Wietplant komt op in tuin. Waarvandaan en hoe afvoeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:48

Zelf knippen en verkopen! Heb je er nog wat aan ook! =D

Fotootje? :) Ben wel benieuwd of hij leuk staat in je tuin! hihi

Raponsje

Re: Wietplant komt op in tuin. Waarvandaan en hoe afvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 02:10

Als het een mannelijke plant is heb je er niks aan.
Om er leuk stoned van te worden hebben die dingen speciale voeding en aantal uren zonlicht nodig en allerlei elllende.
Een vriendin van me heeft een vriend die regelmatig mee komt naar verjaardagen etc en kan alleen maar over zijn wietplant praten. Schijnbaar is het nog een hele kunst om zelf te kweken wa.t hij jammert vaak dat zijn toppen niet goed genoeg waren.

Gewoon in de kliko dumpen lijkt me. Als er geen toppen aanzitten ruikt het volgens mij niet naar wiet als je hem wilt verbranden en anders wat lavendel er bovenop gooien?

Schijnbaar worden trouwens alleen mannelijke planten heel hoog.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:51

gewoon in je kliko mieteren, als je je er druk om maakt, doe hem dan gewoon in een volle vuilniszak bij het restafval.
maar je kunt er eigenlijk wel van uit gaan dat het gewoon hennep uit vogelzaad is , dat is niet eens bruikbaar als wiet. heeft namelijk een thc en cbd gehalte wat gewoonweg niet aanwezig is .
spul word ook akkers vol gekweekt voor vezelproductie btw, dus aubiose bijvoorbeeld , maar zelf kleding. voor sommige toepassingen word het ook gewoon in nl gekweekt per akker.

maar niet zo een drama maken om niks, tis gewoon vogelvoer, geen speedlab. kliko in als je er van af wil en klaar

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:18

Is ook geen drama we vroegen ons alleen af waar laten we dat ding. Maar die oplossing is duidelijk. De klko of gewoon even laten groeien en kijken hoe groot hij wordt. Alleen hoe telen ze specifiek mannelijk of vrouwelijk? Ik neem aan dat het net als kiwi is is dat je pas later weet of het mannetje of vrouwtje is?

Die bonsai is leuk trouwens.

En wat te verbergen :') proest nou nee. We hebben gewoon geen zin in het gezeik dat het kan opleveren. Een kelder hebben we niet eens in ons kleine huisje helaas. En ook niet bepaald ruimte om illegale dingen te doen of te houden. Alleen 2 niet zo sociale mensvriendelijke honden. Maar dat is niet strafbaar zolang ze nergens hun gebit in zetten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:20

Raponsje schreef:
Om er leuk stoned van te worden hebben die dingen speciale voeding en aantal uren zonlicht nodig en allerlei elllende.
Een vriendin van me heeft een vriend die regelmatig mee komt naar verjaardagen etc en kan alleen maar over zijn wietplant praten. Schijnbaar is het nog een hele kunst om zelf te kweken wa.t hij jammert vaak dat zijn toppen niet goed genoeg waren.

Gewoon in de kliko dumpen lijkt me. Als er geen toppen aanzitten ruikt het volgens mij niet naar wiet als je hem wilt verbranden en anders wat lavendel er bovenop gooien?

Nou wij hadden twee dames en die kwamen toch mooi over de schutting heen hoor. :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:52

Raponsje schreef:

De vrouwtjes groeien juist harder en die worden idd zo 1,5/2 meter.
Zo ingewikkeld is het niet hoor. Alleen als je een zo hoog mogelijke thc gehalte en opbrengst wil, dan moet je zeker met voeding in de weer en er wat serieuzer voor zorgen. Wil je gewoon chill wiet, hoef je echt niet elke dag met maatbekers in de weer. Het thc gehalte in nederwiet is echt heel hoog (en binnenwiet weer hoger dan buitenwiet), niet iedereen heeft perse behoefte aan dat hoge gehalte en dan kun je prima af met gewoon af en toe een scheutje voeding.

karuna schreef:
Is ook geen drama we vroegen ons alleen af waar laten we dat ding. Maar die oplossing is duidelijk. De klko of gewoon even laten groeien en kijken hoe groot hij wordt. Alleen hoe telen ze specifiek mannelijk of vrouwelijk? Ik neem aan dat het net als kiwi is is dat je pas later weet of het mannetje of vrouwtje is?

Het makkelijkste zie je dat in de bloei, maar daarvoor kun je het ook zien aan hoe de blaadjes vertakt zitten volgens mij, maar daar weet ik het fijne niet van.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:52

Is het zeker weten een wiet plant dan???Er bestaat namelijk ook onkruid wat er op lijkt.
Maar als het echt wiet is zou ik zeggen lekker laten staan.Zijn mooie planten om te zien en niks mis mee ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:59

Even een heel dom plaatje, maar laat 't wel duidelijk zien :P

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:34

karuna schreef:

Die bonsai is leuk trouwens.

