Meer bokkers met Windows 8?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Meer bokkers met Windows 8?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:12

Ben lichtelijk app-verslaafd geworden omdat er zoveel gratis spul ertussen zit... Alleen... de app paardensport.tv wil maar niet downloaden. Ik krijg alleen maar te zien dattie in behandeling is. Eerder lukte het wel maar omdat ik Windows opnieuw moest installeren wil hij nu niet meer pakken!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:40

Bagheera_206 schreef:
Ah hier is een Windows 8 topic. Ik heb gisteren mijn nieuwe rekenbeestje binnen met Windows 8. Verdorie dat is toch wel even wennen zeg. Ik had op mijn oude rekenbeestje Windows Vista en op het werk hebben we Windows 7. Mijn PC is nu iig weer up-and-running en klaar voor de fotomeeting van vandaag. :+

Alleen zou ik hier niet posten als ik geen probleem zou hebben. De klok van mijn PC klopt niet. Ik heb al even zitten googlen. Ik syncrhoniseerde de tijd met time.windows.com en dat is nu aangepast naar time.nist.gov. Hopelijk blijft de tijd nu wel goed staan.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Windows 8 klok?

Andere timeserver helpt dus niet. -O- Klok staat weer verkeerd. :(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:45

Bagheera_206 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ah hier is een Windows 8 topic. Ik heb gisteren mijn nieuwe rekenbeestje binnen met Windows 8. Verdorie dat is toch wel even wennen zeg. Ik had op mijn oude rekenbeestje Windows Vista en op het werk hebben we Windows 7. Mijn PC is nu iig weer up-and-running en klaar voor de fotomeeting van vandaag. :+

Alleen zou ik hier niet posten als ik geen probleem zou hebben. De klok van mijn PC klopt niet. Ik heb al even zitten googlen. Ik syncrhoniseerde de tijd met time.windows.com en dat is nu aangepast naar time.nist.gov. Hopelijk blijft de tijd nu wel goed staan.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Windows 8 klok?

Andere timeserver helpt dus niet. -O- Klok staat weer verkeerd. :(
Of anders de batterij van je moederbord in je laptop/pc? Kan ook leegraken! ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:12

Je kan toch gewoon op de tijd&datum rechtsonder op je bureaublad klikken en zo je voorkeuren wijizgen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:15

ik heb er helemaal geen problemen mee :D gebruik altijd de zoekknop, en heb alle aps verhuisd naar mijn bureaublad.. heb gewoon weer een volwaardig bureaublad :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:56

@HorseyDude: Mijn systeem is gloednieuw en zou het erg vreemd vinden als batterij van mijn moederbord nu al leeg is... Als ik mijn PC 15 minuten uitzet en daarna weer aanzet loop de klok precies 15 minuten achter. _O-

@Destination: Dat moet ik dan elke keer doen als ik mijn PC opstart en na tijdje dat hij aanstaat past hij automatisch mijn tijd weer aan. -O-

Ik heb inmiddels al geprobeerd tijd via BIOS goed te zetten en mijn BIOS van laatste firmware voorzien, maar tot nu toe helpt het niet. Morgen dan toch maar het batterijtje vervangen. :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:58

Hier ook geen problemen :) vind het fijner, moet wel eerlijk zeggen dat ik op mijn vriendjes pc ook even moest zoeken :') (touchscreen gewend...)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:17

Ik heb net 2 dagen een nieuwe laptop met Windows 8 en ik kan er nu nog niet mee overweg. Teveel verschil met Windows 7!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:18

Het is even wennen, maar je kan toch al de look van windows 7 gewoon weer downloaden met het gewone startmenu...

Ik ben dit nu gewend, super handig, sneller :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:26

Ik vond het teveel "phone-like" waar ze voor gegaan zijn met Windows 8. Niet echt iets wat op een computer thuis hoort, eerder op een telefoon/tablet. Ook weet ik uit eigen ervaring dat het in het algemeen een veel slechter systeem is dan windows 8. Mijn pc is in 2 weken gebruikstijd 2x kapot gegaan, de eerste keer doordat windows 8 weigerde te laden en de 2e keer omdat de fabriek zo vriendelijk was om mijn harde schijf te vervangen als antwoord op het windows 8 probleem en dat deze nu ook faalt in het opstartprocess en dus weer gemaakt moet worden. Ook geeft windows 8 HELEMAAL niet goed aan wat het probleem is met je systeem. Voor iemand met verstand van computers is er geen beginnen aan als je dit scherm krijgt in plaats van het zwarte scherm met de witte tekst:

Afbeelding

Ik werd er persoonlijk heel sacherijnig van..

