45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:08

Waarom 60 rijden als je maar 45 mag :? Ik snap dat echt niet. Die dingen zijn zo kwetsbaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:11

Geryon die van mij is niet rood hoor :D maar zilvermetallic plastic met reserve wiel achterop en open dakje. *\o/*

Blits ding, al zou mijn voorkeur zelf uitgaan naar de franse Aixam. Groter, degelijker, veiliger en in Frankrijk veel gebruikt als bijna normale auto. Maar ze trillen me teveel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:11

Hmm dan ligt het gewoon aan die van mij :j

Bedoel trouwens wel echt grote plassen. Heb er vandaag zo veel mogelijk omheen gereden, maar met een tegenligger moest ik er doorheen. Ging er met 15 doorheen := Ben een mietje :o

Haha ja ik noem het altijd een mini mini cooper!

Als je 60 gaat kom je gewoon top mee met de andere auto's, maar vaak rijd ik rond de 50/55. Behalve op een lange rechte weg, dan is constant 60 rijden gewoon fijn en niet zo lang :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:14

karuna schreef:
Geryon die van mij is niet rood hoor :D maar zilvermetallic plastic met reserve wiel achterop en open dakje. *\o/*

Blits ding, al zou mijn voorkeur zelf uitgaan naar de franse Aixam. Groter, degelijker, veiliger en in Frankrijk veel gebruikt als bijna normale auto. Maar ze trillen me teveel.

Haha die lijkt me veel stoerder! :D

Even gegoogeld naar de aixam. Die is ook wel leuk (en lijkt handig) ja! Trillen doet die van mij ook heel erg zeg. Iedereen die er in zit vraagt of er was mis mee is of of ie gaat ontploffen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:18

Dat ligt aan de aandrijving, bijna alle brommobielen zijn twee tact, een Canta is viertact en daardoor trilvrij.

Aixams zijn er ook in de vrachtversie met 2 deuren achter waardoor je vrij veel kunt meenemen. Maar ze zijn onbeschoft duur. En stoer, ach het blijft een overdekte trapskelter met zijn 6 pk :') waarbij je met optrekken de neiging hebt mee te gaan trappen. Maar ik kom overal. Veilig, droog en bij vermoeidheid in een rustig tempo op het fietspad. En ik kan erg veel meenemen. Veel scholieren zijn vaak jaloers of willen een lift als ik ze inhaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:23

Die Aixam lijkt dan écht op een normale auto!

Hoe je het beschrijft _O-

Maar je hebt gelijk, harstikke fijn ookal is het zo'n trapskelter :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:34

mijn moeder heeft er 1 en daar is niet alleen zij blij om, maar ik ook.

Door examenstress heeft ze haar rijbewijs nooit gehaald en heeft zich altijd met een scooter naar haar werk verplaatst. Maar na een paar nare vallen bij slecht weer een paar jaar geleden waarbij 1 met minder fijne afloop is er een streep door de scooter gegaan. 4 wielen zijn toch een stuk veiliger dan 2 (en je zit droog en warm. Niet meer in een ski-pak op de scooter hoeven is wel zo fijn)
Ter opfrissing heb ik mijn moeder wat basic rijles gegeven. Omdat ze de afgelopen 25 jaar al in het verkeer vertoeft op een motorisch voertuig kent ze de regels en het gedrag op de weg. Maar voertuigbeheersing is dan even anders :D Maar dat had ze snel onder de knie. Het heeft haar veel meer vrijheid gegeven en het is vele malen veiliger. Ik vind dat ze zich heel netjes gedraagt. Ze probeert goed mee te komen met de rest van het verkeer en niet als een enorme stoorzender alles op te houden zonder dat ze er hard mee crosst. verder neemt ze waar het kan de b-routes.

