Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RosiePosie schreef:Tot nu toe heb ik alleen met een stevige glaskrabber en een beitel er wat af kunnen halen, maar ik krijg het niet echt goed weg en ik beschadig het emaille.
Antikal werkt voor zover ik weet alleen tegen kalk. Dit is ingebakken vet (vetoplossers hebben geen effect hierop)
Er moet toch een of ander wondermiddel zijn... ik heb weleens zo'n tv-programma waarbij ze vieze huizen gaan schoonmaken gezien. Ze geven dan wel tips over hoe je tegeltjes kunt schoonmaken ofzo, maar die vreselijk aangekoekte fornuizen krijgen ze toch schoon en daar zeggen ze nooit iets over. Of zouden ze die stiekem vervangen, zandstralen oid ;P
Antheman schreef:Ojajoh schreef:
ligt aan je type filter, of vervangen of in een sopje met dasty leggen
Filter hebben we los weten te krijgen. De inleg moet vervangen worden. De rest ligt in de weeek... vies!![]()
Waar koop je afzuigkap filters?
RosiePosie schreef:Leukste, en wel bekende tip, voor als je zilver wilt poetsen:
Neem een plastic afwasbak. Maak van een flink stuk aluminiumfolie een losse prop en maak die weer enigzins glad. Leg de aluminiumfolie op de bodem van de teil. Doe er heel heet water bij en een paar scheppen soda of zout. Leg je zilveren spullen op de aluminiumfolie. Het zilver moet het aluminium raken en onder water blijven.
Alle gaat bruisen en na een poosje is alles schoon. Bij heel vuil zilver moet de behandeling een of meermalen worden herhaald.
Bakplaten schoonmaken (niet doen als ze van aluminium zijn): doe wat ammonia op wat vellen keukenpapier en leg die op een bakplaat, doe de bakplaten en roosters in een vuilniszak. Sluit hem en laat hem 24 uur liggen. Het vuil kun je er dan zo afspoelen.
Ik zoek echter een tip hiervoor: mijn oude inbouwgaskookplaat heeft een heel dikke aangekoekte laag rondom de aluminium branders. Ik heb geen middeltje kunnen bedenken waarmee ik dat vuil weg kan halen.
Iemand een tip?