Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:50

mmm, hoe omschrijf ik dat...... Wat meer 'uitgerekter'?! :o
( := Wij kunnen samen een duetje zingen...... :D Het is erg jammer dat ik er geen filmpje van kan maken...)
Moet ik toch nog eens een keertje goed kijken bij de Intratuin :D

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:34

Intratuin is leuk :)) met een zak geld :')
Gave vaas gezien, was maar 80 euro :')

Een vloer direct op beton in een flat lijkt me niet prettig! Laat ik zeggen dat mijn bovenburen dat niet moeten proberen ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:52

Mar, hoor jij je buren goed? Ik hoor nooit wat, maar ik heb (gelukkig) geen bovenburen!
Intratuin is idd niet goedkoop :n

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:11

Bovenburen hoor ik inderdaad, de buurvrouw naast mik niet. Volgende huis wordt vrijstaand of een penthouse! Geen buren meer haha!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:20

Mijn vader wilde dat ik een appartement op de eerste nam omdat deze bijna 10m2 zijn, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan... Afgezien van de lekkages die zij hebben gehad waardoor behang en stucwerk van de muren vielen, scheurende muren door de aanbouw, een 40cm lager plafond, ben ik inderdaad blij dat ik voor het bovenste appartement heb gekozen :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:31

Komt even ego binnenvallen - moet nog bijlezen :D , maar ben net een mooie prijs overeengekomen voor twee geweldige kastjes:
http://link.marktplaats.nl/570031847

http://link.marktplaats.nl/570028883

<3

Die ga ik tegen/aan het wandje plaatsen dat tussen onze (hoger liggende) keuken en woonkamer zit. Heb nog meer gekke/kleine kastjes op het hoog en wil zo een kastenwandje creëren dat er ludiek en brocante uitziet en mooi extra bergruimte geeft voor allerlei rommeltjes.
Ben ook nog op zoek naar een kleinere eettafel dan die we nu hebben en in de vakantie ga ik weer verder met het witten van m'n 2e Thonetstoeltje.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:44

Mootje schreef:
Dan moet je wel een geëgaliseerde vloer hebben en niet in een appartement wonen :')
Die laminaatvorm heb ik wel eens gezien bij Eigenhuis&tuin geloof ik!

Ik lees al wat topics mee :D en haak hier even op in.

Ik woon in een appartement en heb flexxfloors, ideaal en ik heb de onderburen nog niet gehoord :)
Geen ondervloer, want ik wilde zo veel mogelijk uit m'n vloerverwarming halen.
Ja, ik ben fan!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:05

Gaaf Mamamiesje! wil dan straks ook wel een foto van de kastjes allemaal bij elkaar :D

Mijn bovenburen hebben mij ook nog niet gehoord maar ik heb wel degelijk erg last van ze.
Wil niet als een zeikerd overkomen...dus ben ik nog niet langs gelopen.
Mijn onderburen heb ik ook nog niet gehoord maar toch ga ik er niet vanuit dat zij geen last van ons hebben en probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden en dus ligt er ook een goede ondervloer zoals ook in het contract staat overigens.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:06

Mamamiesje, wat een geweldige kastjes <3 wat heb je ervoor betaald?
Saskia, ik zou het er iig niet op gokken, want hier moet je vloer er dan onherroepelijk uit bij klacht nr. 1 icm een niet goedgekeurde vloer :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:07

Mar, balen dat je zo'n last van de bovenburen hebt. Had ik niet verwacht in een nieuwbouwcomplex. Wat heb je trouwens voor de ramen nu of is het nog steeds ongoing?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:10

Ik ben er ook absoluut niet goed in hoor... :o Maar heel misschien toch een keer de stoute schoenen aantrekken en de boven buren eens aanspreken?! Voor hetzelfde geld weten ze helemaal niet dat het bij jou zo overkomt en doen ze er iets aan!?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:11

Ik heb het gecheckt bij de woningstichting (huur) en dit was goed.
We zullen zien, hij was niet zo heel duur :+

Ik hoor verder ook niemand hoor, goed geïsoleerde appartementen denk ik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:13

Dat zou best kunnen inderdaad Kentaro :j
In het vorige appartement van vrienden hoorde je ook echt alles... Lijkt mij heel erg irritant!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:18

Kentaro schreef:
Ik ben er ook absoluut niet goed in hoor... :o Maar heel misschien toch een keer de stoute schoenen aantrekken en de boven buren eens aanspreken?! Voor hetzelfde geld weten ze helemaal niet dat het bij jou zo overkomt en doen ze er iets aan!?

Zeker doen, in m'n vorige huis had m'n buurjongen een periode een nummer van Céline Dion op de repeat staan... Daarna een tijd lang 'in een discotheek' van André Hazes. Toen heb ik toch wel even gevraagd of dat wat minder kon. Was prima.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:19

Ik heb haar een keer gesproken, toen kwam zij naar ons ivm een feestje en rennende kinderen. Toen heb ik het er wel over gehad dat ik ze hoorde lopen en de kinderen op dat moment ook al wel had gehoord.
Zij gaf toen aan ook anderen te horen en dus begreep ze wat ik bedoelde... haar vriend heeft alleen een vreselijk onsympathieke houding :o en ik ben echt een vreselijke miep en wil dus niet stotterend aan hem vragen of hij zachter wil doen :=