Maar doorgaans zijn de 45-km hokkies vaker wel dan niet een irritante aanwezigheid... En als je jong bent kun je best fietsen! Huppetee

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:37

vuurneon schreef:
hamsterfan schreef:
Mijn vriendin heeft z'n autootje (oke de hare kan toch wel rond de 70, maar mag eigenlijk niet :=) maar ik moet zeggen dat ze netter rijd dan sommige bestuurders in gewone auto's die ik soms zie hoor.. Maar dat is ook afhankelijk van de persoon die er in rijd natuurlijk + Dat ik ook altijd mee kijk, gewoon omdat ik dat fijner vind en is voor haar soms ook prettiger, Twee zien toch meer dan een :). Rijd dus om de week mee als het regent en het is echt wel heerlijk om soms niet te hoeven fietsen zoals dagen als vandaag (oke ik moest gewoon fietsen vandaag maar toch :=) waarop het keihard regent en het koud is. Op het fietspad mag ze niet, maar op snelwegen en N wegen volgens mij ook niet.

Als zij met die snelheid de macht over het stuur verliest en een ongeluk veroorzaakt blijft er weinig van dat bakkie over (en de inzittenen) Ik hoop wel dat ze dat beseft.

Ze rijd ook altijd netjes de snelheid die ze mag rijden op de wegen, vaak rond de 50. Dat weet ze wel :). Het is niet zo dat ze asociaal of hard rond rijd, dat zeker niet

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:39

45 km wagentjes zijn top ! als je je tenminste aan de regels houd. als ik ( over 2 weken ) 17 word mag ik afrijden ( ga dit tussen dan en 2 maand ook doen ) maar dan mag je niet aleen in de auto nog. maar in 45 km wel. dus niet iedereen heeft z'n rijbewijs nog niet :p

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:41

Ik vind ze lelijk :P , maar ze zijn wel heel handig en een stuk warmer dan een scooter ,

Maar het mini cooper model en het model wat op een mini suv lijkt vind ik wel leuk ! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:51

Ik heb dan toevallig die mini cooper model (die ik ook mooi vind), maar zal mij een worst wezen hoe lelijk dat ding is, ik zit lekker warm en droog terwijl de rest op scooters zeiknat is _O-

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:55

Geryon schreef:
Ik heb dan toevallig die mini cooper model (die ik ook mooi vind), maar zal mij een worst wezen hoe lelijk dat ding is, ik zit lekker warm en droog terwijl de rest op scooters zeiknat is _O-

Hahaha! Precies dit dus! :P

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:06

De brommobiel wordt vaak vergeleken met de Canta voertuigen die 25 km gaan en op het fietspad mogen. Ik heb een korte periode een donkerblauwe Aixam gehad. Een erg leuk ding, maar hij mankeerde vrij veel. Jammer! Het is wel raar dat je er in mag rijden met een AM rijbewijs, terwijl je tussen de gewone auto's rijdt waar mensen een gewoon rijbewijs voor moesten halen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:07

Canta mag ook 45 km per uur hoor. Zijn alleen een stuk smaller dan een brommobiel.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:25

Ja zag het op een website. Wel raar dat je net als een brommobiel 45 kan, maar geen kenteken hebt en geen AM hoeft te hebben. Hier in Kampen hadden ze jaren terug van die autotjes die maar 25 km konden. Die werden gebruikt door mensen van de gemeente die het plantsoen onderhielden. Er konder 2 mensen voorin en er achter was een bak waar al het afval in ging.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:26

Ts, hoeveel geld heb je te besteden? Ik heb begrepen dat die dingen enorm duur zijn!

Verder zou ik het ook zeker gedaan hebben als ik de kans had toen ik jouw leeftijd had. Schurft aan wat anderen denken!
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 29-10-12 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:29

Die wagentjes zijn wel handig als je geen auto mag of kan rijden. Maar ze zijn wel gevaarlijk omdat ze niet zo hard kunnen en auto's en ook vrachtwagens het vaak pas laat zien dat ze niet zo hard gaan en dan er vrij kort op rijden of er gevaarlijk kort omheen draaien.