En wat te verbergen :') proest nou nee. We hebben gewoon geen zin in het gezeik dat het kan opleveren. Een kelder hebben we niet eens in ons kleine huisje helaas. En ook niet bepaald ruimte om illegale dingen te doen of te houden. Alleen 2 niet zo sociale mensvriendelijke honden. Maar dat is niet strafbaar zolang ze nergens hun gebit in zetten.

mannelijke planten zijn vaak lang en slungelig, hebben weinig vertakkingen en krijgen uiteindelijk mannelijke bloemen (productie van stuifmeel zijn trosjes vanb 2 bloemetjes aan een steeltje en hangen wat)
vrouwen zijn vaak wat bossiger met wat meer vertakkingen, en produceren vrouwelijke bloemen met pistels (meer bloemen dan mannen, hangen niet )

maar dit zie je pas als de plant in de bloei staat.

er is ook gefeminiseerd zaad waarbij met bepaalde stoffen word gewerkt en het zaad vrijwel gegarandeerd vrouwtjes zal opleveren

maar naar alle waarschijnlijkheid maakt het niet uit of het een man of vrouw is en is de plant afkomstig van vogelzaad en heeft deze buiten dat het een hennepplant is geen stoffen als thc en cbd dus kun je hem net zo goed omleggen...of je moet het gewoon een leuke plant vinden, dan lekker laten staan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:24

*ziet de kipjes al helemaal stoned door de tuin lopen en mjammie eieren leggen* _O-

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:49

Knoffer kan heel goed dat ik het mis heb hoor.
Ik heb zelf absoluut geen interesse in wiet maar moet altijd de wiet teel verhalen en stoerdoenerij aanhoren als de vriend van een vriendin aanwezig is.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:35

Kuggur schreef:
Lovely schreef:
Zo hee, wat een probleem.

Het komt mij wel een beetje verdacht over dat je geen huiszoeking wil, heb je iets te verbergen?

Het XTC lab in de kelder...

:D :D :D :D :D :D :D :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:40

haha, bij mijn buurman stond het hele kippenhok vol, zn kippen waren gesnaaid door een vos en de hennep uit het kippenvoer was flink gegroeid.. de hele tuin meurde naar de wiet! , hij heeft t allemaal in de kliko gegooid..

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:41

hwoe wel een wietplant!? ha ha
lekker laten groeien en kijken of je er wat aan kunt krijgen buiten wiet is niet zo sterk dus krijg je minder voor maar als je je plantje goed verzogd kun je er wel wat van af krijgen niks illigaals dus lekker laten groeien gaat wel een beetje stinken , maar dat moet je maar voor lief nemen kun je daarna wel ff langs de divoza andes gewoon in de vuilnisbak kiepen krijg je echt geen huiszoeking voor ze hebben nam wel wat anders te doen

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:43

Bij ons groeit er ook één in de tuin zagen we. Maar bij ons komt het wss door die vogelzaadjes die wij van de winter hebben
gevoerd haha

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:45

Wij voeren vogelvoer in de winter om vogels bij te voeren. En nu groeien er wietplanten in de tuin van de buren hahaha.

Hun hele tuin is een grote onkruidtuin, dus we laten het gewoon zo, ze zoeken t maar uit.

Huis staat ook te koop maar ze wonen er nog gewoon in maar doet helemaal niets aan onderhoud en of verzorging van de tuin, echt achterlijk gewoon.

Trouwens toen het nog niet te koop stond verwaarloosden ze de tuin toen al.

Wel mooie onkruid trouwens om naar te kijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:00

Komt wel vaker voor, het zit idd veel in vogelvoer en vogeltjes laten wel eens wat vallen.
Vrienden van ons hadden dit ook gehad en vonden het wel leuk om hem eens te laten groeien.
Het was al gauw een behoorlijke boom aan het worden (vruchtbaar plekje ofzo) en het bleek vrouwelijk te zijn dus bruikbaar voor de verkoop.
Ze hebben dus voor de lol eens zitten knippen met iemand die er verstand vn heeft en dat heeft nog best een leuke cent opgeleverd.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:10

mannen groeien juist sneller dan vrouwen. Als je een hekel hebt aan wietplanten en je weet dat mensen in de omgeving ze kweken moet je ze vooral laten staan :P weet je zeker dat de oogst mislukt hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:32

Haha, ach 1 plantje is niet erg toch :P Op de hoek hierzo staan er een aantal. En die zijn best hoog. Volgens mij staan ze er nog, let er niet zo op :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:00

1 mannetje kan een hoop vrouwen bevruchten daarom ^^