Edit: ik gooi deze link er ook nog maar even bij voor de comedy-waarde.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:32

Vaag... Vriendjelief is ICT'er en draait diverse servers en weet ik veel wat er allemaal op zonder problemen.... Vormgeving is natuurlijk wel totaal anders, maar alles zit er nog hetzelfde op?

(Geen problemen gehad, dus hoe ze problemen aangeven, geen idee...)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:33

Lianne86 schreef:
Het is even wennen, maar je kan toch al de look van windows 7 gewoon weer downloaden met het gewone startmenu...

Ik ben dit nu gewend, super handig, sneller :)

Hoeee?

Ik kan er niet aan wennen, vond Windows 7 zoveel fijner.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:35

Ik geef eerlijk toe: touchscreen pc... en het was in het begin ook wennen hoor.. Maar zou nu niet meer anders willen... Moest zelf wel eerst heel wat ontdekken voordat ik het handig vond hoor :$

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:36

Het is geen geweldig systeem naar mijn mening (lees: mede door de error codes) maar ook niet heel erg slecht. Maar het lijkt erop dat als het eenmaal stuk is, je het meteen terug kan sturen en je het kan vergeten met de online hulp om het zelf te fixen, althans in mijn geval was dat zo. Ik kwam niet veel verder dan de mogelijkheid om bestanden te redden. Veilige modus kon ik al helemaal wel vergeten.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:40

Helaas wel :Y)

Mijn vader zei al: de gene die Windows 8 bedacht heeft..... (Vul zelf maar in)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:42

Sinds dat ik start8 gedownload heb vind ik het eigenlijk heel fijn in gebruik.
Moet er voor mijn programminglessen veel mee doen en daar heeft mijn Acertje totaal geen problemen mee.
Kan alles ook wel prima vinden. Error meldingen heb ik niet zo veel moeite mee.
Heb trouwens wel een touchscreen.

En het is in ieder geval beter dan Vista :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:44

Lianne86 ga je ook nog verklappen hoe je het windows 7 uiterlijk er op kan zetten? :P

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:45

Wij hebben ook Windows 8 op de laptop en ik vind het maar niks.
Het is inderdaad een stuk sneller maar snap er vrij weinig van :P

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:45

*vingers gekruist voor windows 9 dan maar weer :Y)*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:05

Ik heb 1,5 week mogen een pc hebben met windows 8 tot die opeens begon met vanzelf uit vallen en niet meer willen opstarten (lampjes knipperen even en gaan terug uit). Zo doende terug naar winkel zou dit computer faal zijn of mede mogelijk gemaakt door windows 8 ?

Had verder er niet veel moeite mee.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:17

Windows 7 look krijg je door "start8" te downloaden, hierdoor heb je ook een normaal bureaublad met startmenu :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:22

hetlevenwint schreef:
Ik heb 1,5 week mogen een pc hebben met windows 8 tot die opeens begon met vanzelf uit vallen en niet meer willen opstarten (lampjes knipperen even en gaan terug uit). Zo doende terug naar winkel zou dit computer faal zijn of mede mogelijk gemaakt door windows 8 ?

Had verder er niet veel moeite mee.

Dat is denk ik toch een probleem met de pc zelf. Ik wist bij mij dat het een windows 8 faal was omdat ik toch maar de error code gegoogled had. De tweede keer zag ik staan dat het een probleem met de hard disk was. Als het een probleem met windows is gaat de computer meestal wel aan, alleen laad het bestuur systeem niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:32

Ik heb inmiddels Classis Shell gedownload, jeej ik heb weer een startknop :) Nu even kijken wat er nog meer aan te passen valt :P

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:35

Moet ik denk ik ook maar eens aan geloven als de computer ooit nog gemaakt terugkomt en dat ook blijft :')
Denk trouwens dat er nogal wat aan te passen valt, aangezien het voor een aantal mensen toch niet zo in de smaak valt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:12

HorseyDude schreef:
Ben lichtelijk app-verslaafd geworden omdat er zoveel gratis spul ertussen zit... Alleen... de app paardensport.tv wil maar niet downloaden. Ik krijg alleen maar te zien dattie in behandeling is. Eerder lukte het wel maar omdat ik Windows opnieuw moest installeren wil hij nu niet meer pakken!

HorseyDude schreef:
1 Woord over Windows 8: NEE! Dan ga ik nog liever over op Apple als mijn lapje het zware loodje legt. Maar mij krijg je echt niet op 8...!

:') :') :')

Ik heb ook windows 8, vind er niks aan. Ga gewoon meteen naar desktop en dan is het niet veel anders. Het enige wat ik wel fijn vind is dat ie lekker snel opstart.
Het vervelende vind ik dat ie automatisch connect met facebook, en dan krijg je iedereen z'n lelijke hoofd meteen te zien als ie opstart. Niet leuk.