Overigens is er ook een liedje over 45km wagens :) http://www.youtube.com/watch?v=lbUZw8cXS-U

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:14

Toen ik 16 was en ik had mijn brommerrijbewijs plus een scooter, wou ik ook een 45 km nadat ik tien keer was natgeregend. Ben toen wat gaan zoeken maar die dingen zijn echt pokkeduur en via een kennis wist ik dat wanneer ze stuk zijn onderdelen ook erg prijzig zijn. Toen toch maar doorgegaan op de scooter en gespaard voor een auto.

Voor jou is het brommerrijbewijs ook nog hartstikke duur ik heb hem toen nog gehaald voor 35,- . Ik zou lkkr gaan sparen voor het rijbewijs, daar mag je tegenwoordig ook al hartstikke vroeg mee beginnen!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:21

Ik vind ze helemaal <3
en als ik om wat voor rede dan ook geen auto meer kan rijden en wel in een 45km dingetje kan
zou ik geen minuut twijfelen...

Je leert hierdoor ook echt deel te nemen in het verkeer en inzicht te krijgen op de weg
dus dat is een grote voorsprong voor je rijberwijs volgens mij :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:28

Kun je niet beter een electrische fiets kopen :)* ?Ja,je wordt wel nat door regen maar je trapt je niet meer suf. %)
Die 45km karretjes zijn soms echt een doorn in het oog in het verkeer. >;)
Hier ook op een 80km weg,voorop een 45km karretje en daarachter een rij vrachtauto's.En denk maar niet dat opa of oma ook maar iets naar de kant gaan zodat ze ingehaald kunnen worden hoor := hahaha nee die rijden nog net niet over de stippellijn in het midden van de weg |o hahaha

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:30

Ik zeg DOEN! Waarom jezelf nat laten regenen als het je ook droog kunt blijven. Ik kom er in de zomer onderweg ook altijd eentje tegen. Een soort van cabrio. Zit een jonge knul in. Echt lachen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:31

Ze zijn enkel doorn in oog voor de mensen eromheen
en vaak niet voor de bestuurder zelf :')
Dus TS... ik zou gewoon lekker zo'n karretje aanschaffen en lekker droog rijden
en lak hebben aan de "toch al geiriteerde" mensen om je heen in verkeer :j
Als je daar ook al op moet gaan letten... dan heb je gegarandeerd een nat pak na iedere druppel regen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:39

funnyhorses schreef:
Kun je niet beter een electrische fiets kopen :)* ?Ja,je wordt wel nat door regen maar je trapt je niet meer suf. %)
Die 45km karretjes zijn soms echt een doorn in het oog in het verkeer. >;)
Hier ook op een 80km weg,voorop een 45km karretje en daarachter een rij vrachtauto's.En denk maar niet dat opa of oma ook maar iets naar de kant gaan zodat ze ingehaald kunnen worden hoor := hahaha nee die rijden nog net niet over de stippellijn in het midden van de weg |o hahaha

Oh een elektrische fiets helpt misschien een beetje maar niet veel. Ik ging ook over fiets naar elektrische fiets, naar scooter, naar 45 km per uur autootje :')

80km weg mogen ze toch helemaal niet?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:49

Geen idee hier flitsen ze overal rond hahaha
En hoe die ouwtjes er soms ook inzitten,best hilarisch om te zien met de neus bijna tegen de voorruit en blik op oneindig hahahaha

Maar als ts het leuk vind om zo'n karretje te nemen moet ze dat gewoon doen hoor maar houd rekening met veel irritatie en ze duwen je waarschijnlijk net zo van de weg als mij in mn fiat seicento!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:54

Rotdingen zijn het.
Je ergert je helemaal kapot als automobiliste zijnde.

Verbieden op de 80 wegen :n Hele files veroorzaakt het als het druk is.
Koop dan gewoon een echte auto, of een scooter.
Of echt alleen voor ouderen/gehandicapte/lichamelijke beperking. Niet voor meisjes die bang zijn dat hun haartjes nat worden, of jochies die ze lekker opvoeren en mee rondscheuren.

M3lisss schreef:
Verder zou ik het ook zeker gedaan hebben als ik de kans had toen ik jouw leeftijd had. Schurft aan wat anderen denken!

Daar word de wereld dus zoveel beter van, zulke mensen. >;)