Het is inderdaad bijzonder met nieuwbouw en toch zoveel geluid... ik hoor mijn bovenburen ook ruzie maken, en wat zij dan wel niet allemaal naar haar hoofd geslingerd krijgt :oo
en dan denk je in een nette flat te wonen, te duur voor aso tuig... maar helaas....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:21

Wij wonen in een rijtjeshuis. Onze buren hadden hun houten vloer direct op het beton gelegd. Als ze iets lieten vallen, leek het wel of het bij ons was. Niet dat dit nu zo schokkend was hoor, maar toen we het er een keer over hadden, hadden ze echt geen idee dat je dat bij ons zo goed kon horen!
En wij hebben nu een straatgerichte huiskamer. De buren aan de overkant zijn contra. De schuin tegenover buurman zette regelmatig zijn bedrijfsbus bij ons voor de deur. ZO irritant vond ik dat. maar niets durven zeggen... :o M'n vriend hem op een gegeven moment aangesproken. Die gozer had echt geen idee dat het voor ons zo storend was! (heeft hem er ook bijna nooit meer neergezet!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:23

Dat lijkt me helemaal erg... :(
Ik hoor eigenlijk alleen de buurtjes ruzie maken als ik op de galerij loop en ze hebben het keukenraam open... Aan de andere kant wel 2 buren die 'last' van elkaar hebben... De een heeft een stuiterende wasmachine die hij s nachts laat draaien en de ander een subwoofer tegen de muur aan. Ach, als dat het enige is!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:25

Ik zat me al een beetje zorgen te maken over wat voor 'n buren we zouden gaan krijgen in ons nieuwe huis, maar die zorg wordt nu alleen maar groter............... :P

met contactgeluiden weet je het ook nooit. We hebben nu ankerloze spouwmuren. Maar een aantal jaar terug hebben we met een paar buren een nokverhoging gedaan. er is toen best wat puin tussen de muren gekomen.... Of dat nu geluiden door geeft?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:26

Wij hebben bijna nooit last van de buren :n Dat was wel anders toen de buurvrouw nog een vriend had :oo :')
Kun je om lachen trouwens maar onze nachtrust werd er heel erg door verpest :n
Nog een paar weken en dan wonen we hopenlijk vrijstaand *\o/*

Leuke kastjes idd :j Ik speur ook al de hele dag op marktplaats :o Zoek nog een leuk kastje voor in de hal en heb al gezien dat er genoeg te koop staat. Moet ik eventueel dan zelf nog even in de gewenste kleur schilderen, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Hoop dat deze week ook de hypotheekofferte getekend kan worden, het gaat nog steeds heel erg snel :=
Vriendlief en ik zijn ook aardig moe nu :+ Geen 1 avond thuis en bijna elke avond alleen maar lastige verhalen over hypotheken aanhoren en daar dan vervolgens ook fijn over dromen :+

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:32

sja buren... ben blij dat wij straks maar aan een kant buren hebben en dat zijn wat oudere rustige mensen. wonen nu in een bovenwoning, de onderbuurman rookt als een ketter wij kunnen niet ons slaapkamer raam open zetten in de zomer want dan walmt het allemaal onze slaapkamer in. echt té smerig.

michelle dat 2e kastje is erg leuk! vind alleen die zwarte randen dan weer zonde.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:34

sakkia, wat een héérlijk vooruitzicht!!!

Ik hoorde laatst van iemand dat hypotheek adviseurs het expres een soort van onduidelijk vertellen, zodat je niet zo makkelijk elders kunt gaan vergelijken :P
Wij hadden dat 'probleem' niet, konden alleen maar onze hypotheek afsluiten bij de rabobank....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:34

Ja die zwarte randen...moet ik ook ff in het echt zien, maar het schijnt origineel te zijn. Maar als het nou iet mooi is, dat is natuurlijk best te verhelpen ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:00

Ja hoor gewoon een potje verf en klaar.

Ik heb onze eettafel trouwens ook geverfd en de stoelhoezen ook (die laatste in de wasmachine natuurlijk) en dat is heel mooi geworden, maar het gaat niet mee dus het staat nu te koop op MP :j
Wij hebben nu ook maar aan 1 kant een buurvrouw hoor, maar tjee die sexuele escapes van een ander mogen me best bespaard blijven hoor.
Wij hebben een hypotheekmannetje :+ beetje apart typeje maar we kennen hem persoonlijk en zijn zwager is een van mijn vriends beste vrienden. Klein dorp dus ons kent ons en hij had heel veel verschillende mogelijkeden voor ons uitgezocht waaruit we konden kiezen, heel fijn was dat.

Hoe doen jullie dat trouwens met je hypotheekrente aftrek? In 1 keer terugvragen of maandelijks? Wij gaan het maandelijks doen denk ik en het verschil tussen bruto en netto storten we op een spaarrekening en doen daar dingetjes voor in huis. Volgend jaar een schuifpui, eventueel een keer een aflossing op de hypotheek.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:03

Maandelijks en die gaat gewoon op :+
Maar onze hypotheek is wat hoger gok ik, maar onze salarissen niet :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:06

Ja denk ik ook en we doen het op basis van 1 salaris ;) Mijn hele salaris en een groot deel van arjan zijn salaris blijft nog over.
Hypotheekmannetje schrok ook een beetje van het bedrag wat wij maandelijks nu sparen. "dat doet geen mens" was zijn reactie :+