Hoevaak stofzuigen andere bokkers met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoevaak stofzuigen Bokkers met huisdieren?

Meerdere keren per dag
15 (6%)
Iedere dag
101 (43%)
Om de dag
48 (20%)
Twee keer per week
40 (17%)
Een keer per week
19 (8%)
Minder dan een keer per week
9 (3%)

Totaal aantal stemmen: 232

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:11

Ylana schreef:
3 a 4 keer per dag.

Jeetje, houd je dan nog wel tijd over voor andere dingen? ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:14

Ylana schreef:
3 a 4 keer per dag.

Per dag :oo serieus? Waarom zo vaak als ik vragen mag?

Hier ongeveer 4-5x per week, we hebben een hond en een kat. Vaker hebben we er hier echt geen tijd (en zin) voor ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:14

Iedere dag :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:20

Iedere dag met 2 hondjes een kat en zelf nemen we ook veel troep mee naar binnen..

Dat sommigen her vaker dan een keer per dag zuigen :oo

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:20

dressagelady schreef:
Ylana schreef:
3 a 4 keer per dag.

Per dag :oo serieus? Waarom zo vaak als ik vragen mag?

Ja, serieus :D
Vawege de katten (Cattery, dus soms kittens) en (nu 2, voorheen 4 waarvan 1 herder) honden in huis.
Met 3 kinderen waarvan er 2 toen begonnen met kruipen/lopen.
Ik ben eens bij iemand geweest met een kindje, toen net aan het kruipen die letterlijk een grote pluk haren in zijn mond kreeg van de honden daar in huis en het gebrek aan stofzuigen...
(Ik wordt nog misselijk als ik er aan denk...)
Ik moet zeggen met de stofzuiger die ik nu heb ik binnen 15 minuten de beneden etage wel gedaan heb.
Boven doe ik 2/3 keer per week aangezien de dieren daar niet mogen komen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:24

Haha zie ik hier onder een link staan schoonmaakwoede _O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:26

Eigenlijk zou het bij mij elke dag moeten gebeuren, heb 2 katten, maar als ik 2 keer per week stofzuig ben ik al heel content over mijn eigen :o

Maar ik woon alleen, niemand die er last van heeft :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:27

Amaranth7 schreef:
4 katten, 2x per week.. 2x per dag stofzuigen, daar heb ik echt geen tijd/zin voor hoor.. :D

Zelfde hier alleen dan 5 katten en 1 hond, soms wel vaker de natte ruimte (met vaatwasser, wasmachine, droger en kattenbak) en de wc. Het huis is heel open en groot en de vloer glad dus makkelijk op te ruimen.

Edit] nuha hond.. kleine jack die nauwelijks verhaard.. :+
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 25-08-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:30

Fijn om te lezen dat er nog meer mensen zijn die 2 keer per dag stof zuigen, haha. Dat doe ik ook, maar zelfs dan schaam ik me nog wanneer er kindjes komen spelen bijv. Ik ben helemaal geen schoonmaakfreak, hobby gaat het ook nooit worden. We hebben een boxer en een old english mastiff, ze lijken wel het hele jaar in de rui.. Allebei model kwijlbekken, dus ook de lambrisering in de hal mag wel dagelijks een poetsbeurt. Maar goed, ze zijn dan ook we allebei helemaal geweldig!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:32

Als je meerdere dieren hebt icm kruipende baby's kan ik het me goed voorstellen :j

Yv_

Re: Hoevaak stofzuigen andere bokkers met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:15

Hier 2 katten, stofzuig eigenlijk elke dag. Wil weleens een dagje overslaan, maar dat merk ik dan meteen de dag erna. Als moeders langskomt met de honden, kan ik daarna meteen weer stofzuigen :'). Niet zozeer voor de haren, maar ze krijgen áltijd een koekje hier en dan liggen er óveral kruimels.
Dweilen doe ik 3-4 keer per week.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 00:24

HubbaBubba schreef:
Iedere dag staat m'n robotstofzuiger aan, soms 2x per dag.
En 1 en soms 2x in de week stofzuig ik handmatig.

3 honden en 1 kat en vaak ook oppashonden, maar zijn eigenlijk allemaal wel de hele dag buiten.

Ennuh offtopic, waar komt jou hond vandaan??
Ik heb een uitlaathond ook zelfde kruising zelfde uiterlijk en zij hebben haar meegenomen uit Frankrijk van de camping waar ze waren, daar was een nestje.

