toch een of ander wondermiddel zijn... ik heb weleens zo'n tv-programma waarbij ze vieze huizen gaan schoonmaken gezien. Ze geven dan wel tips over hoe je tegeltjes kunt schoonmaken ofzo, maar die vreselijk aangekoekte fornuizen krijgen ze toch schoon en daar zeggen ze nooit iets over. Of zouden ze die stiekem vervangen, zandstralen oid ;P

Van prowin hebben ze daar spul voor... Dat gaat via distributeurs/thuisparty's :) Dat werkt echt tegen aangekoekt/ingebrand vet :j Heb er echt de meest verschrikkelijke dingen mee schoon gekregen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:25

Antheman schreef:
Ojajoh schreef:

ligt aan je type filter, of vervangen of in een sopje met dasty leggen ;)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 23:03

De schoonmaakdoekjes van de Action werken trouwens ook erg goed. Ik gebruik ze erg veel, voor de keuken, de badkamer enz. Ideaal!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:24

Schoonmaakdoekjes heb ik ook altijd in huis , heel handig als je een keer extra door de wastafel
of over de wc wilt gaan .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:02

schoonmaakdoekjes zijn alleen niet vriendelijk voor mijn kleine budget

ik gebruik een spuitfles met daarin lekker ruikende allesreiniger gemengd met water en dan sprayen, doekje erover en klaar!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:05

Ojajoh schreef:
Antheman schreef:

Filter hebben we los weten te krijgen. De inleg moet vervangen worden. De rest ligt in de weeek... vies! :o

Waar koop je afzuigkap filters?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:06

Ojajoh schreef:
schoonmaakdoekjes zijn alleen niet vriendelijk voor mijn kleine budget

ik gebruik een spuitfles met daarin lekker ruikende allesreiniger gemengd met water en dan sprayen, doekje erover en klaar!

Dat doe ik ook!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:09

Ik heb ook nog een tip..
Je kent het vast wel, van die diepvriesbakjes, waar iets van tomatensaus in gezeten heeft, en die dan zo rood aanslaan.
Even een nachtje laten staan met gebruikt koffiegruis erin..
Volgende dag gewoon uitspoelen en het is er allemaal uit..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:20

Ik volg dit ook even :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:53

Antheman schreef:
Ojajoh schreef:

Filter hebben we los weten te krijgen. De inleg moet vervangen worden. De rest ligt in de weeek... vies! :o

Waar koop je afzuigkap filters?

ik koop het altijd op de markt bij zo een stofzuiger zak boer :+

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:33

Heeft iemand nog een tip voor het schoonmaken van schapenvachtjes? Ik klop ze altijd uit maar ze worden nooit helemaal schoon. In de wasmachine heb ik ook al eens gedaan maar werkte ook niet goed. Ik ben benieuwd:)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:34

Reusje0504 schreef:
Heeft iemand nog een tip voor het schoonmaken van schapenvachtjes? Ik klop ze altijd uit maar ze worden nooit helemaal schoon. In de wasmachine heb ik ook al eens gedaan maar werkte ook niet goed. Ik ben benieuwd:)

Nu in de sneeuw gooien!!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:03

Jaaa :j goed idee ga ik meteen doen bedankt! Ligt een goed pak hier :D

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:09

RosiePosie schreef:
Leukste, en wel bekende tip, voor als je zilver wilt poetsen:
Neem een plastic afwasbak. Maak van een flink stuk aluminiumfolie een losse prop en maak die weer enigzins glad. Leg de aluminiumfolie op de bodem van de teil. Doe er heel heet water bij en een paar scheppen soda of zout. Leg je zilveren spullen op de aluminiumfolie. Het zilver moet het aluminium raken en onder water blijven.

Alle gaat bruisen en na een poosje is alles schoon. Bij heel vuil zilver moet de behandeling een of meermalen worden herhaald.

Bakplaten schoonmaken (niet doen als ze van aluminium zijn): doe wat ammonia op wat vellen keukenpapier en leg die op een bakplaat, doe de bakplaten en roosters in een vuilniszak. Sluit hem en laat hem 24 uur liggen. Het vuil kun je er dan zo afspoelen.

Ik zoek echter een tip hiervoor: mijn oude inbouwgaskookplaat heeft een heel dikke aangekoekte laag rondom de aluminium branders. Ik heb geen middeltje kunnen bedenken waarmee ik dat vuil weg kan halen.
Iemand een tip?

Klinkt gek, maar dit is prima schoon te krijgen met velgenreiniger. Ja idd voor auto's :-D
Wij hadden een nieuwe woning gekocht en de keuken was echt smerig, kreeg vooral de pitten niet schoon! Mijn broertje kwam toen met velgenreiniger aan, en werkte prima!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:31

Ik heb ook nog een tip, als je hele vette oppervlakten hebt, zoals boven op de keukenkastje, afzuigkap of frituurpan dan kan je dat insmeren met een citroen (de citroen door de heft snijden en wrijven maar) even laten intrekken en het vet verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Als je vieze luchtjes hebt in je koelkast ook even een halve citroen in de koelkast en het ruikt weer fris.

O ja, nog 1 tip, als je je badkamer tegels wilt laten stralen, na het schoonmaken insmeren met glansspoelmiddel dat je in de vaatwasser gebruikt ;)

Edit: als je nog veeeel meer goede tips wilt lezen kan je ook op deze site kijken: http://www.omaweetraad.com/

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:38

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:42

Heeft iemand dé tip om witte tegels echt goed wit te krijgen ?

Ik werk bij een garage bedrijf en daar moet ik schoon maken enzo en op het eind van de dag ook dweilen maarja dan heb je soms dat die monteurs met hun baggerpoten binnen lopen en dat de hele vloer bruin is en ik krijg het niet goed schoon.

o en de ramen streeploos schoon krijgen heeft iemand daar ook nog een gouden tip voor ?