Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:38

Ik lees nog steeds af en toe mee, na in het begin vaak gepost te hebben toen wij een huis hadden gekocht en ingericht, maar orchideën hebben volgens mij meer zonlicht nodig dan men vaak zegt. Bij mij staan ze voor het raam in de zon en doen het super. Bloeien erg lang en heb (al bij allemaal) meerdere nieuwe takken gehad. Optijd 'snoeien' en dan blijven ze gaan :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:39

Ik heb nu echt 1 in super kleur. Die had ik in utrecht al voor verkoop huis (ruim jaar geleden) en nu bloeit hij weer.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:39

Ik heb een nepper...
van de IKEA _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:40

Ik ken iemand die heeft orchideeën van een jaar of 20 / 30 oud. (Die zien er trouwens wel zielig uit) :=
Bij het tuincentrum heb je orchideeëngrond en orchideeënvoeding. Ik geef ze nooit voeding en ze blijven superlang mooi en bloeiend.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:40

Dat vind ik wel een errug leuk lampje :j!

Leuk he, orchideeen! Vind ze zo sjiek en sfeervol. Althans.. Als ze bloeien :').
Die van mij heeft zo'n 5 maanden gebloeid, nu zijn alle bloemen eruit gevallen en de stokjes bruin :o .
Heb echt mn god geen idee wat ik ermee moet, maar volgens moeders moet ik ze nog even laten staan en wachten. Nouja, die van haar was gigantisch verzopen en die staat nu weer vol met bloemen, dus hoop dat die van mij het ook weer gaat doen. En anders komen er toch echt nepperts :=. Ben echt slecht met bloemen hahaha.

Rowo, bij het tuincentrum Ockenburgh hadden ze er heel veel staan in oudroze, maar dat is denk ik een beetje uit de buurt voor je?

Wat is dat orchideeentuin?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:43

Ik lees ook nog steeds mee, blijf het zo leuk vinden om alle interieurs te zien en ideetjes op te doen :))

Wereldbol van de Action heb ik gisteren ook gehaal hihi :=
Vakantietijd, krijg ik altijd kluskriebels. Stond zondag ineens de computerkamer te verbouwen, kleinste kamertje van het huis waar ik in 1,5 jaar nog niks aan verander had. Meubels anders gezet, aantal accessoires weg, extra plankje opgehangen. Nu nog wachten op nieuwe schilderij dat ik besteld heb en ben ik weer helemaal blij :D

Ook strijkkamer een klein beetje aangepakt, hoekje bij de wasmachine heb ik nu onze vakantiefoto's opgehangen en een letterbak met alle beeldjes (die dus eerst in de computerkamer stonden). Ach, je moet wat he met 6 weken vakantie :P
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2013_n.jpg

Wat een geweldig huis in Schiedam :oo
Ben een geboren 'jeneverneus' hihi, uiteindelijk maar tot m'n 3e gewoond en toen naar Spijkenisse verhuisd. Vind Schiedam best een leuke stad, maar zou er ook niet direct willen wonen, al heb je ook schitterende huizen aan de rand, echt uiterste noorden geloof ik. Nu is Spijkenisse ook niet direct m'n droomstad, maar heb hier eigenlijk alles dus geen reden om te verkassen :)

Orchideeën zijn echt schitterend! Mooie kleur ook op die foto!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:44

Yv die bruine takjes moet je er af knippen, dan maakt ie weer nieuwe takken aan!

En ik draai ze trouwens wel eens als een nieuwe tak te ver eruit groeit zeg maar..

MamaMiesje

Errrrg leuk Mae!!

Bon_charmeur

hoehoe thnx mooitje!...

orchideen hoeve, uur ergens boven in nederland ben ik geweest ! erg mooi vooral ook de vlindertuin! op een mooie dag mootje kun je naar de orchideentuin, en dan naar een dorpje verder Blokzijl, is prachtig klein dorpje, met haven, leuke terrasjes, en vlak bij zit ook een heel groot natuurgebied, met vaartjes.... ook ligt giethoorn in de buurt is ook erg leuk! bootje varen, heerlijk eten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:45

Wat leuk zeg Mae! Super mooie ruimte en dat voor een washok!

@ Yv_ : klein beetje uit de richting maar :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:45

Echt waar? Want dan hou ik zeg maar ehmm... zo'n 4 cm over :').
Het zijn geen uitlopertjes die bruin zijn, maar echt de stammetjes zeg maar.
Weet niet zo goed hoe je het uitlegt.

Wat een leuk hart, Mae!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:46

Ik vind zo'n letterbak hart zoo leuk!
Van riverdale zijn ze alleen zo duur :oo

Naath86 schreef:
Yv die bruine takjes moet je er af knippen, dan maakt ie weer nieuwe takken aan!

En ik draai ze trouwens wel eens als een nieuwe tak te ver eruit groeit zeg maar..

