Huis huren in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claudia_lady

Re: Huis huren in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:01

Een hypotheek. ...

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:05

Houd er rekening mee dat als je een huis huurt in Duitsland, dat je vaak een borg moet betalen van twee tot drie maanden huur. Dit hakt er ook aardig in.

Tegenwoordig zie je hier bij ons in de buurt vaak dat veel boerderijen gerenoveerd worden en er meerdere woningen in komen. Daar kun je vaak ook je paard stallen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:07

Ah... ik volgde m niet meer helemaal :D

Maar weet je dan al zeker dat je wilt emigreren (want zo dichtbij dat het is, het is wel degelijk emigreren, alles is net even anders, integreren etc.) en heb je de rest dan allemaal al uitgezocht voordat je op zoektocht gaat naar een huis?

En wat betreft een huurwoning: Benita noemt al extra kosten, maar vegeet niet dat er meestal ook geen keuken in zit, tenzij ze een inbouwkeuken hebben. Meestal moet je dus nog wel even zelf een keuken kopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:01

Koop je dan zelf een keuken om die er daarna weer uit te slopen en in je volgende huis weer in te bouwen? Wat een systeem :=

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:08

GamblersCup schreef:
Maar dan werk je in Duitsland neem ik aan? Zit je bij een Duitse bank etc.

Nope, we werken beiden in Nederland
Hebben wel een hypotheek bij een Duitse bank ja, de Sparkasse

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:41

Thirty: ja, zo gaat dat hier...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:00

GamblersCup schreef:
Maar dan werk je in Duitsland neem ik aan? Zit je bij een Duitse bank etc.

Mmm... klopt toendertijd werkte ik inderdaad nog in Duitsland en heb bij de Volksbank voor een hypotheek geinformeerd .
Uiteindelijk heb ik een hypotheek bij de Duitse ABN afgesloten via de makelaar .
Kort daarna ben in in Nederland gaan werken .

xsenny

Re: Huis huren in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:10

wow zijn die prijzen voor een huis met stallen in duitsland zo laag ?
dan wil ik ook naar duitsland .
ik betaal nu voor mij woning in de nieuwbouw 630 euro plus dan nog de pension stal van me pararden 400 euro 1000 euro totaal dus .
kan ik wat leuks in duitsland van huren hiihi
me vader gaat straks in de fut en heeft hier een koophuis hem maar eens even overhalen ,
om met zijn allen naar duitsland te verhuizen lijkt me heerlijk paarden aan huis t6e hebben staan

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:42

Dan even een kleine waarschuwing tussendoor, zie zelf maar of je daar over na wilt denken: er zijn héél veel mensen die puur voor het idee "paarden aan huis" naar Duitsland zijn verhuisd, en er achter kwamen dat het wel degelijk echt "emigreren" is, ander land, andere mensen, andere maatschappij, andere regels, andere mentaliteit... en deze zijn uiteindelijk weer terug naar Nederland gegaan. Met de nodige problemen aan geldverlies (huis verkoop je hier ook niet zomaar even, zeker als je doelgroep erg klein is door stallen aan huis, eigenlijk dus alleen paardenmensen). Zonde. Dus focus je niet alleen op de huizenprijzen hier, maar ook op de rest.

Uiteraard zijn er ook een héleboel mensen die het hier naar hun zin hebben en hier blijven en happy zijn! Maar het zou zonde zijn als je een remigrant wordt, omdat je "de rest" even vergeet.