Echt wat toevallig! Zou het familie kunnen zijn? Mijn hond is 7 jaar en komt uit Heesch, Noord Brabant. Het resultaat van een ongepland avontuurtje... Zijn " fokkers" kwamen overigens wel uit Frankrijk! Mijn hond heeft zijn eerste levensmaand in Frankrijk doorgebracht en heeft nog zeven broertjes en zusjes...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:50

Als je veel dieren hebt in huis kan ik me voorstellen dat je elke dag stof zuigt.
Maar meerdere keren per dag vind ik naar ziekelijk neigen eerlijk gezegd...
Ik zuig (met 2 honden, waarvan 1 groot en 1 klein, beiden extreem kortharig) 1 x per 3 dagen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 04:06

Ik heb aangeklikt om de dag, maar daar kom ik niet altijd aan :)

Heb 2 mechelse herders in huis zitten, dus in feite heb ik haren genoeg om elke
dag te stofzuigen, maar ik geef eerlijk toe dat ik dat niet doe. :)
Als er echt veel plukken liggen, ga ik wel eens snel met een keerborstel rond, maar ik
haal niet elke keer de stofzuiger boven :o Ach, gelukkig heeft niemand er last van.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 07:50

Ik heb 6 katten en het liefst zou ik elke dag even met de stofzuiger erdoorheen gaan.
Maar daar heb ik gewoon absoluut geen tijd voor....
Tegenwoordig(met eigen bedrijf) moet ik blij zijn als ik 1 x in de week tijd heb om te zuigen..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:04

Elke dag en als het nodig is soms nog wel een keer.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:17

BarbaLala, ziekelijk moet ik wel een beetje om lachen, ik ben echt geen schoonmaakwonder, als ik iets vies vind, zou ik bijna zeggen, dan kan het ook echt niet meer. Zuig ik niet 2 keer per dag, komen echt, met name in de hal en keuken waar de honden veel lopen, de wolkjes haar je tegemoet. Met kids die op sokjes door het huis rennen en kruipen is 2 x per dag echt geen overbodige luxe en ook zeker niet overdreven. Je wilt niet weten hoe het huis er uit ziet als ik een dagje oversla...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:31

Maar wordt je daar niet horendol van dan?

Ik was vroeger ook van de vele huisdieren
Maar elke dag dat vele schoonmaken en dan een uur later weer alles onder het haar
*zucht*

Nee ik begin er niet meer aan :n
(aan die vele huisdieren dus)

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:35

2x per dag, blonde mopshond en donkerblauw tapijt en bruine stoffen bank

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:31

Ojajoh, daar kan je idd wel horendol van worden. Maar goed, zonder hond willen we ook niet, onze boxer is aardig bejaard, wanneer die wegvalt, denk ik ook dat het er bij 1 blijft en niet weer een tweede er bij, dat kwam nu zo spontaan eigenlijk. Al is de andere de meest grote smeerketel, moet eerlijk zeggen dat we hiervoor altijd 1 of 2 boxers hadden in huis, nu dan de mastiff, maar deze smeert veel meer, voorheen kon het met 1 keer per 2-3 dagen stofzuigen wel af. Heb al geroepen dat hij maar buiten op het erf moest lopen, maar volgens mij heb ik er minder werk mee wanneer hij binnen is, hij sloopt buiten echt werkelijk alles, dan maar stofzuigen, haha.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:38

2 keer per dag gewoon het huis, maar als onze hond bij je heeft gezeten zitten er ook haren op je kleren, dus ook die worden dan even afgestoft. We hebben trouwens een Jack Russel die heel erg verhaard, hij is het hele jaar door in de rui. :')

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:41

wij stofzuigen ook elke dag,, we hebben 2 katten en 1 hond golden retriever,, nu valt het mee qua verharen maar soms zijn er van die momenten dat hij heel veel verhaard dan doen we meestal 2x per dag..

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:42

De woonkamer\keuken enz. zuigen we elke dag de bovenverdieping een keer per week.
Wij hebben een jackrussel en een boomer, de jackrussel verhaard erg veel := .

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:42

Jeetje, wat doen jullie het vaak! Ik stofzuig echt maar 1x per week. Toegegeven, 2x zou geen overbodige luxe zijn, maar daar heb ik gewoonweg geen tijd voor. Bovendien scheelt het wel dat onze hond overdag altijd met mijn vriend mee is en dus alleen eind van de dag door het huis loopt. 's nachts zit hij in de bijkeuken, dus dan maakt hij ook geen rommel in huis.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:44

Twee keer per week, maar ik veeg de benedenverdieping minstens 1x per dag en neem dan ook de bank en stoel af met zo'n plakding. We hebben drie katten. Ze mogen niet boven komen, daar veeg ik dus ook niet.