Inderdaad :j
Snoeien net boven een oog, dan kan dat oog ook weer een nieuwe tak worden :)

Bon_charmeur

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:49

hmmmm geweldig mensen met ervaring ik vond ze al aardig prijzig moet ik zeggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:50

Giethoorn ken ik, daar kun je ook mooi wandelen! Blokzijl ken ik nog niet :) Thanks voor de tip!
Yv, zeg dat nou niet... Nu wil ik weer naar Ockenburg (dat wordt sowieso na de vakantie) :D
Beauty, naar welke ben je geweest? Die in Haren neem ik aan? In Luttelgeest (NO polder) en Valkenburg (Limburg) heb je er ook één.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:52

Helemaal de tak er af knippen inderdaad. Het is niet erg als je dan van die tak niets overhoudt, daar komen toch geen nieuwe bloemen meer op namelijk. Het duurt even voor ze weer gaan groeien, maar bij mij komen er dan complete takken aan opnieuw, incl. mooie bloemen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:53

Kijk, even een fotootje opgezocht. Ondertussen zijn we een week verder en is het groen van de takjes echt nog maar een cm of 4 |( .
Afbeelding

Dus ik zou dan gewoon alles eraf moeten halen en dan maar wachten?

Blackje: Bij de intratuin heb je ze ook nog van andere merken. Ik heb er zelf 3 in naturel/oudgrijs-kleurtje van de intratuin zelf. Waren net iets groter, kon dus net iets meer in (had veel vakjes nodig omdat al mn nagellakjes erin moesten en die sierrand maakt de vakjes ook kleiner), alleen heeft deze geen sierrand. Maar er was nog een ander merk die wel die sierrand had en was ook goedkoper dan die van Riverdale. Maar andere winkels zullen ook wel look-a-likes hebben denk ik?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:54

Mootje schreef:
Giethoorn ken ik, daar kun je ook mooi wandelen! Blokzijl ken ik nog niet :) Thanks voor de tip!
Yv, zeg dat nou niet... Nu wil ik weer naar Ockenburg (dat wordt sowieso na de vakantie) :D
Beauty, naar welke ben je geweest? Die in Haren neem ik aan? In Luttelgeest (NO polder) en Valkenburg (Limburg) heb je er ook één.

ik ben naar luttelgeest geweest.(A) verassing van mn vent.. had iets goed te maken hihi en toen gingen we daar heen... had het idee alsof ik aanhet einde vn de wereld was!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:56

YV die van jou zijn indd errug zielig!!:O... ik had ze weggegooid(A).. hahaha of ergens boven voor het raam gezet waar niemand ze zag in de hoop dat ze groeien(A)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:57

Ik snoei ze helemaal terug tot op de grond ipv een oog. Werkt prima. Krijg ze allemaal weer in 2e bloei :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:59

Ik gooi er trouwens eens in de zoveel tijd gewone plantenvoeding bij, doen ze het prima op. Geef ze eens per week een scheutje water, bloeiend of niet bloeiend. Tot nu toe is alles bij mij het weer opnieuw gaan doen. Nu ja.. de eerste paar die ik had professioneel om weten te brengen en ene doet het langer dan de ander. Maar heb er nu een staan die toch zeker al een maand of 5 erg mooi is, vol in de bloemen. Niet teveel verplaatsen kan ik inderdaad beamen en nooit in de volle zon zetten. In principe zijn het bloemen die het het beste doen op zo min mogelijk aandacht..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:59

Ja, dat was dus mijn bedoeling ook, maar toen zei mn moeder dat ik gewoon ff geduld moest hebben, dat die van haar het ook weer deden. En uhm.. Ik heb geen boven :P :') hahaha.

Okee, dat terugsnoeien.. Kan dat gewoon met zo'n snoeischaartje? En dan recht of schuin?
Ik haat bloemen :')...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:00

Ja je je moet ze wat mishandelen, dan doen ze het het best :') :))

Bij mij staan ze overigens altijd wel in de zon (nou ja, helft van de dag dan).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:01

Ik knip ze gewoon af met een huis tuin en keukenschaar, net hoe ik er bij kan, haha. Ben even foto's aan het uploaden van wat ik heb staan.

Heb ze vroeger ook steeds weggegooid, zet ze nu aan de hoek van de eettafel, groen blijft toch wel groen ;)

Edit: foto's toegevoegd
De roze die al heel lang bloeit met op de achtergrond mijn hoopjes ellende (let niet op de zooi):
Afbeelding

En degene die net weer sinds een week in bloei aan het komen is:
Afbeelding

Omdat de andere steel nog groen is heb ik hem nog niet weggeknipt, moet ik eigenlijk volgens mij nog wel doen
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 08-08-12 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:06

geniaaal dit.. thnx voor de tips(A) hopen dat ze het bij mij ook lang gaan doen!!(A)...

vanavond eindelijk de dakpannen op de garage!!(A)... kan niet wachten! dat buiten alles klaar is!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:09

Die onderste heb ik dus ook. Super mooi dat witte met roze binnenkant.